BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia)
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Dane przedsiębiorstwa :  Zakład Krawiecki Kasia Skrzypecka  Chorzów, ul. Armii Krajowej 53  Telefon: 
Zarządzanie systemami dystrybucji
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Rynek energii — punkt widzenia odbiorcy Raport o polskim rynku energii Warszawa,
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
REKLAMA. Reklama jest wszechobecna w naszym życiu. Gdy opiera się na rzetelnej informacji, jest użyteczna i potrzebna. Pomaga dokonać wyboru. Często jednak.
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Struktura kanałów marketingowych
ORGANIZACJA.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Trendy w Public Relations
Przychody i koszty działalności
Prezentacja planu biznesowego
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Nazwa firmy Biznesplan.
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

DZIAŁANIA MARKETINGOWE Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Marketing to działanie mające na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem „marketing” nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel działań marketingowych generowanie zysku dla przedsiębiorstwa poprzez wyszukiwanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb klientów. Obszar zainteresowań marketingu obejmuje: planowanie produktu informowanie rynku o produkcie dostarczanie produktu na rynek prowadzenie działań związanych ze zwiększeniem sprzedaży produktu Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Segmentacja rynku Aby działania marketingowe były efektywne, należy zapoznać się z rynkiem na którym produkty mają być sprzedawane, a przede wszystkim zidentyfikować klientów. Podział klientów do których skierowany będzie produkt nazywa się segmentacją rynku. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Segmenty można wyznaczyć, kierując się różnymi kryteriami:  geograficzne – klimat, topografia, miejsce zamieszkania (miasto, wieś),  demograficzne – wiek, płeć, wyznanie, rasa, wykształcenie stan cywilny, zdrowie, budowa ciała,  ekonomiczne – źródło dochodu, wielkość dochodu, zawód, wielkość posiadanego majątku,  społeczne – styl życia, osobowość, klasa społeczna. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

MARKETING MIX Jest grupą zmiennych czynników, które w połączeniu ze sobą mają na celu zmobilizować klienta do zakupu i zaspokoić jego potrzeby. Marketing mix tworzą : produkt, cena dystrybucja promocja Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Produkt Najważniejszym czynnikiem jest produkt, ponieważ bez niego inne działania marketingowe nie miałyby sensu. Produkt to coś, co może znaleźć się na rynku, zyskać uwagę, zostać nabyte, użyte lub skonsumowane, zaspokajając czyjeś pragnienie lub potrzebę. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cena Często pełni decydującą rolę przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji o zakupie. Jest czynnikiem kształtującym przychód, a później zysk przedsiębiorstwa. Ustalając cenę bierze się pod uwagę: koszt wyprodukowania politykę marketingową zachowania innych firm na rynku Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dystrybucja Jest to proces planowania, organizowania i kontroli dostarczania produktów na rynek, tak aby odpowiadało to konsumentom, a producentom obniżało koszty. Ważne jest, aby klient otrzymał produkt we właściwym czasie i miejscu. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Promocja Ma na celu poinformowanie klientów o tym, że na rynku istnieje dany produkt, gdzie i w jakiej cenie można go nabyć i w jakich odmianach występuje. Elementami promocji są:  promocja sprzedaży  public relations  sprzedaż osobista  reklama Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Promocja sprzedaży Działania firmy będące tłem dla sprzedaży towarów, np.: promocje cenowe, próbki, konkursy, gratisowe produkty, przedłużona gwarancja. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Public relations Różnego rodzaju czynności mające na celu komunikowanie się z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym firmy: gazetki firmowe i fora dyskusyjne dla pracowników, konferencje prasowe, targi, sponsoring, artykuły prasowe. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Sprzedaż osobista Polega na osobistej prezentacji przez sprzedającego oferowanego produktu, w celu jego sprzedania np. firmy Avon, Oriflame, Zepter. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Reklama Polega na odpłatnej, bezosobowej formie prezentacji produktów skierowanych do szerokiego grona klientów. Może przybrać formę bilboardów, plakatów, ulotek, telewizyjnych i radiowych spotów reklamowych. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Podział reklamy ze względu na cel:  reklamy komercyjne – ich celem jest wywieranie wrażenia na konsumencie i zachęcenie go do dokonania zakupu lub skorzystania z usług  reklamy społeczne – mają zainspirować i zmotywować odbiorcę do pożądanych zachowań i działań. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Podział reklamy ze względu na funkcje: informacyjna – ma na celu powiadomienie konsumenta o pojawieniu się nowego produktu, wprowadzonych ulepszeniach i innowacjach, a także pomoc w zidentyfikowaniu konkretnych jego cech nakłaniająca – jej celem jest przekonanie klienta, że wybór reklamowanego produktu jest najlepszym rozwiązaniem, dużo korzystniejszym niż oferta konkurencji. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Podział reklamy ze względu na funkcje: przypominająca – realizowana jest dzięki ciągłemu powtarzaniu komunikatu reklamowego, ma to na celu podtrzymywanie zainteresowania klienta oraz zatrzymanie w jego świadomości najważniejszych cech produktu lub usługi, hasła reklamowego, nazwy marki lub producenta, emitowanej melodii. wzmacniająca – ma za zadanie utwierdzić klientów w przekonaniu, że wybierając konkretny produkt, podjęli bardzo dobrą decyzję. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Oddziaływanie reklamy na konsumenta – model AIDA A — Attention (uwaga) — przyciągnięcie uwagi klienta do produktu. I — Interest (zainteresowanie) — zainteresowanie klienta właściwościami produktu. D — Desire (pragnienie) — przekonanie klienta, że produkt jest mu potrzebny i może zaspokoić jego potrzeby. A — Action (działanie) — pobudzenie do działania, które ma zaspokoić pragnienia wywołane na wcześniejszy etapie. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Perswazja w reklamie technika fragmentacji – wybiórcza prezentacja tylko tych informacji, które mogą być uznane za największe zalety i jako takie przyciągną uwagę konsumentów np. „lepszy smak…”, „nowe pyszne…” technika społecznego dowodu słuszności – powołanie się na zachowania innych np. „dziewięć na dziesięć kobiet wybiera...” technika autorytetu – wykorzystanie wizerunku osoby, która może być dla odbiorcy autorytetem np. „badania kliniczne wykazały…”, „wiodący producenci polecają…” Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Perswazja w reklamie technika niedostępności – przekonanie konsumenta, że oferta jest niepowtarzalna i można z niej skorzystać tylko w danym momencie np. „tylko dzisiaj….”, „liczba towarów w promocji ograniczona…” technika kontrastu – ukazanie skrajnie różnych sytuacji, jedna po drugiej, aby uwypuklić różnicę między nimi np. „kiedyś byłam smutna, ale koleżanka dała mi ….”, „w moim mieszkaniu jeszcze nigdy nie było tak czysto…” Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Trendy w marketingu Marketing zapachowy – to używanie różnego rodzaju aromatów, w celu wywoływania przyjemnych odczuć wśród klientów Marketing szeptany – jest strategią polegającą na zachęcaniu w różny sposób konsumentów, aby mówili o produkcie, przekazywali informacje i własne opinie kolejnym osobom. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego