ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studia podyplomowe MBA z zakresu ZZL
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
PRACA , moc, energia.
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Kolejność analizy strategicznej:
ANALIZA SWOT ETAP 1 : WYBÓR KLUCZOWYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI * OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA I SERWIS * MARKETING I.
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zakład pracy jako organizacja formalna.
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
METOD ANALIZY STRATEGICZNEJ POTENCJAŁU MILITARNEGO
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Zarządzanie strategiczne
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Analiza SWOT… a po co mi to?
UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI W OLSZTYNIE
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Praktyka Europejskich Rad Zakładowych ERZ Art.13 Art ERZ w liczbach.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Analizy portfelowe.
Analiza SWOT – ĆW 4.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Zarządzanie Strategiczne
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Adam Husar Mateusz Kamiński Bartłomiej Parowicz
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
Istota elastyczności organizacji Jacek Pasieczny na podst. G.Ozbert- Pociecha 2004.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
W1. Niewystarczające wsparcie nauczycieli w realizacji zadań wychowawczych i organizowaniu współpracy z rodzicam i. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Funkcja planowania – zarządzanie strategiczne
Zarządzanie strategiczne 5
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty O1. O2. O3. O4. O5. T1. T2. T3. T4. T5. ŚREDNIA

W każdej części analizy może być więcej lub mniej czynników (niż te 5) w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa Czynniki pozytywne oceniamy w skali od 1do 5, a negatywne w skali od -5 do -1, Uwagi do uproszczonej analizy SWOT Uwagi do wektora pozycji strategicznej Na każdej osi narysować wektor w zależności od średniej liczby punktów wynikających z analizy SWOT, a następnie połączyć czubki wektora Narysować wektor wypadkowy

PROFIL I WEKTOR POZYCJI STRATEGICZNEJ NA PODSTAWIE ANALIZY SWOT SIŁY (S) ZAGROŻENIA (T) SŁABOŚCI (W) SZANSE (O) Strategie konserwatywne Strategie defensywne Strategie agresywne Strategie konkurencyjne Strategiczna pozycja W-O (MINI-MAXI) Strategiczna pozycja S-O (MAXI-MAXI) Strategiczna pozycja W-T (MINI-MINI) Strategiczna pozycja S-T (MAXI-MINI)

INTERPRETACJA POZYCJI STRATEGICZNEJ SO – wewnątrz firmy przeważają mocne strony, zaś w jej otoczeniu – szanse. ODPOWIEDNIE STRATEGIE….. WO – w firmie przeważają słabe strony, lecz otoczenie jest sprzyjające. Organizacja powinna skoncentrować się na wykorzystaniu szans, dzięki poprawie swoich negatywnych działań oraz zasobów. ODPOWIEDNIE STRATEGIE….. ST – duży potencjał firmy natrafia na niesprzyjające środowisko zewnętrzne. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest oczywiście skupienie się na maksymalnym wykorzystaniu swoich sił w celu przezwyciężenia zagrożeń. ODPOWIEDNIE STRATEGIE….. WT – najgorsza z możliwych opcji. Nie dość, że we wnętrzu przedsiębiorstwa przeważają słabości, to na dodatek otoczenie serwuje mu więcej zagrożeń niż możliwości rozwoju. ODPOWIEDNIE STRATEGIE…..