Strategie wejścia na rynki zagraniczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

Internacjonalizacja a Bezpośrednie Inwestycje Zagraniczne w Polsce
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Transakcje kompensacyjne
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Zarządzanie strategiczne
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Agata Dulska Paulina Zielińska
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Zarządzanie Strategiczne
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Jerzy Cieslik, Dynamic Entrepreneurship
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
1 Polityka gospodarcza Wprowadzenie. 2 Literatura: Zajęcia 2 i 3: „Polityka gospodarcza”, red. B. Winiarski, rozdz.1.1, 1.2 i 1.4, rozdz. 2.1, 2.2, rozdz.
Analizy strategiczno-ekonomiczne (analizy rynków miedzynarodowych)
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Zarządzanie systemami dystrybucji
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Zapis prezentacji:

Strategie wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka

Strategie wejścia na rynki zagraniczne ze względu na formę działania ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego w układzie produkt-rynek A.M. Zarzycka

Strategia wejścia na rynki zagraniczne Strategiczny wybór pomiędzy dostępnymi formami wejścia przy uwzględnieniu takich czynników jak: stopień kontroli działalności zagranicznej, ryzyko z tym związane, atrakcyjność rynku, atuty konkurencyjne przedsiębiorstwa wchodzącego na rynek zaangażowanie zasobów. A. Sznajder A.M. Zarzycka

Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne Strategie eksportu Eksport pośredni Eksport bezpośredni Eksport kooperacyjny Strategie kontraktowe Produkcja kontraktowa Sprzedaż licencji Franchising Kontrakty menedżerskie Strategie z zaangażowaniem kapitałowym Filia handlowa Zakład montażowy Zakład produkcyjny A.M. Zarzycka

Eksport pośredni i bezpośredni A.M. Zarzycka

Formy organizacyjno-prawne inwestycji bezpośrednich Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Oddział Filia Joint venture Spółka córka A.M. Zarzycka

Licencje / franchising Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencje / franchising Joint venture Spółka córka Zaangażowanie zasobów, ryzyko, kontrola, potencjał zysku A.M. Zarzycka

Strategie wejścia ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego A.M. Zarzycka

Strategie ekspansji rynkowej w układzie kraj - segment A.M. Zarzycka

Strategie w układzie produkt - rynek A.M. Zarzycka

Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne Czynniki zewnętrzne: wielkość, dynamika i potencjał rynku docelowego „bliskość” rynku zagranicznego charakterystyka branży warunki polityczne i prawno-administracyjne bariery w obrocie międzynarodowym infrastruktura A.M. Zarzycka

Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne c.d. Czynniki wewnętrzne: cele strategiczne przedsiębiorstwa zasoby i przewagi konkurencyjne przedsiębiorstwa stopień umiędzynarodowienia i orientacja specyfika asortymentu przedsiębiorstwa A.M. Zarzycka

Nowy Styl Jakie strategie wejścia na rynki zagraniczne stosuje firma Nowy Styl? Jakie czynniki wyboru strategii wejścia są brane pod uwagę w przypadku firmy Nowy Styl? A.M. Zarzycka

Literatura uzupełniająca A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWE, Warszawa 1995 J. Rymarczyk, Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 A.M. Zarzycka