NOWELIZACJA ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012r., poz. 391 ze zm.) Urząd Gminy Brudzew.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2013r.
facebook.com/zmgoapnasz kanał ZM GOAPZapisz kontakt.
Świat się zmienia – śmiecenie odpada!
Gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rychwał
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
„REWOLUCJA ŚMIECIOWA”
SYSTEM Gospodarowania ODPADAMI KOMUNALNYMI W MIELCU mielec,
Politechnika Krakowska
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
Nowe regulacje prawne w gospodarce odpadami komunalnymi
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Bytomiu
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
Obowiązki gminy, rady gminy, wójta, burmistrza oraz prezydenta miasta w świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA PODSTAWIE OPRACOWANIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU (LISTOPAD 2012r.) Urząd Gminy i Miasta,
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE ORNONTOWICE OD 1 LIPCA 2013 r.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
NOWE ZASADY GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
Regulamin utrzymania czystości i porządku w zakresie gospodarowania
Nowe zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z ustawy z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych.
Uchwała o Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminach – uchwała dostosowująca ten dokument do wymogów wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
„Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi”
System zbiórki odpadów
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o.o. od 01 lipca 2013 roku w Chełmży :
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
System gospodarowania odpadami komunalnymi Rola i miejsce zakładów komunalnych i spółek gminnych w nowym systemie gospodarki odpadami.
NOWE ZASADY GOSPODARKI ODPADAMI W GMINIE POSTOMINO
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
REWOLUCJA ŚMIECIOWA Zadania i obowiązki wynikające ze zmian w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz z.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o. o
„O odpadach po nowemu” Zadania gmin oraz prawa i obowiązki mieszkańców w nowym systemie gospodarki odpadami w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu.
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o. o. od 01 lipca 2013 roku Lubicz: ul
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Małgorzata Szymborska.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUMUNALNYMI W GMINIE.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Segreguj odpady według nowej zasady
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR 1 LIPCA 2013 r.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Nowe obowiązki gmin wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Zmiany, które wymusiło nowe prawo I. I.Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. Z 2015 r. poz.87)
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
Gmina Walim P UNKT S ELEKTYWNEJ Z BIÓRKI O DPADÓW K OMUNALNYCH W JUGOWICACH.
„Nowe zasady gospodarowania odpadami” Miejski Zakład Dróg i Zieleni Wołomin ul. Sienkiewicza 1.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Bytomiu Bytom, luty 2015 r.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
System gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Wadowice Wdrożenie – aspekty praktyczne.
Gospodarka odpadami komunalnymi. opłata odpady umowa opłata odpady umowa opłata ZUO.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Szamotuły za okres od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.
Zmiany w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
Nowe ramy prawne systemu gospodarki odpadami komunalnymi
Zapis prezentacji:

NOWELIZACJA ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012r., poz. 391 ze zm.) Urząd Gminy Brudzew

Z dniem 1 stycznia 2012r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach. Sejm zobowiązał Gminy do wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami najpóźniej do dnia 1 lipca 2013r.

Dotychczasowy system gospodarowania odpadami Właściciel nieruchomości Umowa, Odpady, Opłata (za pojemnik) Przedsiębiorca (zezwolenie) GMINA Instalacje odzysku/unieszkodliwiania

Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi Właściciel nieruchomości opłata odpady rejestr, umowa, opłata GMINA Przedsiębiorca Instalacja odzysku/unieszkodliwiania opłata

Od dnia 1 lipca 2013r. Gmina przejmie obowiązki właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zakresie gospodarowania odpadami. W zamian za to właściciel nieruchomości zamieszkałej uiści na rzecz Gminy „opłatę śmieciową” w wysokości ustalonej przez Radę Gminy.

OPŁATA „ŚMIECIOWA” W dniu 31 stycznia 2013r. Rada Gminy Brudzew podjęła uchwałę nr XXVII/154/2013 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty. W dniu 27 marca 2013r. Rada Gminy Brudzew zmieniła w/w uchwałę i obniżyła stawkę opłaty z 7 zł na 6 zł i wprowadziła zmiany dot. opłat za nieruchomości zamieszkiwane powyżej 5 osób. Dla osób nie deklarujących segregacji Stawka: 14 złPrzykład: 6 osób x 14 zł = 84 zł /miesiąc Dla osób deklarujących segregację do 5 osób włącznie Stawka: 6 złPrzykład: 5 osób x 6 zł = 30 zł / miesiąc Dla osób deklarujących segregację powyżej 5 osób Stawka: 6 zł za pierwsze 5 osób 2 zł za każdą kolejną osobę Przykład: 7 osób Za 5 osób x 6 zł = 30 zł Za kolejne 2 osoby x 2 zł = 4 zł Suma: 30 zł + 4 zł = 34 zł / miesiąc Liczba osób zamieszkałych w danej nieruchomości XStawka opłaty

Częstotliwość i tryb uiszczenia opłat zostały określone przez Radę Gminy Brudzew uchwałą nr XXVII/155/2013 z dnia 31 stycznia 2013r. Opłatę należy uiszczać w kasie Urzędu lub przelewem na rachunek bankowy Gminy, co 2 miesiące w następujących terminach: I,II – do 20 lutego III,IV – do 20 kwietnia V, VI – do 20 czerwca VII,VIII- do 20 sierpnia IX, X- do 20 października XI,XII- do 20 grudnia Przykład obliczenia opłaty X zł = 24 zł / m-c Liczba osób stawka dla osób segregujących zamieszkujących nieruchomość odpady komunalne A zatem co 2 miesiące uiszczamy opłatę w wysokości 48zł.

D E K L A R A C J A Każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej zobowiązany jest do złożenia do Wójta Gminy Brudzew deklaracji o wysokości opłaty,w której to zadeklaruje sposób zbiórki odpadów komunalnych oraz dokona wyliczenia należnej opłaty. Wzór deklaracji oraz termin jej złożenia został określony przez Radę Gminy Brudzew uchwałą nr XXVII/153/2013 z dnia 31 stycznia 2013r. wzór deklaracji Pierwszą deklarację należy złożyć w konkretnym terminie, określonym przez Radę Gminy w uchwale. Kolejne dotyczące zmian danych zawartych w deklaracji w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany np. zmiana liczby osób zamieszkujących nieruchomość, zmiana sposobu zbiórki bądź zmiana wysokości stawki itp. W przypadku nie złożenia deklaracji Wójt zobowiązany jest do określenia w drodze decyzji wysokości opłaty wg stawki wyższej.

Zasady gospodarowania odpadami komunalnymi określone zostały w dwóch uchwałach Rady Gminy Brudzew: 1. w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brudzew - uchwała nr XXVII/153/2013 z dnia 31 stycznia br. 2. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów zamian za uiszczoną opłatę... - nr XXVII/152/2013 z dnia 31 stycznia 2013r.

Zasady gospodarowania odpadami komunalnymi Każdy właściciel nieruchomości zobowiązany jest do : 1. wyposażenia nieruchomości w pojemnik do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych: a) dla nieruchomości zamieszkałych do 4 osób – min. 120l b) dla nieruchomości zamieszkałych powyżej 4 osób – min. 240l 2. prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 3. przekazywania odpadów komunalnych w tym zebranych selektywnie Przedsiębiorcy oraz do GPSZOK (dotyczy określonych frakcji oraz wyłącznie właścicieli nieruchomości zamieszkałych) 4. zwarcia pisemnej umowy na wywóz nieczystości ciekłych z podmiotem świadczącym takowe usługi, pozbywania się nieczystości ciekłych ze stosowną częstotliwością oraz przechowywania dowodów zapłaty za usługę przez okres co najmniej 2 lat. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy zobowiązani są do zwarcia pisemnej umowy na wywóz odpadów komunalnych, gospodarowania odpadami w sposób zgony z regulaminem oraz przepisami odrębnymi, a także przechowywania dowodów zapłaty za usługę przez okres co najmniej 2 lat.

W zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Odpady komunalne zmieszane, odbierane będą co najmniej raz w miesiącu w następującej ilości: a) z nieruchomości zamieszkałej przez 1-2 osoby – 1 pojemnik 120l b) z nieruchomości zamieszkałej przez 3-4 osoby – 2 x 120l lub 1x240l c) z nieruchomości zamieszkałej przez 5-6 osób – 3x120l lub 1x240l i 1x120l d) z nieruchomości zamieszkałej powyżej 6 osób – jak w punkcie c) + dodatkowo pojemnik 120l na każde kolejne 2 osoby lub 240l na kolejne 4 osoby W sezonie zimowym rozważa się zwiększenie częstotliwości zbiórki do 2 razy w m-cu.

Ponadto, od osób deklarujących segregację (stawka niższa)

Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Do tzw. PSZOK-u właściciele nieruchomości zamieszkałych będą mogli bezpłatnie przywieźć w (godzinach otwarcia punktu) w następujące rodzaje posegregowanych odpadów komunalnych: 1. papier, tekstylia 2. odpady ulegające biodegradacji (m.in. zielone, kuchenne) 3. baterie i akumulatory, 4. świetlówki, 5. chemikalia, w tym opakowania po chemikaliach (opakowania po środkach ochrony roślin, nawozach w pierwszej kolejności powinny trafiać do punktu sprzedaży) 6. przeterminowane lekarstwa, 7.odpady wielkogabarytowe, 8. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 9. zużyte opony, 10.odpady budowlane i rozbiórkowe (przyjmowane będą wyłącznie odpady powstałe w wyniku drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia).

Za stawkę 6 zł od osoby PSZOK

Za stawkę 14 zł od osoby

Dlaczego ważna jest segregacja odpadów - ograniczeniem masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, - do 2013r. nie więcej niż 50% wagowo w stosunku do roku 1995, - do 2020r. nie więcej 35% -osiągnięciem odpowiednich poziomów recyklingu odpadów komunalnych. - do 2020r. - 50% wagowo – papier, metal, plastik, szkło - 70% wagowo – odpady budowlane i rozbiórkowe Za nie zastosowanie się do wskazanych przez Ustawodawcę poziomów grożą Gminie wysokie kary pieniężne. GMINA MUSI WYKAZAĆ SIĘ:

INFORMACJE NT. NOWEGO SYSTEMU GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNLANYMI 1. W II połowie marca br. rozpoczęta została kampania informacyjna – planowanych jest 10 spotkań z mieszkańcami sołectw gm. Brudzew. 2. W marcu br. dostarczone zostaną właścicielom nieruchomości zamieszkałych ulotki informacyjne nt. podstawowych zasadach gospodarowania odpadami po 1 lipca 2013r. 3. W czerwcu br., wraz z workami przeznaczonymi do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych Przedsiębiorca dostarczy każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej harmonogram zbiórki odpadów komunalnych połączony zapisami dotyczącymi właściwej segregacji oraz informacjami nt. funkcjonowania GPSZOK. 4.Uchwały dotyczące nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, po opublikowaniu w Dz.U. Woj. Wlkp. zamieszczone zostały na stronie internetowej gminy Brudzew w zakładce: gospodarka odpadami. 5. Wszelkie informacje nt. nowego systemu udzielone są w UG BRUDZEW pok. nr 21 lub pod nr tel

Dotychczasowe umowy na odbiór odpadów komunalnych stałych nie wygasną automatycznie z mocy prawa !!!! Każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej powinien w odpowiednim czasie wypowiedzieć dotychczasową umowę na odbiór odpadów komunalnych – w taki sposób, aby wygasała ona z dniem 30 czerwca 2013r.

Nowy system - zapobiegać będzie powstawaniu dzikich wysypisk śmieci, - ograniczy szkodliwą dla środowiska emisje z przewodów kominowych w których spalane są odpady, Ponadto odebrane zostaną niemalże wszystkie odpady komunalne produkowane w gospodarstwie domowym, a opłatą objęci zostaną wszyscy mieszkańcy. Dziękuję za uwagę.