NEGOCJACJE w handlu międzynarodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Advertisements

Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Jak budować zespół ludzi w e-biznesie? Mateusz Romanowski ZadajPytanie.pl sp. z o.o. ul. Puławska 12 lok Warszawa
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Komunikowanie się w grupie i organizacji Komunikowanie się w grupie i organizacji.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Jak świadomie budować markę osobistą?. Agenda Definicja Wstęp do budowania marki Formułowanie strategii marki Narzędzia budowania marki Monitoring działań.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Zarządzanie systemami dystrybucji
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
 Dorota Suwalska-Barancewicz, Alicja Malina IP UKW.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Struktura kanałów marketingowych
1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Zachowanie.
Prezentacja informacji w biznesie
Zapis prezentacji:

NEGOCJACJE w handlu międzynarodowym Komunikacja

NEGOCJACJE - definicje sposób uzyskania od innych tego, czego chcemy sztuka dochodzenia do porozumienia satysfakcjonującego dla partnerów prezentujących początkowo odmienne stanowiska

NEGOCJACJE - definicje proces komunikacji, którego celem jest osiągnięcie porozumienia lub sprowokowanie pozostałych uczestników negocjacji do podjęcia określonych działań proces przechodzenia dwóch stron od punktu, w którym dzieli ich problem – konflikt, do punktu, w którym osiągnęli porozumienie

NEGOCJACJE - definicje proces składania ofert i kontrofert, ustępstw i kompromisów, dzięki którym strony osiągają punkt, który uważają za najlepszy, jaki można osiągnąć dyskusja między dwoma lub więcej stronami, których celem jest likwidacja różnic interesów, aby uciec od sytuacji konfliktu, np. społecznego, politycznego, handlowego, gospodarczego

NEGOCJACJE - definicje zwrotny proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia, gdy strony są związane interesami proces, w którym przeciwstawne stanowiska są łączone we wspólną decyzję

Komunikacja w procesie negocjacji!! komunikacja - paliwo dla negocjacji skuteczna komunikacja sprzyja sukcesowi w negocjacjach cel negocjacyjny - wspólny kontrakt nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz wspólne spożywanie posiłków, to jeden z najtrafniejszych sposobów poszerzania więzi międzyludzkich

Czym jest komunikacja? wymiana łączność wzajemne porozumiewanie się przekazywanie informacji, umiejętności, pojęć, idei, uczuć sposób kształtowania własnej tożsamości, wizerunku własnej osoby sposób nawiązywania więzi sposób zaspokajania potrzeb tworzenie relacji, wspólnot

Udział zmysłów w procesie komunikacji wzrok – 83% słuch – 11% węch – 3,5% dotyk – 1,5% smak – 1%

Formy wymiany informacji ustna, bezpośrednia pisemna, za pomocą określonych nośników informacji za pomocą umownych znaków i symboli za pomocą dźwięków, muzyki poprzez kombinację wszystkich powyższych

Wymiana informacji Przekaz, informacja zostanie właściwie zapamiętana, o ile formy i środki przekazu zostaną umiejętnie dobrane i dopasowane do adresata przekazu.

Reguły formułowania komunikatu prostota przekazu jasność wypowiedzi zwięzłość precyzja sens organizacja zgodność logiczna informacji przyjazny wydźwięk umiejętność przekazywania różnorodność wrażeń dopasowanie do typu odbiorcy

Strategia komunikacji nawiązanie dobrych relacji z klientem wymaga przyjęcia i stosowania optymalnej strategii komunikacji Strategia komunikacji – zespół zaplanowanych metod realizacji celów komunikacji.

Strategia komunikacji spójna i kompleksowa opracowana na podstawie szczegółowej analizy otoczenia uwzględnia mechanizm informacji zwrotnej z rynku zależna od: celu i zasobów firmy, warunków konkurencji, struktury rynku, rodzaju odbiorców, gotowości do podjęcia ryzyka

Rodzaje strategii komunikacji komunikacja masowa komunikacja zindywidualizowana komunikacja mieszana

Odbiorcy komunikacji biznesowej potencjalni nabywcy pośrednicy dostawcy środowisko branżowe eksperci liderzy opinii dziennikarze pracownicy przedsiębiorstwa władze społeczeństwo

Komunikacja/rozległość odbioru Narzędzia Komunikacja masowa reklama, Internet, wizualizacja, media, lobbing, sponsoring 2. Komunikacja grupowa wystąpienia publiczne, prezentacje, targi, wydarzenia marketingowe 3. Komunikacja indywidualna słuchanie, czytanie, pisanie, mowa ciała, zarządzanie przestrzenia, wizerunek – budowanie tożsamości, retoryka, negocjacje, mediacje

Proces komunikacji Nadawca Wiadomość – pomysł, myśl, odczucie Odbiorca

Proces komunikacji Formułowanie wiadomości – np.: gest na powitanie, artykuł prasowy Wybór formy nadawania – słowa, gesty i obrazy Przekazanie informacji Odbiór informacji Znaczenie informacji – czy komunikat został właściwie odebrany? Reakcja na wiadomość Sprzężenie zwrotne

Zakłócenia w komunikacji Niewystarczająca wiadomość Dobór nieodpowiednich środków, np. język branżowy niezrozumiały dla odbiorcy Zakłócenia w procesie komunikacji – brak możliwości dotarcia wiadomości do odbiorcy Niepoprawna interpretacja wiadomości Relacje międzyludzkie – subiektywne wnioski, konflikt, brak elastyczności w zachowaniu odbiorcy komunikatu itp..

Bariery skutecznej komunikacji Skutki złej komunikacji utrata czasu, prestiżu, pieniędzy, wiarygodności, zaufania zerwanie negocjacji konflikt

Bariery skutecznej komunikacji bariery semantyczne nadmiar informacji złe tempo przekazywania informacji zniekształcenie informacji niezrozumiała tematyka niestosowna terminologia bądź język

Bariery skutecznej komunikacji 2. bariery psychologiczne negatywne nastawienie różnice pokoleń brak tolerancji nieśmiałość brak zainteresowania lub zbyt duże zaangażowanie emocjonalne brak przygotowania merytorycznego monotonność przekazu

Bariery skutecznej komunikacji 3. bariery środowiskowe i fizyczne hałas niewłaściwa temperatura złe miejsce i pora dnia awaria sieci zbyt wielu uczestników presja czasu zła aranżacja pomieszczeń

Co może oznaczać? Słuchacze ziewają, niespokojnie zerkają na zegarki. Słuchacze są nadmiernie pobudzeni.

Przełamywanie barier psychologicznych Jak radzić sobie w procesie komunikacji z uprzedzeniami, barierami pokoleniowymi i światopoglądowymi??

Kanały komunikacji Kanał komunikacji osobowej na czym polega? kiedy stosowany? jakie sposoby? Kanał komunikacji bezosobowej media: drukowane, elektroniczne i zewnętrzne atmosfera: projektowanie otoczenia wydarzenia: konferencje, dni otwarte, pokazy, wystawy, zwiedzanie

Kanały komunikowania się w zakresie zmysłów Kanał werbalny – mowa (20%) Kanał wizualny – wzrok Kanał kinestetyczny – dotyk Kanał węchowy – węch Kanał słuchowy – słuch

Kanały komunikowania się w zakresie zmysłów 70 % przekazywanych informacji jest pomijanych lub przyswajanych jedynie fragmentarycznie! Słuchaj ze szczerym zainteresowaniem! Słuchanie jest podstawą każdych negocjacji

Sekrety efektywnego słuchania zrozumienie celu/zamiaru mówiącego zachowanie podczas komunikacji – mimika, gesty, zadawanie pytań i notowanie zrozumienie pobudek słuchania – po co słuchamy? do czego nam te informacje? Słuchaj za pomocą uszu, oczu i całego swojego ciała Powtarzaj! Parafrazuj!

Bariery uważnego słuchania 1. możliwości naszego mózgu (tempo mowy 100-150 słów/min., tempo słuchania ponad 500 złów /min.) mechanizm obronny – złe wiadomości, ukryte lęki, np. klaustrofobia… przypadek: „Tak, ale….. brak wiary w siebie, strachliwość biorytm nawyk niesłuchania – gorszy niż uzależnienie od nikotyny uprzedzenia założenie – w rozmówcy nie ma nic interesującego i wartościowego

Sposoby na uważne słuchanie Ogarnij nieład! Rób notatki! Zadawaj pytania! Policz do trzech! – pauzuj! Wykorzystaj krawędź krzesła  Popraw kontakt z rozmówcą: Nie krzyżuj ramion i nóg Usiądź prosto na krześle Zwróć ciało stronę mówcy Nachyl się do przodu Nawiązuj kontakt wzrokowy Usłysz to, co do Ciebie się mówi!!

JEDNOCZESNIE SŁUCHAC I MÓWIĆ!! Pamiętaj!! NIE JESTEŚ W STANIE JEDNOCZESNIE SŁUCHAC I MÓWIĆ!!

Kanały komunikacji niewerbalnej Mowa ciała decyduje w ok. 50% o wartości informacji mimika gestykulacja postawa ciała spojrzenie (>70%) zapach ubiór wygląd dystans od rozmówcy (80 cm, 120 cm, 220cm +/_ 30 cm, 10-15 cm?)

Najczęściej popełniane błędy w mowie ciała niedostosowanie dystansu do sytuacji zła, niewygodna pozycja w stosunku do rozmówcy chowanie się za przedmiotami – dystans i wrażenie oficjalności napięcie ciała i nerwowe ruchy – uczucie niepokoju zamknięta postawa ciała – dystans i niechęć brak kontaktu wzrokowego intonacja – nerwowa, monotonna…

Literatura R. Pałgan, Natura negocjacji handlowych, Wydawnictwo Gdańskiej Szkoły Wyższej, Gdańsk 2012.  Roy J. Lewicki, David M. Saunders, Bruce Barry, John W. Minton, Zasady negocjacji, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2008. H. Brdulak, J. Brdulak, Negocjacje handlowe, PWE, Warszawa 2007. Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2006. M. Głowik, Komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych, Wyd. Promotor, Warszawa 2004. Komunikacja międzykulturowa w integrującej się Europie, red. k. Karcz, CBiE AE, Katowice 2004. G. Hofstede, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2000.