L.O. im. P.Skargi w Grójcu Spotkanie dla beneficjentów programu Erasmus Akcja KA2 Edukacja Szkolna „Partnerstwa strategiczne- współpraca szkół” 07.10.2015r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Seminarium projektu ToI ENABLE, Kraków, Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Program Uczenie się przez całe życie Program Leonardo.
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
„W barwach biało-czerwonych” Zespół Szkół w Korycinie kwiecień - maj 2016.
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Temat 3. Sytuacja przedsiębiorstw geodezyjnych zrzeszonych w Polskiej Geodezji Komercyjnej w 2012 r. Tezy do dyskusji Waldemar Klocek.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Konwergencja płac pomiędzy starymi i nowymi członkami Unii Europejskiej. Misja i cele związków zawodowych Norbert Kusiak, OPZZ Praga, 5-6 kwietnia 2016.
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
 Brak ogólnej polityki Uniwersytetu przy zawieraniu umów wypracowanie ogólnej polityki poszerzenie oferty o państwa Europy Wschodniej, Azji i Ameryki.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Andrzej Guła Marek Zaborowski Wymagania nowej dyrektywy Art.4, ust.4: Tam gdzie jest to odpowiednie, do finansowania renowacji i wdrażana planów zmierzających.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
 Języka Niemieckiego  Języka Francuskiego  Języka Angielskiego  Języka Włoskiego  Języka Hiszpańskiego.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
spotkanie podsumowujące
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Planowanie przestrzenne i Zarządzanie Mobilnością
3D students – dialoGue, democracy,digital
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Synergia Erasmus+ eTwinning. Synergia Erasmus+ eTwinning.
ERASMUS+ Something old, something new,
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zapis prezentacji:

L.O. im. P.Skargi w Grójcu Spotkanie dla beneficjentów programu Erasmus Akcja KA2 Edukacja Szkolna „Partnerstwa strategiczne- współpraca szkół” r. mgr Paweł Pośnik

Spis treści: Informacja o dotychczasowych projektach Współpraca między partnerami Przygotowanie wizyty partnerskiej Współpraca z Organem Prowadzącym Współpraca z rodzicami Współpraca z organizacjami wspierającymi projekt

Participating countries: Poland, Italy, Cyprus, Bulgaria, Turkey, Germany

Participating countries: Poland, Greece, Italy, Spain, Turkey, Germany, Portugal, Latvia, Hungary, Slovakia, France

Participating countries: Greece, Sweden, Norway, Austria, Poland

WSPÓŁPRACA MIĘDZY PARTNERAMI Strona internetowa projektu: sifaplus.eu

Social Networking Sites s

Co ułatwia komunikację? Sprawne koordynowanie zadań Regularność sprawdzania poczty elektronicznej Jasno sprecyzowane cele i zadania Wytyczne wypracowane podczas tzw. transnational meetings Raporty dostępne na platformie pbworks dla wszystkich partnerów Podział obowiązków w szkole

Co ułatwia komunikację? Jasno sprecyzowane cele i zadania

Co utrudnia komunikację? Duża liczba szkół partnerskich (np. 11 krajów) Trudności językowe niektórych nauczycieli koordynujących projekt Nieregularność w sprawdzaniu poczty elektronicznej Różne terminy świąt, dni wolnych od pracy Mała elastyczność w dokonywaniu zmian (na lepsze, np. zwiększenie ilości mobilności)

Przygotowanie wizyty partnerskiej. Jasny podział obowiązków (np. transport, zaproszeni goście, rezerwacje, przygotowanie sali na warsztaty lub wykłady, program wizyty …) Przygotowanie dokumentacji (students’ information sheets, lista rodzin goszczących, itp.) Komunikacja pomiędzy uczniami przed wizytą Równowaga pomiędzy zajęciami a czasem wolnym podczas wizyty

Przygotowanie wizyty partnerskiej. Przygotowanie dokumentacji (students’ information sheets, lista rodzin goszczących, itp.)

Współpraca z organem prowadzącym Informacja o rozpoczęciu projektu: pisemne powiadomienie Regularne informowanie Organu Prowadzącego na temat odbytych wizyt oraz realizacji zadań projektowych Współpraca dyrektora szkoły z Organem Prowadzącym Spotkania przedstawicieli władz lokalnych z uczestnikami wizyt Rozpowszechnianie rezultatów, m.in. na stronie internetowej gminy lub starostwa

Współpraca z rodzicami Informowanie rodziców podczas zebrań w trakcie roku szkolnego o postępach w projekcie Oświadczenia od rodziców o zgodzie na uczestnictwo w projekcie Najczęstsze obawy rodziców: słaba znajomość języka obcego, duża odpowiedzialność za ucznia podczas wymiany, zaburzony plan dnia (?), posiłki (smaczne? zdrowe?), finanse, itp.

Współpraca z organizacjami wspierającymi realizację projektu saferinternet.pl Lokalni przedsiębiorcy Fundacja ALTER Poradnia psychologiczno-pedagogiczna w Grójcu Uczelnie (wykłady lub warsztaty) Firmy z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi Lokalne urzędy

przygotował: PAWEŁ POŚNIK