Głos grupy TP w debacie nt. krajowej strategii gospodarki częstotliwościowej Warszawa, 4 lipca 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
Advertisements

Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Zagrożenia dla polskiego handlu
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
STRAŻACYITRPOCZTA MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 1 PAŹDZIERNIKA 2012 R.
Ochrona danych osobowych
Andrzej H Jasiński Zakład Innowacji i Logistyki Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski Bariery innowacji i transferu technologii w Polsce Referat na.
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Uwolnienie rynku telekomunikacyjnego – uwolnienie pętli lokalnych
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
Internet 2006: rozwój e-commerce
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Działanie 8.4 PO IG – „ostatnia mila” pod górkę
Bezprzewodowy szerokopasmowy dostep do internetu w pasmie 3,6-3,8 GHz (WiMAX)
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
BUDOWA TELEFONU KOMURKOWEGO
Systemy prezentacji treści (Digital Signage)
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Budżet państwa: Wpływy i wydatki
Centrum Inwestora i Eksportera
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Propozycja kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Jak sprawdzić kontrahenta z Chin? China Expo 2015 Jacek Koziaczy Prezes Zarządu Creditreform Polska Sp. z o.o.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Debata na temat krajowej strategii gospodarki częstotliwościowej Stanowisko PTC Krzysztof Dryzner Waldemar Koszałkowski Departament ds. Regulacji PTC Warszawa,
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Zgłoszenie do konkursu
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK
Zapis prezentacji:

Głos grupy TP w debacie nt. krajowej strategii gospodarki częstotliwościowej Warszawa, 4 lipca 2006

2 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Na co chcemy zwrócić uwagę: I.Wtórny rynek częstotliwości II.Przetargi III.Opłaty za częstotliwości IV.Tablica częstotliwości V.Urządzenia radiowe bez pozwoleń VI.Monitoring VII.Zakończenie

3 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział I. Wtórny rynek częstotliwości

4 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Wtórny rynek częstotliwości - czy otwarty? Nowość. Nieciągłość: możliwość sprzedaży musi być wpisana w rezerwację, a więc uprawnienia „wcześniejsze” i „późniejsze” są różnie traktowane. Uznaniowość: zgoda Prezesa UKE na przekazanie praw (sprzedaż?), opinia Prezesa UOKiK. (nie)Jawność.

5 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Wtórny rynek częstotliwości – czego nie wiemy... Istnieje potrzeba określenia stabilnych reguł wobec wtórnego rynku częstotliwości, m.in.: handel częstotliwościami – czy będzie wspierany? „stare” rezerwacje – jakie zasady? sprzedaż rezerwacji nabytych w drodze przetargu – jakie podejście? sprzedaż części rezerwacji – czy można? kryterium konkurencyjności - jakie zasady, czy zostaną skonkretyzowane dla poszczególnych pasm?

6 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział II. Przetargi...

7 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Miało być pięknie... Ostatni duży przetarg zakończony sukcesem? – GSM. Kiedy? – 10 lat temu. W odniesieniu do przetargów na rezerwacje częstotliwości trzeba zmienić: otoczenie prawne, pogłębiającą się niedobrą praktykę. Więcej przejrzystości: dyrektywa ramowa: przyznawanie częstotliwości powinno się odbywać wg obiektywnych, jawnych, niedyskryminujących i proporcjonalnych kryteriów; nasza rzeczywistość: punkty uznaniowe to nawet 70% punktacji.

8 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Wady dotychczasowych przetargów na rezerwację częstotliwości Rozwiązanie zachowawcze, pochodzące z innych uwarunkowań prawnych i gospodarczych. Nieprzejrzystość. Uznaniowość. Przewlekłość. Niespójność z wtórnym obrotem częstotliwościami. Tworzenie atmosfery ogólnej podejrzliwości. Coraz wyższe koszty przygotowania ofert i ich późniejszej oceny.

9 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Wszystko się zgadza z wyjątkiem... Państwo zwycięzca przetargu (przedsiębiorca?) nabywca (przedsię- biorca 2) nabywca (przedsię- biorca 3) częstotliwości pieniądze cena rynkowa cena „przetargowa” z założenia: ≠ pomoc publiczna? cena rynkowa < cena rynkowa cena „przetargowa” preferencje - = -

10 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Dlaczego aukcje? Jednoznaczne kryteria. Jeśli pewna uznaniowość, to na etapie ustalania zasad, a nie wybierania zwycięzcy.

11 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział III. Opłaty za częstotliwości

12 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Opłaty za częstotliwości 1/2 Obowiązujący „cennik” za częstotliwości: charakter historyczny, struktura j.w., fiskalizm, grunt to gmina: jednakowe opłaty dla dużych i małych gmin (Warszawa = Cisna).

13 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Opłaty za częstotliwości2/2 Istnieje potrzeba opracowania reguł ustalania opłat za częstotliwości: służących realizacji ustalonych celów regulacyjnych, przejrzystych i wewnętrznie spójnych, poddanych spokojnej, szerokiej dyskusji. Operatorzy niekoniecznie będą się domagać obniżenia opłat w każdej kategorii.

14 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział IV. Tablica częstotliwości

15 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Częstotliwości... KTPCz: warto dokonać przeglądu KTPCz; np. pasmo HIPERLAN 5470 – 5725 MHz: urządzenia bez pozwoleń, ale w KTPCz w ogóle nie dopuszczono takiego przeznaczenia ani użytkowania. Dostęp do informacji o częstotliwościach: warto udostępnić bazę aktualnych rezerwacji i pozwoleń.

16 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Konwergencja... Coraz trudniej dokonać prostej klasyfikacji systemu radiowego i usług – zgodnie ze sztywnymi zapisami dot. sposobu wykorzystania częstotliwości i przyznawania uprawnień: Służba stała czy ruchoma? - sieć stacjonarna (wg Pt), to nie to samo, co służba stała (wg RR), Radiodyfuzja czy służba ruchoma, a może stała (P-MP). Sztuczne rozgraniczenie na służby (stała, ruchoma, radiodyfuzja): bariery dla nowoczesnych technik radiowych, różne traktowanie operatorów, których usługi w dużym zakresie się pokrywają.

17 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział V. Urządzenia radiowe bez pozwoleń

18 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Więcej urządzeń radiowych bez pozwoleń? - oczywiście tak, ale... Zwolnienie jest adresowane do kilkudziesięciu milionów ludzi. Niezbędne jest zachowanie wyjątkowej staranności w tworzeniu odnośnych przepisów: jasność sformułowań (również technicznych), jednoznaczność, logiczność.

19 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Urządzenia radiowe bez pozwoleń (cd.) Stałe działania informacyjne (m.in. konferencje, internet, ulotki): wyjaśnienia przepisów, przewodnik po zawiłościach formalnych związanych z urządzeniami radiowymi, w tym dot. obowiązkowej oceny zgodności. tworzenie listy często spotykanych urządzeń radiowych z klasyfikacją: zwolnione, wymaga pozwolenia, nie wolno używać. Uwaga na skróty myślowe, typu: „uwolnienie pasma 2,4”. Monitoring widma radiowego.

20 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział VI. Monitoring

21 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Monitoring widma radiowego – po co? żeby było bezpiecznie, żeby prowadzić racjonalną i efektywną gospodarkę widmem radiowym, żeby można było używać urządzenia radiowe bez pozwoleń, żeby zapewnić kompatybilność elektromagnetyczną, żeby nowoczesność nie zagrażała zdrowiu ludzi.

22 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Systemy monitoringu radiowego buduje się latami a nawet pokoleniami. Trzeba kontynuować tworzenie cywilnego zintegrowanego systemu monitoringu radiowego w Polsce. Kontrola widma: Monitoring radiowy, Techniczna analiza zakłóceń. System monitoringu: centrum, stacje stałe (z obsługą), stacje zdalnie sterowane (bez obsługi), stacje ruchome, sieć i zarządzanie.

23 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Rozdział VII. Zakończenie

24 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Uznanie... Jeżeli z tej prezentacji wynika obraz niewesoły i jeżeli mimo wszystko radiokomunikacja w Polsce jakoś się rozwija, to należy wyrazić duże uznanie pracownikom tych departamentów Urzędu, które są odpowiedzialne za gospodarkę widmem i technikę.

25 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Dziękujemy

26 Dotyczy: debaty o częstotliwościach Prezentacja przygotowana przez: Imię i Nazwisko: Nazwa pionu: Nazwa pionu Departament: Nazwa departamentu Telefon: (0 00) Imię i Nazwisko: Stanisław Żmudzin Nazwa pionu: Departament: Doradcy Telefon: