Rola i zadania IAIS oraz FSB A. Ostrowska A. Snarska W. Tymińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narodowy Bank Polski.
Advertisements

Zasady polityki regionalnej UE
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Prace UE w zakresie systemów zabezpieczenia społecznego
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Konieczna Koordynacja – Informacja nt. prac Grupy roboczej ds. Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Komitetu Koordynacyjnego Narodowe Strategiczne Ramy.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Plan komunikacji PO KL - założenia
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Narodowa Strategia Spójności
Internet 2006: rozwój e-commerce
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Funkcje „Resolution” w praktyce międzynarodowej
Regionalny Program Operacyjny
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Narodowy Bank Polski Mgr Przemysław Mazurek. Podstawowe wiadomości NBP jest bankiem centralnym Rzeczypospolitej Polskiej. Wypełnia zadania określone w.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Dr Urszula Banaszczak - Soroka. Międzynarodowa Organizacja Komisji Papierów Wartościowych (IOSCO), r. Międzynarodowe Stowarzyszenie Nadzorów Ubezpieczeń.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Grupa C10 Burno Izabela Guz Beata Łęgowska Katarzyna.
SYSTEMY UBEZPIECZEŃ RZECZNIK FINANSOWY (UBEZPIECZONYCH), PIU, EIOPA, IAIS, FSB Ewa Demidziuk Karolina Dmowska Jacek Karasiński (Grupa C4)
Prezentację z ćwiczeń,,System ubezpieczeń” wykonały: Karolina Górna Karolina Szyderska Grupa C5.
Agnieszka Mróz Jolanta Różańska
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
Charakterystyka wybranych instytucji Marta Milewska Paulina Wrona Finanse, Rachunkowość i Ubezpieczenia Grupa 6.
KOMISJA EUROPEJSKA Ewa Czaja Paulina Dobkowska Joanna Krzemień.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
NADZÓR UBEZPIECZENIOWY
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Nadzór nad systemem finansowym
Zapis prezentacji:

Rola i zadania IAIS oraz FSB A. Ostrowska A. Snarska W. Tymińska

Agenda FSB Czym jest FSB Zadania FSB Jak działa FSB Struktura FSB IAIS Czym jest IAIS Zadania IAIS Misja i rola IAIS Struktura IAIS

Czym jest IAIS? International Association of Insurance Supervisors - Międzynarodowe Stowarzyszenie Nadzorców Ubezpieczeniowych, utworzone w 1994 roku, zrzeszające organy nadzorcze i regulacyjne z 140 państw oraz organizacje międzynarodowe, w tym Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych (EIOPA), Bank Światowy czy Międzynarodowy Fundusz Walutowy W prace IAIS zaangażowanych jest także 126 obserwatorów, reprezentujących stowarzyszenia branżowe zakładów ubezpieczeń i reasekuracji oraz międzynarodowe instytucje finansowe.

Czym jest IAIS? Organizacja non-profit Nie ma mocy ustawodawczej Członkowstwo jest dobrowolne (KNF oraz PIU)

Zadania cz. I Ustanawianie standardów → opracowywanie oraz publikacja zasad i zaleceń w kluczowych dziedzinach dotyczących nadzoru i regulacji sektora ubezpieczeń → Podstawowe Zasady Ubezpieczeniowe ( Insurance Core Principles - ICP ) określają zasadnicze wymogi dotyczące działalności ubezpieczeniowej i nadzoru nad zakładami ubezpieczeń. Stanowią podstawę dla oceny ustawodawstwa, systemów i procedur nadzorczych w zakresie ubezpieczeń obowiązujących w poszczególnych krajach.

Zadania cz. II Działania implementacyjne → promowanie zasad i standardów rekomendowanych dla nadzorowania towarzystw ubezpieczeniowych i reasekuratorów, szkolenie urzędników pracujących w tych instytucjach, wspieranie organizacji seminariów regionalnych, publikację materiałów szkoleniowych i analiz dotyczących nadzoru ubezpieczeniowego → ważnym elementem działań implementacyjnych są wzajemne samooceny przestrzegania standardów (SAPR – Self Assessment and Peer Review)

Zadania cz. II Działania implementacyjne → utrzymywanie bliskiej współpracy z organizacjami międzynarodowymi, jak również współpracy z działającymi regionalnie forami i organami nadzoru Źródło:

Zadania cz. III Działania na rzecz stabilności finansowej → celem jest stworzenie stabilnego, rzetelnego i efektywnego sektora ubezpieczeń, chroniącego interesy ubezpieczonych, uposażonych i uprawnionych z umowy ubezpieczenia W ostatnim okresie opracowało metodykę identyfikacji ubezpieczycieli systemowo ważnych w skali globalnej (G-SII – Global Systemically Important Insurers) oraz środków nadzorczych ad. ryzyka systemowego na jakie mogą narazić wszystkich uczestników rynku. W konsekwencji czego powstał zestaw środków regulacyjnych. To część długofalowego projektu, gdzie celem jest opracowanie standardów kapitałowych, które w przyszłości zostałyby zastosowane zarówno do ważnych systemowo grup ubezpieczeniowych (G-SII Global Systemically Important Insurers), jak i transgranicznych grup ubezpieczeniowych (IAIG – Internationally Active Insurance Groups). faza badań testowych (do połowy 2016r.) → używanie w poufnych raportach do nadzorów (2017r.) → ostateczne zatwierdzenie przez Walne Zgromadzenie IAIS (do 2018r.) → implementacja w jurysdykcjach do 2019r.

Misja i rola Promowanie skutecznego i globalnie spójnego nadzoru nad branżą ubezpieczeniową w celu rozwijania i utrzymania bezpiecznych oraz stabilnych rynków ubezpieczeniowych dla dobra i ochrony ubezpieczających Poprawa globalnej stabilności finansowej

Struktura

Czym jest FSB FSB (Financial Stability Board)- Rada Stabilności Finansowej, to instytucja, która wspiera i koordynuje działanie największych krajowych organów finansowych na szczeblu międzynarodowym- ministerstw finansów, banków centralnych i instytucji międzynarodowych. FSB powołano jako następcę FSF- Forum Stabilności Finansowej, założonego w 1999 roku po obradach Ministrów Finansów i gubernatorów Banków Centralnych krajów grupy G-7 Członkami FSF były kraje takie jak: Stany Zjednoczone, Japonia, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Kanada, Australia, Holandia i kilka innych krajów o gospodarkach uprzemysłowionych oraz parę międzynarodowych organizacji gospodarczych W listopadzie 2008 roku podjęto decyzję o powiększeniu liczby członków (m.in. o kraje grupy G- 20) a w kwietniu 2009 (po szczycie G-20 w Londynie) ustanowiono FSB. Siedziba FSB znajduje się w Bazylei w Szwajcarii,a na jej czele od 2011 roku stoi Mark Carney.

Zadania FSB ocena luk i słabych punktów mających wpływ na światowy system finansowy, jak również identyfikacja i weryfikacja, w sposób terminowy i ciągły, regulacji, nadzoru i związanych z nimi działań niezbędnych do usunięcia tych luk oraz ich skutków promowanie koordynacji i wymiany informacji pomiędzy organami odpowiedzialnymi za stabilność finansową monitorowanie i doradztwo w zakresie rozwoju rynków i ich implikacji dla polityki regulacyjnej monitorowanie i doradztwo w zakresie najlepszych praktyk w realizacji standardów regulacyjnych podejmowanie wspólnych strategicznych przeglądów organów ustanawiających standardy międzynarodowe i koordynowanie ich poszczególnych prac rozwojowych w celu upewnienia się, że są aktualne, skoordynowane i skupione na wspólnych priorytetach

Zadania FSB zestawianie wytycznych dla tworzenia i wspomagania kolegiów nadzorczych wsparcie planowania ewentualnego transgranicznego zarządzania kryzysowego, szczególnie w odniesieniu do systemowo ważnych firm współpraca z Międzynarodowym Funduszem Walutowym (MFW) w celu przeprowadzenia ćwiczeń wczesnego ostrzegania promowanie wdrażania w państwach członkowskich uzgodnionych zobowiązań, norm i zaleceń politycznych, poprzez monitorowanie wdrażania tych zobowiązań oraz przeglądu

Jak działa FSB Zasady ustalone przez FSB nie są prawnie wiążące, ani nie są przeznaczone do zastąpienia normalnego narodowego i regionalnego procesu regulacyjnego FSB działa jako organ koordynujący, prowadzący program polityki w celu wzmocnienia stabilności finansowej. Działa to na zasadzie moralnej perswazji i wzajemnej presji, aby wprowadzić uzgodnione na szczeblu międzynarodowym zasady i minimalne standardy, a członkowie FSB zobowiązują się do wdrożenia postanowień na poziomie krajowym Przestrzeganie przez państwa FSB międzynarodowych standardów jest niezbędne w celu wzmocnienia wiarygodności działań FSB FSB ma ścisły związek z G20

Jak działa FSB FSB działa poprzez proces trzech etapów: Etap 1: ocena luk i nieprawidłowości- głównym mechanizmem FSB do identyfikacji i oceny zagrożeń oraz słabych punktów w systemie finansowym jest Stały Komitet ds. Oceny Zagrożeń (SCAV). Koncentruje się on na makro-finansowych lukach i zagrożeniach wynikających ze słabości strukturalnych w systemie finansowym. Etap 2: Rozwój i koordynacja polityki- FSB koordynuje na szczeblu międzynarodowym prace krajowych organów finansowych i międzynarodowych standardów organów oraz rozwija i promuje wdrażanie skutecznych polityk regulacyjnych, nadzorczych i innych z sektora finansowego. Etap 3: monitorowanie realizacji postanowień- FSB monitoruje realizację uzgodnionych reform finansowych i sprawozdawczości do G20

Jak działa FSB FSB utworzyło sieć monitorowania wdrażania zasad i norm w całej strukturze FSB. Ponadto, FSB monitoruje realizację postanowień na kilka sposobów: Kompendium standardów - Członkowie FSB zobowiązali się do wdrożenia międzynarodowych standardów finansowych oraz do publikowania swoich wyników wg oceny MFW. W ten sposób członkowie FSB promują "wyścig na szczyt" na całym świecie w realizacji standardów. W Kompendium Standardów wymieniono różne standardy ekonomiczne i finansowe, które są międzynarodowo uznane jako ważne, stabilne i charakteryzują dobrze funkcjonujące systemy finansowe oraz zawierają kluczowe standardy, które FSB wyznaczyło jako zasługujące na priorytetową realizację

Jak działa FSB Inicjatywa w sprawie współpracy i wymiany informacji - FSB podjęła inicjatywę na rzecz wzmocnienia globalnego przestrzegania norm odnoszących się do współpracy w zakresie nadzoru i wymiany informacji oraz oceny największych centrów finansowych, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz FSB. Wzajemne oceny- Członkowie FSB prowadzą i publikują wzajemne oceny realizacji wspólnej polityki - zarówno opinii tematycznych, których realizacja konkretnego zbioru zasad jest badana w obrębie całego FSB i przeglądów państw, w których czynności pojedynczych krajów są weryfikowane co do zgodności z normami.

Struktura FSB Struktura FSB przedstawia się następująco: Zgromadzenie Ogólne Komitet Kierujący 4 Stałe Komisje 6 Regionalnych Grup Doradczych Sekretariat Grupy Robocze

Struktura FSB Zgromadzenie Ogólne- jest jedynym organem decyzyjnym FSB( co jest regulowane przez statut FSB, umowy stowarzyszeniowe i wytyczne proceduralne). Zajmuje się : przyjmowaniem raportów, zasad, norm, rekomendacji i wytycznych opracowanych przez Radę Stabilności Finansowej (FSB) ustanawianiem stałych komisji i grup roboczych podejmowaniem decyzji o przynależności do FSB, ustalaniem skład Komitetu Kierującego oraz komitetów stałych zatwierdzaniem programu prac i budżetu FSB oraz powoływaniem Przewodniczącego, przewodniczących komisji stałych, Sekretarza Generalnego i audytora zewnętrznego FSB Przewodniczący Zgromadzenia Ogólnego FSB

Struktura FSB Komitet Kierujący- opracowuje wytyczne pomiędzy posiedzeniami plenarnymi oraz przygotowuje posiedzenia plenarne w celu umożliwienia wypełniania obowiązków Zgromadzeniu Ogólnemu. Jest również odpowiedzialny za: monitorowanie i kierowanie postępu trwających prac wspieranie i koordynację prac komitetów stałych i grup roboczych oraz delegowanie im poszczególnych zadań zapewnienie efektywnego przepływu informacji w obrębie państw członkowskich oraz koordynowanie i prowadzenie przeglądów polityki prac rozwojowych organów ustanawiających normy międzynarodowe Przewodniczący Komitetu Kierującego FSB

Struktura FSB- komisje stałe Stały Komitet do spraw Oceny Zagrożeń (SCAV) zajmuje się: monitorowaniem i oceną zagrożeń i słabych punktów mających wpływ na światowy system finansowy oraz składaniem Zgromadzeniu Ogólnemu propozycji podjęcia niezbędnych działań w celu ich wyeliminowania monitorowaniem i doradztwem w zakresie rozwoju rynku i jego wpływem na politykę regulacyjną dostarczaniem danych do ćwiczeń wczesnego ostrzegania prowadzonych we współpracy z Międzynarodowym Funduszem Walutowym

Struktura FSB- komisje stałe Stały Komitet do spraw Nadzoru i Regulowania Współpracy (SRC) zajmuje się: kluczowymi kwestiami stabilności finansowej odnoszącymi się do rozwoju nadzorczej i regulacyjnej polityki, określaniem względnych priorytetów i dążeniem do zapewnienia, że różne inicjatywy polityczne układają się w spójną całość pomaganiem w zarządzaniu problemami koordynacyjnymi, które powstają pomiędzy organami nadzoru i organami regulacyjnymi w kwestiach, które mają wpływ na problemy międzysektorowe oraz podnosi jakąkolwiek potrzebę rozwoju polityki potrzebną do usunięcia luk w mechanizmach regulacyjnych, które mogłyby stanowić zagrożenie dla stabilności finansowej ustalaniem wytycznych i nadzorowaniem wdrażania i skutecznego funkcjonowania kolegiów nadzoru doradztwem i monitorowaniem w zakresie najlepszych praktyk w spełnianiu standardów regulacyjnych w celu zapewnienia spójności, współpracy i równych szans w państwach członkowskich

Struktura FSB- komisje stałe Stały komitet do spraw standardów implementacji (SCSI) zajmuje się: zapewnianiem kompleksowej i rygorystycznej kontroli wdrażania międzynarodowych standardów finansowych, porad i innych inicjatyw w porozumieniu i współpracy z innymi właściwymi organami przeprowadzaniem wzajemnej weryfikacji spośród swoich członków raportowaniem Zgromadzeniu Ogólnemu o postępach we wdrażaniu międzynarodowych standardów finansowych w państwach członkowskich w zgodzie ze zobowiązaniami, zaleceniami i inicjatywami G20 oraz FSB zachęcaniem (w sensie globalnym) do przestrzegania ostrożnościowych standardów regulacyjnych i nadzorczych zgodnie z planem wzmocnienia przestrzegania międzynarodowych standardów

Struktura FSB - komisje stałe Stały Komitet do spraw Budżetu i Zasobów (SCBR) zajmuje się: dostarczaniem Zgromadzeniu Ogólnemu oszacowania zasobów potrzebnych Sekretariatowi biorąc pod uwagę program prac oraz pojawiające się zapotrzebowania dokonywaniem średniookresowych przeglądów budżetu oraz rocznego budżetu zasobów dla Sekretariatu FSB z należytym uwzględnieniem kontroli kosztów, do zatwierdzenia przez Zgromadzenie Ogólne określaniem, ocenianiem i zalecaniem Zgromadzeniu Ogólnemu możliwości niezależnego pozyskiwania środków przez FSB w celu uzupełnienia środków finansowych otrzymanych do BIS (Bank Rozrachunków Międzynarodowych) zapewnianiem niezbędnej przejrzystości w kwestii zarządzania finansowego FSB

Struktura FSB - RGD FSB w 2011 roku założyła sześć Regionalnych Grup Doradczych, po jednej dla obu Ameryk, Azji, WNP, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej oraz Afryki Subsaharyjskiej aby rozszerzać szeroko zakrojone działania FSB poza członków G20 i odzwierciedlać globalny charakter systemu finansowego reprezentowanego przez FSB. Regionalne Grupy Doradcze zajmują się: interakcjami pomiędzy państwami członkowskimi FSB oraz państwami nie należącymi do struktur Rady dotyczącymi różnych inicjatyw FSB (zarówno będących w toku jak i planowanych) promowaniem wdrażania w regionie międzynarodowych inicjatyw w zakresie polityki finansowej zachęca członków regionalnych grup do dzielenia się między sobą, jak również i z FSB, swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi istniejących zagrożeń dla systemu finansowego oraz promuje zastosowanie środków, które mogą zostać podjęte w celu wspierania stabilności finansowej.

Struktura FSB- Sekretariat Sekretariat jest kierowany przez Sekretarza Generalnego i mieści się w Bazylei w Szwajcarii. Obecnie ma 33 członków. Do zadań Sekretariatu należy: wspieranie rozwoju strategii i działań FSB, jej komitetów, Regionalnych Grup Doradczych oraz grup roboczych ułatwianie współpracy między członkami FSB oraz pomiędzy FSB a innymi instytucjami zapewnienie sprawnej komunikacji pomiędzy członkami oraz stronami trzecimi prowadzenie ewidencji organizacyjnych, prowadzenie i administracja strony internetowej, zajmowanie się korespondencją FSB efektywne zarządzanie finansowym, materialnym i ludzkim zasobom przyznanym FSB.

Członkowie FSB

Międzynarodowe instytucje finansowe: Bank Rozrachunków Międzynarodowych (BIS) Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) Bank Światowy

Członkowie FSB Inne organizacje: Bazylejski Komitet Nadzoru Bankowego (BCBS) Komitet Globalnego Systemu Finansowego (CGFS) Komisja Płatności i Infrastruktury Rynku (CPMI) Międzynarodowe Stowarzyszenie Organów Nadzoru Ubezpieczeniowego (IAIS) Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (RMSR) Międzynarodowa Organizacja Komisji Papierów Wartościowych (IOSCO)

Bibliografia tml tml 9A40609C81FEDD3FEAC 9A40609C81FEDD3FEAC