EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Dr Magdalena Arczewska.  Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Zarządzanie systemami dystrybucji
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Zgłoszenie do konkursu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w tym z obszarów byłych PGR na terenie Gminy Wisznia Mała”

Spis treści Cel projektu Cel badania Kryteria ewaluacji Próba badania Techniki badawcze Wynik ewaluacji Trafność i użyteczność Efektywność i skuteczność Trwałość i oddziaływanie

Cel projektu Głównym celem projektu realizowanego przez Gminę Wisznia Mała było: Otworcie dwóch punktów przedszkolnych: ◦ „Pluszowy Kącik” przy Szkole Podstawowej w Wiszni Małej ◦ „Klub Przedszkolaka” przy Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Strzeszowie Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich w tym z obszarów byłych PGR na terenie Gminy Wisznia Mała.

Cel badania Celem podstawowym procesu badawczego jest ewaluacja projektu: „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w tym z obszarów byłych PGR na terenie Gminy Wisznia Mała” realizowanego przez Gminę Wisznia Mała

Kryteria ewaluacji zgodność przyjętych celów z rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami beneficjentów TRAFNOŚĆ ocena stopnia, w jakim projekt odpowiedział na potrzeby grupy docelowej oraz korzyści jakie uzyskali główni beneficjenci projektu UŻYTECZNOŚĆ ocena ekonomiczności projektu, koszty a korzyści EFEKTYWNOŚĆ ocena osiągniętych rezultatów w stosunku do założonych celów SKUTECZNOŚĆ ocena rezultatów osiągniętych w ramach projektu pod kątem trwania ich po zakooczeniu projektu TRWAŁOŚĆ I ODDZIAŁYWANIE

Próba badawcza I etap – badania ilościowe Rodzice dzieci uczęszczających do otwartych w ramach projektu punktów przedszkolnych Pluszowy Kącik oraz Klub Przedszkolaka N=48 II etap – badanie ilościowe Liderzy społeczni N=10 III etap – badanie jakościowe Nauczyciele mający bezpośredni kontakt z dziedmi uczęszczającymi do powstałych w ramach projektu punktów przedszkolnych N=9

Techniki badawcze Badania ilościowe Badania ilościowe stanowią zespół metod i technik badawczych, które opisują rzeczywistości w kategoriach ilościowych. Na ich podstawie można formułować wnioski dotyczące częstości występowania zjawisk, ich natężenia i zależności pomiędzy nimi. Stosowane metody doboru próby pozwalają generalizować statystyczne wyniki owych badań na całą populację. Badania jakościowe Badanie realizowane metodą jakościową odpowiada na pytania: co? jak? dlaczego? Swobodny sposób prowadzenia rozmowy gwarantuje uzyskanie informacji pogłębionych. Nie jest to metoda mówiąca o natężeniu danej cechy, ale o powodach takiej a nie innej oceny. Wyników badań jakościowych nie generalizuje się na populację. Metoda interpretacji jest więc bardziej swobodna, subiektywna, ale za to odpowiada na pytania, które w przypadku badań ilościowych w ogóle nie są poruszane. Metoda (IDI) ma służyć zrozumieniu rzeczywistości, a nie jej pomiarowi.

WYNIK EWALUACJI

TRAFNOŚĆ I UŻYTECZNOŚĆ WYNIKI BADAŃ POKAZAŁY:  Idea funkcjonowania punktów przedszkolnych na terenie Gminy Wisznia Mała jest przedsięwzięciem istotnym dla wszystkich uczestników projektu, uważają je za słuszne i potrzebne w ich Gminie  Projekt w całkowitym stopniu spełnił, a nawet przerósł oczekiwania wszystkich jego beneficjentów, ponadto na podstawie przeprowadzonych badań z całą pewnością również dzieci  Zastosowane w ramach projektu zajęcia specjalistyczne oraz cała formuła prowadzenia punktów przedszkolnych spowodowały rozwój dzieci w wielu kierunkach  Zaproponowane rozwiązania kierowane do dzieci z różnych środowisk trafiły w ich potrzeby oraz często były odpowiedzią na ich problemy. Upowszechnienie tych rozwiązań zależeć będzie od dalszych działań Gminy.

EFEKTYWNOŚĆ I SKUTECZNOŚĆ WYNIKI BADAŃ POKAZAŁY:  Projekt, według badanych grup został zrealizowany w sposób optymalny  Badani uważają, iż za poświęcony czas oraz inne nakłady nie można było osiągną lepszych rezultatów  Według badanych skład i kompetencje zespołu zarządzającego projektem, jak również poszczególnych realizatorów projektu zapewniły efektywną i skuteczną realizację zadań  Społeczność lokalna została zintegrowana wokół punktów przedszkolnych, a świadomość dotycząca edukacji przedszkolnej wzrosła  Dzięki realizacji Projektu w opinii beneficjentów udało się osiągnąć wszystkie zakładane cele

TRWAŁOŚĆ I ODDZIAŁYWANIE WYNIKI BADAŃ POKAZAŁY:  Zastosowane w projekcie programy i metody nauczania w niektórych aspektach przyniosły trwałe rezultaty w postaci wyższych umiejętności dzieci w wieku 3, 4 i 5 lat. Część z umiejętności, aby utrzymała się wśród dzieci wymaga ich kontynuowania  Rezultaty osiągnięte podczas realizacji Projektu mogą trwać również po zakończeniu finansowania zewnętrznego  Wszyscy uczestnicy projektu są przekonani o konieczności kontynuowania dalszego funkcjonowania punktów przedszkolnych. Przyniesie to rezultaty w postaci długoterminowych zmian w rozwoju dzieci oraz Gminy