Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Advertisements

Coraz bliżej modernizacji. IX GRUPA 5 Wygrywa konkurs na opracowanie koncepcji rewitalizacji dworca Wrocław Główny XI-XII – Ogłoszenie przetargów.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Usprawnienie połączenia miasta Mielca od strony zachodniej w kierunku autostrady A-4 Mielec,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Poznańska droga do sukcesu Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania Poznań, 4 października 2011 roku.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
SKAWINA – miasto otwarte na BIZNES!. SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) SAG to obszar.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Karolina Górska Paulina Kalinowska. Brazylia Największe pod względem powierzchni i liczby mieszkańców państwo Ameryki Południowej oraz piąte pod względem.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Szablon scenariusza. Topografia miasta POZnan* WPROWADZENIE Szkolenie z zakresu Topografii Miasta Poznania – ma na celu: - Poznanie ogólnej topografii.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
System zarządzania ruchem w Białymstoku realizowany w ramach projektu „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
Zachodnia obwodnica Białegostoku OBWODNICA MIEJSKA Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Andersa wraz z przedłużeniem do Baranowickiej, K. Ciołkowskiego,
ZAGOSPODAROWANIE TERENÓW DWORCA PKP W SOPOCIE ORAZ SĄSIADUJĄCYCH Z NIMI TERENÓW PRZY UDZIALE PARTNERA PRYWATNEGO Warszawa 29 listopad 2011r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
 Elektrownia wiatrowa to zespół urządzeń produkujących energię elektryczną, wykorzystujących do tego turbiny wiatrowe. Energia elektryczna uzyskana.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Projekt II. Rozwiązanie Komunikacyjne Na Rzecz Rewitalizacji Funkcjonalnej Ulicy Piotrkowskiej Europejski Tramwaj Kultury 2016 Sztab Piotrkowska Łódź,
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Zdjęcia i opracowanie: Tadeusz Łomiński Fotoreportaż z budowy ostatniego etapu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni Stan prac na dzień 22 grudnia 2007.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
r. – r.. Miasto w którym odbywałem swoją 3 miesięczną praktykę zawodową. Położone w południowej części kraju na ziemiach bawarskiego.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Inwestycje drogowe Miasta Białegostoku - aktualności.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
PRZEBUDOWA UL. OŁTASZYŃSKIEJ
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
Sierpień 2017 roku.
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
Katedra Mostów i Kolei PROBLEMY ZAPEWNIENIA OBSŁUGI KOMUNIKACYJNEJ STAREGO MIASTA WE WROCŁAWIU przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE.
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Reggio Emilia i Bolonia – dobre praktyki w komunikacji miejskiej
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. św. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
KOMUNIKACJA ZBIOROWA Przebudowa ulicy Hubskiej
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Metro w Walencji.
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Zapis prezentacji:

Dworzec Łódź – Fabryczna dziś

Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Opracowanie: Sener Sp. z o.o.

System dojazdów podziemnych umożliwiający łatwy dostęp do dworca multimodalnego Bezkolizyjny zjazd dla autobusów-poziom -8m Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Układ komunikacyjny - poziom - 8m Dojazd autobusów komunikacji regionalnej i dalekobieżnej oraz dojazd taxi i samochodów osobowych do parkingów podziemnych i miejsc obsługi pasażera Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Przekrój poprzeczny węzła multimodalnego Torowisko : poziom -16,5m Hala dworcowa, dworzec PKS, część handlowa: poziom -8m Obiekty Nowego Centrum, nowa linia tramwajowa, autobusy MPK : poziom 0m Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Ciekawostki Długość budynku dworca 350 m (starego dworca 70m) Szerokość 85 m (starego dworca 16m) Kubatura ziemi z wykopów do wywozu to około 4,5 mln m3 Gdyby usypać stożek o średnicy podstawy 200m to uzyskalibyśmy wysokość takiego stożka ok.100 – 120 m Podczas wykonywania robót pracował będzie system pomp zapewniających odwodnienie wykopów. Tereny gruntów sąsiednich w tym parku i pod budynkami w okolicy będą kontrolowane i monitorowane pod względem zachowania równowagi poziomu wód i statycznej, Tunel dojazdowy w założeniach wykonywany będzie metodą odkrywkową, jedynie pod wiaduktem na ulicy Kopcińskiego i pod ul. Kilińskiego zakłada się metodę górniczą lub inną, zapewniającą ciągłość ruchu komunikacji miejskiej.

Dworzec Łódź Fabryczna – widok od strony Parku Moniuszki (ul. Węglowa) Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Dworzec Łódź Fabryczna – widok od strony północnej - ul. Węglowa Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Dworzec Łódź Fabryczna – widok w kierunku wschodnim Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Dworzec Łódź Fabryczna – zielona rampa i plac przed wschodnią elewacją dworca Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Klin zieleni schodzący do dworca Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF

Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - harmonogram realizacji Przetarg na przebudowę dworca Łódź Fabryczna – Trwa procedura przetargowa. Wyłonienie wykonawcy: 2011 rok. Wpisanie projektu „Węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna” na listę projektów indykatywnych Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – r. Umowa przedwstępna podpisana w Centrum Unijnych Projektów Transportowych przewiduje dofinansowanie w kwocie 230 mln PLN Planowane rozpoczęcie prac budowlanych na dworcu Łódź Fabryczna – 2011 rok. Planowane zakończenie prac budowlanych węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna – koniec 2014 roku.

Finanse Wartość całego zadania realizowanego wspólnie z PKP szacowana jest na 2,4 mld PLN brutto w tym: Udział Miasta:  595 mln PLN brutto - węzeł multimodalny (projekt wpisany na listę projektów indykatywnych. Dofinansowanie w wysokości 230 mln PLN)  35 mln PLN brutto – uporządkowanie i zagospodarowanie terenu po stronie południowej. Dodatkowo: 132 mln PLN brutto – uzupełniający układ drogowy realizowany przez Zarząd Dróg i Transportu

Koleje Dużych Prędkości - w 32 minuty z Łodzi do Warszawy Łódź będzie pierwszym dworcem na trasie Kolei Dużych Prędkości z Warszawy w kierunku zachodnim, która połączy ze stolicą Poznań i Wrocław Przewidywany czas podróży KDP z Warszawy Centralnej do Łodzi to 27 – 33 minuty.

Proponowane rozwiązanie przebiegu tuneli pod miastem.