Strategie wejścia na rynki zagraniczne A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne ze względu na formę działania ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego w układzie produkt-rynek A.M. Zarzycka
Strategia wejścia na rynki zagraniczne Strategiczny wybór pomiędzy dostępnymi formami wejścia przy uwzględnieniu takich czynników jak: stopień kontroli działalności zagranicznej, ryzyko z tym związane, atrakcyjność rynku, atuty konkurencyjne przedsiębiorstwa wchodzącego na rynek zaangażowanie zasobów. A. Sznajder A.M. Zarzycka
Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne Strategie eksportu Eksport pośredni Eksport bezpośredni Eksport kooperacyjny Strategie kontraktowe Produkcja kontraktowa Sprzedaż licencji Franchising Kontrakty menedżerskie Strategie z zaangażowaniem kapitałowym Filia handlowa Zakład montażowy Zakład produkcyjny A.M. Zarzycka
Eksport pośredni i bezpośredni A.M. Zarzycka
Formy organizacyjno-prawne inwestycji bezpośrednich Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Oddział Filia Joint venture Spółka córka A.M. Zarzycka
Licencje / franchising Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencje / franchising Joint venture Spółka córka Zaangażowanie zasobów, ryzyko, kontrola, potencjał zysku A.M. Zarzycka
Strategie wejścia ze względu na stopień koncentracji i rozproszenia geograficznego A.M. Zarzycka
Strategie ekspansji rynkowej w układzie kraj - segment A.M. Zarzycka
Strategie w układzie produkt - rynek A.M. Zarzycka
Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne Czynniki zewnętrzne: wielkość, dynamika i potencjał rynku docelowego „bliskość” rynku zagranicznego charakterystyka branży warunki polityczne i prawno-administracyjne bariery w obrocie międzynarodowym infrastruktura A.M. Zarzycka
Czynniki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne c.d. Czynniki wewnętrzne: cele strategiczne przedsiębiorstwa zasoby i przewagi konkurencyjne przedsiębiorstwa stopień umiędzynarodowienia i orientacja specyfika asortymentu przedsiębiorstwa A.M. Zarzycka
Nowy Styl Jakie strategie wejścia na rynki zagraniczne stosuje firma Nowy Styl? Jakie czynniki wyboru strategii wejścia są brane pod uwagę w przypadku firmy Nowy Styl? A.M. Zarzycka
Literatura uzupełniająca A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWE, Warszawa 1995 J. Rymarczyk, Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004 A.M. Zarzycka