Wspólnie na rzecz Almenland. Atuty-szanse 1995 Największy zwarty obszar pastwisk Alpejskich Wielu odwiedzających region Alp Nienaruszony rolniczo-kulturowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Eröffnungsmeeting Görlitz
Advertisements

Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Adam Szczepanik i Marcin Wudarczyk SGH 2001
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
European Commission - Directorate General for Agriculture Polityka Rozwoju Wsi w powiększonej Unii Europejskiej Propozycja Komisji Europejskiej na lata.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania C.K. Podkarpacie
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka rozwoju obszarów wiejskich na lata /5
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Rawki Seminarium nt. Lokalna Strategia Rozwoju na lata Kaleń, 13 listopada 2007r.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 Oś Leader Krzysztof Kwatera Renata Bukowska LM Consulting, Krzysztof Kwatera.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Organizacje pozarządowe jako partner w realizacji projektów.
Programowanie perspektywy finansowej
Środki Wspólnej Polityki Rolnej dla rozwoju turystyki na obszarach wiejskich nowa perspektywa finansowa Kielce, AGROTRAVEL, 11 kwietnia 2014 Departament.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Wsparcie na infrastrukturę wiejską w ramach PROW
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału rynku pracy Niespodziewany impuls: motywy kulturowe a dynamika rozwoju rynku pracy w regionie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, działanie do realizacji przez Samorząd Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
  Wpływ kryzysu gospodarczego na sytuację młodzieży wiejskiej na rynku pracy w wybranych krajach Unii Europejskiej dr Ewa Kiryluk-Dryjska dr Agnieszka.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
GREG-GrenzREGionen Regiony Przygraniczne 1 ▶ Netzwerk zur Stärkung der Wettbewerbsfähigkeit von.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Program „Samorządowa Polska” Mechanizm finansowania dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców w ramach Programu „Samorządowa Polska” Prezentacja dla.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
PROW jako kontynuacja procesu modernizacji oraz rozwoju
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Możliwości rozwoju turystyki wiejskiej w gminie Pszczew mgr inż. Justyna Kozłowska- Hałas.
Główne kierunki rozwoju kultury i turystyki w Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata Ryszard Boguszewski Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Zespół trenerów FAOW – Agnieszka Rosińska, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki AOVE Ewolucja struktury partnerstwa.
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Fundusze unijne od podstaw Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 oraz inicjatywy europejskie dr Marek Szuszman.
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Zapis prezentacji:

Wspólnie na rzecz Almenland

Atuty-szanse 1995 Największy zwarty obszar pastwisk Alpejskich Wielu odwiedzających region Alp Nienaruszony rolniczo-kulturowy krajobraz Wśród mieszkańców duża świadomość tradycji Wyraźna struktura organizacyjna w poszczególnych dziedzinach Cenne dziedzictwo architektury i wyraźny profil kulturalny Branża MSP o dużych tradycjach

Słabości 1995 Gospodarka rolna i leśna o rozdrobnionej strukturze Wysoki udział rolnictwa Odpływ ludności wiejskiej w latach 80 i 90 Odpływ ze wsi kapitału intelektualnego 46% stale dojeżdżających do pracy Spadek liczby noclegów w turystyce Niska siła finansowa gmin (25% średniej w Styrii) Wysoki deficyt handlowy w okolicach Weiz

Wzmocnienie gospodarcze regionu Zachowanie krajobrazu kulturowego Wzrost jakości życia Zachowanie pierwotności środowiska Zapewnienie przyszłości Kształtowanie charakteru regionu jako obszaru życia, pracy i wypoczynku Cele

Prezentacja regionu Gmin  7 Związków turystycznych  Specjały górskiej ziemi Weiz  Sp. z o.o. (Almo, hodowcy owiec...) (600 firm) UG Gasen-Heilbrunn  UG Passail Kółka maszynowe Weiz-Pólnoc i Górny-Raabtal Gospodarka pastwiskowa regionu  Kolejka na Teichalm  Staraż górska i ochrony przyrody  Gmin 1 TV Almenland (§ 4.3) Specjały górskiej ziemi Weiz Sp. z o.o. (Almo, hodowcy owiec...)(1000 firm) ARGE für Bergbauernfragen Weiz Spółdzielnia maszyn Almenland (1685 firm) Gospodarka pastwiskowa regionu (150 Almbauern) Kolejka górska na Teichalm Straż górska i ochrony przyrody

Nowe grupy Almenland Marketing Sp. z o.o. Klaster gospodarki leśnej Almenland (600 firm) - Alm drewno (20 firm) - Almenland specjały wiejskie - Almenland zioła - Almenland agroturystyka Czasopismo „Almenlandblick” Almenland Golf (140 firm rolniczych) Rolnicy Almenland (25 firm) ARGE Park Krajobrazowy Almenland Kultura Almenland Grupa sportów konnych Almenland Serwis podróżniczy Almenland przy Stoanihaus

Co działo się od 1995 roku 40 projektów o łącznej wartości 15 mln. € 15 projektów na kwotę 4,4 mln. € trwające do 2006 roku Obecny obrót roczny to 15 mln. € (Almenland Golf, Almholz, Bauernspezialitäten, WWG, WBS, Almenland-Wirte, Sommerrodelbahn …) 60 pełnych etatów, 180 etatów częściowych, stworzono źródła dochodów dla 900 przedsiębiorstw Stworzono odpowiednie struktury w obszarze rolnictwa i turystyki (MR, TV )

Kooperacja Almenland Środki na współpracę (Management) € /rok Zatrudnienie 15 całych etatów i 26 etatów częściowych Średnie koszty na firmę350 € /rok Miejsca pracy na obszarach wiejskich Obrót15 mln. € /rok

Jak to możliwe? Przystąpienie do UE Gotowość do współpracy (12 gmin, rolnictwo, turystyka, przemysł, NGO-sy) Wyraźna struktura organizacyjna Wsparcie państwa, organizacji, UE Budowa sieci wzajemnych powiązań (oddziały, reprezentanci polityczni, wspólnie reprezentowanie interesów etc.)

Perspektywy ramowe Wyższa wartość miejsc pracy na obszarach wiejskich Wzmocnienie obrotów na regionalnym rynku (uszlachetnienie i urynkowienie produktów zamiast wyłącznej produkcji surowców) Budowa i wspieranie łańcucha powiązań (pomoc startowa dla przewodnich projektów innowacyjnych) Wspieranie produkcji odpowiedniej jakości pod jedną marką Wspieranie sieci współpracy na wszystkich płaszczyznach

Rozbudowa oferty sportów zimowych

„Nicht austauschbare“ Positionierung als „ALMO Genussregion“ 400 ALMO-Bauern füttern Almochsen jährlich  Umsatz über € 5 Mio / Jahr ALMO = Landschaftspfleger für Tourismus Durchgehende Qualitätssicherung mit Partner Karl Schirnhofer (Produktion-Veredelung- Vermarktung) Gründung der Almenland Marketing GmbH für nachhaltige Zusammenarbeit Leitprodukt ALMO

Tourismuskooperation mit Schirnhofer (Zielpunkt Kunden / Woche) Almenland-Wirte (Ziel: 100% regionale Produkte) Wirtschaftsimpuls durch: –Baumaßnahmen für artgerechte Tierhaltung (70 Betriebe / Jahr) –150 „Almenlandzimmer“ im Tourismus Absicherung des Qualitätsschlachthofes Leitprodukt ALMO

Jetzt „Agenda einer Region“ zur Bewusstseinstärkung Gemeinden & Region - Partnerschaft mit Öle Ziel: Prädikat „Naturpark“ Weiterentwicklung Leitbild: –Gemeinsam mit ÖLE - FA13C - A16 (Region braucht dieses Netzwerk) –Gemeinsame Erstellung Naturparkplan und Leader Zukunftsplan –Mögliche Inhalte: Baukultur, Wirtschaft, Absich. Landschaftspflege-Freihaltung Dorfgebiete, Erneuerbare Energie, Stärkung Regionspositionierung etc. Fit für die nächsten 15 Jahre