Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Gospodarka i polityka gospodarcza - między raportem „Państwo i my” a zarysem strategii rządu Grzegorz Gorzelak Seminarium „Dobre rządzenie” GAP, Kraków,
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
Finansowanie innowacji
Logisys sp. z o.o. Ostatnia 1c Kraków KRS NIP REGON Kapitał zakładowy: ,00 zł © Logisys. Wszelkie prawa.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Metody ewaluacji projektów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości komercyjnych mgr Małgorzata Waszkiewicz
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
1 Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego pn. „Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji”
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
 PODSUMOWANIE PROJEKTU „POSTAW NA SŁOŃCE”. Energia konwencjonalna : ● - spalanie paliw kopalnych ● - promieniowanie pierwiastków Energia Odnawialna:
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Olga Wasilewska, Prezes Fundacji „Druga Strona Lustra”
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Bądź częścią rozwiązania
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Województwa Podlaskiego
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Współczesne kierunki polityki społecznej
Podstawy ekonomii dobrobytu według Josepha Stiglitza a sprawa polska
Zapis prezentacji:

Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska Sp. z o.o. Ekspert Konfederacji Budownictwa i Nieruchomości Posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Energetyki

Czy nasz kraj stać na dotychczasową politykę energetyczną, czy potrzebna - ds. energii? Energia, a nie tylko „energetyka” Energia = elektryczność, ciepło, paliwa transportowe; popyt i podaż Popyt = gospodarka i społeczeństwo Podaż = sektor energetyczny, produkujący na własne potrzeby, i … prosumenci Bezpieczeństwo – opłacalnie! Czy Polska stawia na ee

Dlaczego efektywność energetyczna Dlaczego budynków Budynki - największy konsument energii Uzasadniona ekonomicznie - opłacalna Perspektywiczna: dla standardu zasobu budynków i zachowania zasobów naturalnych Odziaływanie w wielu obszarach gospodarki – Bilans energetyczny – Miesca pracy nieeksportowalne, większość w małych i srednich – Konkurencyjność (+innowacyjność) – Względy społeczne: ograniczanie ubóstwa energetycznego, niższe koszty opieki zdrowotnej

Możliwości Dostępne technologie Możliwości inwestycyjne Potencjał innowacyjności Środki i instrumenty finansowe Doświadczenia krajowe i zagraniczne

Trudność : Intersektorowość (gospodarka, środowisko, budownictwo, polityka społeczna, zdrowotna) Wymagająca współpracy ponad resortami dla przezwyciężenia barier : Mentalnych Formalnych Finansowych

Potrzeby Kompleksowe podejście: – racjonalne wymagania i egzekwowanie prawa – zachęty i wsparcie – informacja i promocja Przepisy: -ukierunkowane na realizację celu -z wyprzedzeniem i perspektywą -przewidywalne

Najpierw sektor publiczny WIARYGODNOŚĆ vs dwuznaczności wzorców kreowanych przez biznes - Opiniotwórczość Bezpośredni wpływ państwa na sektor publiczny Kompetencje – możliwości – indywidualne podejście Zarządzanie pieniędzmi publicznymi to jednocześnie odpowiedzialność za racjonalność; również w dłuższej, adekwatnej perspektywie

Wnioski Działać od zaraz Wykorzystać istniejące przepisy – egzekwować Przejrzeć istniejące, zmieniać z wyprzedzeniem Liczyć – opłacalność (w cyklu istnienia), a nie najniższą cenę Odpowiedzialność instytucji publicznych za środki wydawane na obiekty (budowa, utrzymanie) Edukacja, informacja, promocja – zmiana świadomości

Konkluzja Efektywność energetyczna jest najtańszym sposobem na jednoczesne rozwiązanie wielu problemów gospodarczych i społecznych Technologie i wiedza – są dostępne w kraju Instytucje publiczne stając się przykładem efektywnych energetycznie rozwiązań będą jednocześnie pierwszym beneficjentem Jednocześnie dadzą impuls do inwestowania, rozwoju i innowacji, tworzenia nowych, trwałych i nieeksportowalnych miejsc pracy w wielu branżach ee, i kolejno – w OZE

Dziękuję za uwagę