Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Advertisements

Schemat postępow a-nia w Polsce Sporządzenie dokumentu Scoping: ustalenie zakresu Wykonanie oceny i sporządzenie prognozy Konsultacje Sporządzenie podsumowania.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. G. Morcinka ul. Jankowskiego Ruda Śląska Tel/fax (032)
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Płużnica, 17 listopada 2014r. Prezentacja na podstawie materiałów z konferencji inauguracyjnej, szkolenia liderów oraz poradnika dla nauczycieli edukacji.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa II ortograficzny miszmasz 1 godz. lekcyjna.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
działa od września 2015r., spotykamy się raz w tygodniu na jednogodzinnych zajęciach, w jego skład wchodzą uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
 poszerzenie wiedzy na temat Krajny,  rozsądne i odpowiedzialne korzystanie ze źródeł internetowych (z zachowaniem praw autorskich),  obsługa popularnych.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Comenius week Poszerzenie wiadomości na temat krajów partnerskich Przypomnienie wiadomości z tamtego roku Program 1.Wykonanie laparella o szkole.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Projekt „Lekki tornister”
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Zapis prezentacji:

Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib Wiek :6,7 lat

Cele projektu Uczniowie po zakończeniu realizacji projektu potrafią : ułożyć i zredagować wierszyki na temat savoir-vivre oraz opracować je w programie Microsoft Word Office i Tux Paint wyszukać informacje na temat dobrych manier za pomocą wyszukiwarki internetowej i sporządzić słownik dobrych manier zaprojektować i narysować historyjkę obrazkową do wiersza Natalii Usenko pt.”Opowiastka” przygotować publiczną prezentację w formie wystawy dla rówieśników zastosować w praktyce przyjęte zasady współpracy w grupie

OPIS PROJEKTU Projekt jest opracowany na bazie podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej. Rozwija sprawności czytania i pisania. Jest to projekt mieszany. Zawiera elementy dydaktyczne i artystyczne. Nauczyciel zaproponował listę tematów do wyboru. Uczniowie wybrali do realizacji projekt dotyczący savoir-vivre, ponieważ stwierdzili, że wyżej wymieniony temat najbardziej ich zainteresował. Podczas realizacji projektu uczniowie poszerzają zasób słownictwa, korzystają z różnych źródeł wiedzy, zgłębiają tajniki edytora tekstu Word i PowerPoint, rozwijają talenty plastyczne, uczą się współpracy i publicznej prezentacji rezultatów pracy.

Narzędzia i programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie : Program PowerPoint do przygotowania słownika dobrych manier Microsoft Word – edytor tekstu do rymowanek Tux Paint-szata graficzna wierszyków Przeglądarka internetowa do wyszukania informacji na temat savoir-vivre Aparat cyfrowy do robienia zdjęć Drukarka do wydrukowania słowników i wierszyków

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Uczniowie klasy I b Zespół Zadaniowy nr1 Zespół zadaniowy nr 2 Zespół Zadaniowy nr3 Zespół Zadaniowy nr4

Organizacja pracy zespołów zadaniowych ( c. d. ) ZESPÓŁ NR 1 Zebranie informacji na temat savoir-vivre Opracowanie i sporządzenie słownika dobrych manier. ZESPÓŁ NR 2 Zredagowanie i zapisanie rymowanek. Zaprojektowanie i wykonanie ilustracji do wierszyków. ZESPÓŁ NR 3 Ustalenie tematu do realizacji. Ułożenie historyjki obrazkowej. ZESPÓŁ NR 4 Projektowanie i wykonanie dodatków zastawy stołowej.

Opis kolejnych działań / zespół nr 1 / Ustalenie ogólnego wyglądu słownika. Wybór słownictwa związanego z savoir-vivre. Wyjaśnienie znaczeń. Zaprojektowanie i wykonanie ilustracji. Umieszczenie stron w koszulkach. Zszycie stron słownika. Ozdabianie okładki.

Opis kolejnych działań / zespół nr 2 / Wybór stron internetowych dotyczących dobrych manier. Układanie rymowanek dotyczących savoir- vivre. Projektowanie i wykonanie ilustracji za pomocą Tux Paint.

Opis kolejnych działań / zespół nr 3 / Sporządzenie szkicu historyjki obrazkowej na podstawie wiersza Natalii Usenko pt. „Opowiastka”. Ustalenie ogólnego wyglądu. Wykonanie prac plastycznych.

Opis kolejnych działań /zespół nr 4/ Zgromadzenie niezbędnych przyborów i materiałów papierniczych. Przygotowanie projektów dodatków zastawy stołowej. Wykonanie prac.

Opis kolejnych działań /zespół nr 4/c.d.

Rezultaty pracy uczniów : Mini-słownik dobrych manier. Rymowanki na temat kulturalnego zachowania. Historyjka obrazkowa pt. „Gdy spotkasz potwora miej dobre maniery”. Inscenizacja wiersza Natalii Usenko „Opowiastka” Dodatki dekoracyjne zastawy stołowej. Integracja zespołu klasowego. Prezentacja główna całego projektu.

P ubliczna prezentacja projektu /przygotowania/ Przed przystąpieniem do głównej części prezentacji publicznej, przydzieliliśmy sobie następujące zadania: Opracowanie scenariusza imprezy. Wybór miejsca i terminu. Stworzenie listy gości i zaproszeń. Wypożyczenie i obsługa sprzętu. Wystrój sali. Przygotowanie miejsc dla publiczności. Fotografowanie. Sprzątanie.

Publiczna prezentacja projektu/realizacja/ DATA : PROWADZĄCY :Ula i Wiktoria OBSŁUGA SPRZĘTU: Marcin, nauczyciel NASI GOŚCIE : uczniowie kl. I a, III a i III b wraz z wychowawczyniami. Publiczna prezentacja projektu odbyła się r. sali lekcyjnej nr24.Uczestnikami byli uczniowie klas I-III. Ula i Wiktoria przywitały gości oraz odczytały ogólne informacje o projekcie. Zaprezentowały efekty naszej pracy w następującej kolejności :

Publiczna prezentacja projektu/realizacja/ Mini-słownik dobrych manier. Rymowanki na temat kulturalnego zachowania. Historyjka obrazkowa pt. „Gdy spotkasz potwora miej dobre maniery”. Inscenizacja wiersza Natalii Usenko „Opowiastka” Dodatki dekoracyjne zastawy stołowej. Po przedstawieniu prezentacji i udzieleniu odpowiedzi na pytania, poprosiliśmy uczniów, aby na kartkach ocenili nasz projekt w skali 1pkt – 6pkt. Wyniki były pomyślne. Prezentacja spodobała się. Doceniliśmy uznanie kolegów, ponieważ po raz pierwszy realizowaliśmy projekt. Po zakończeniu prezentacji, wywiesiliśmy tablicę na korytarzu szkolnym, aby uczniowie klas IV-VI mogli obejrzeć rezultaty naszej pracy.

Publiczna prezentacja projektu /realizacja/