MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM 2014 - 2019.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Szkoła wspomaga wychowanie
Koncepcja pracy szkoły na lata
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ale (a może przede wszystkim)
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Koncepcja pracy szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM NR 2 W MORĄGU
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY TO CAŁOŚĆ SKŁADAJĄCA SIĘ Z KILKU ELEMENTÓW, KTÓRYM PODWALINY DAJE: BEZPIECZEŃSTWO I DYSCYPLINA - podstawa pracy z dziećmi SZACUNEK – podstawa współistnienia KREATYWNOŚĆ – fundament nauczania i doskonalenia WSPÓŁPRACA – podstawa dobrej organizacji ROZWÓJ – motor zmian KONSEKWENCJA – jasność sytuacji 2

ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ SZKOŁY UJĘŁAM W NASTĘPUJĄCE DZIAŁY: KSZTAŁCENIE WYCHOWANIE OPIEKA ORGANIZACJA I KIEROWANIE SZKOŁĄ KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 3

Podniesienie poziomu dydaktycznego poprzez: - wprowadzenie oceniania kształtującego, - indywidualizację pracy, - podejmowanie działań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych, - zachęcanie, motywowanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach, zawodach, olimpiadach, - promocję uczniów wyróżniających się, - stypendia dla najlepszych, - wprowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów najlepszych. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 4

Zaktywizowanie i zmotywowanie nauczycieli: - zapewnienie stałej kadry dydaktycznej dla podniesienia efektywności nauczania oraz ciągłości procesów edukacyjnych, - podniesienie kwalifikacji kadry pedagogicznej od strony merytorycznej i metodycznej, - zaktywizowanie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego w postaci szkoleń dla nauczycieli, - inspirowanie nauczycieli do kreatywnych działań, - stworzenie warunków do wykorzystywania TI przez nauczycieli. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 5

Zmodyfikowanie organizacji zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych: - diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów na różnych etapach ich kształcenia, - sondaż wśród uczniów jakich oczekują zajęć pozalekcyjnych, - wyposażenie szkoły w dziennik elektroniczny, - prowadzenie nauczania przez działanie, - wprowadzenie w świetlicy szkolnej godzin obowiązkowych na odrabianie prac domowych, - multimedialna pracownia językowa. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 6

Wspomaganie procesu wychowawczego poprzez: - zaktywizowanie Samorządu Uczniowskiego, - ścisłą współpracę z rodzicami, promocję ich działań, - zaproponowanie rodzicom nowej formy spotkań (wywiadówka partnerska), - wspólny z rodzicami nadzór nad szkolnymi programami wychowawczymi, - zaproponowanie rodzicom wspólnej imprezy o charakterze biesiadnym, gdzie uczniowie zaprezentują swoje talenty, - współpracę polegającą na dialogu i zaufaniu w relacji uczeń – rodzic – nauczyciel, - stałe doskonalenie strategii postępowania w sytuacjach trudnych; patologie, uzależnienia, konflikty. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 7

Do najważniejszych zadań opiekuńczych szkoły zaliczam: - pomoc w ochronie zdrowia dzieci, działania profilaktyczne, szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy, - zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa podczas zajęć szkolnych, przerw, wyjść i wyjazdów poza teren szkoły, - organizowanie pomocy materialnej dla uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem, zubożeniem, z rodzin dysfunkcyjnych, - współpracę z instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną, - konsekwentne egzekwowanie zachowań i postaw akceptowanych w szkole. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 8

Efektywne kierowanie i administrowanie szkołą, sprawność organizacyjna oraz system komunikowania się muszą być zgodne z oczekiwaniami uczniów, rodziców, pracowników i właściwych instytucji zewnętrznych. Tylko skuteczna kontrola nad wydawaniem budżetowych i pozabudżetowych środków finansowych może przyczynić się do realizacji każdej koncepcji pracy na stanowisku dyrektora. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 9

Zamierzam zadbać o : - pracownie posiadające pełne wyposażenie w pomoce dydaktyczne potrzebne do realizacji podstawy programowej i wzbogacenia zainteresowań uczniów, - możliwość przystąpienia do projektów unijnych, - komputer w każdej pracowni z dostępem do Internetu, - doposażenie klas pod katem przyjmowanych sześciolatków, - promocję szkoły w mediach lokalnych, - kontynuowanie roli kulturowej szkoły, - wytworzenie pozytywnego odbioru placówki w regionie poprzez włączenie się w ważne i wartościowe wydarzenia ponadlokalne, - właściwy nadzór pedagogiczny zapewniający ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy szkoły, - szafki dla uczniów. KIERUNKI ROZWOJU PLACÓWKI 10

Koncepcja zawiera główne zamierzenia i kierunki pracy. Mam świadomość, że realizacja moich zamierzeń może odbywać się wtedy i tylko wtedy, kiedy będzie działaniem zamierzonym, planowym i monitorowanym, gdy otrzymam poparcie wszystkich zainteresowanych dobrem tej szkoły instytucji i osób: organu prowadzącego i nadzorującego, rodziców, uczniów i pracowników szkoły. Zamierzam konsekwentnie dążyć do rozwoju placówki oraz kontynuować wszystkie dotychczasowe pozytywne działania. Postaram się stworzyć szkołę mądrą, nowoczesną i przyjazną uczniowi oraz otwartą na inicjatywy rodziców i kadry pedagogicznej. REKOMENDACJAREKOMENDACJA mgr Małgorzata Stefaniak 11