Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Katedra Budownictwa Drogowego Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy WYKONANIE OBLICZEŃ SYMULACYJNYCH ROZKŁADU RUCHU ORAZ ANALIZ NATĘŻEŃ
Ćwiczenia 1 - Wprowadzenie
Ścieżki Rowerowe.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
INTERAKTYWNA PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Helu”
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Przygotowanie projektu technicznego
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
UMOWA SPOŁECZNA PRACA. Tegoroczne kampanie wyborcze toczą się w dwudziestopięciolecie powstania Solidarności. To szczególne zobowiązanie i nie wolno o.
TRANSPORT A EKOLOGIA.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.
Technika przepływu materiałów i magazynowania
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
   Praca dyplomowa inżynierska
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Program wyborczy Andrzeja Szewińskiego Kandydata na Prezydenta Miasta KW Platforma Obywatelska RP.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Przemieszczanie się w życiu codziennym
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Transport we Wrocławiu
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
TRANSEKT MIASTA ŁODZI IDENTYFIKACJA I ANALIZA STRUKTUR PRZESTRZENNYCH ŁÓDŹ, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2014 autorzy: Anna Kowalska, Jan Nowak – Gospodarka Przestrzenna.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Panel: Transport komunalny
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Pewnego dnia w Krakowie…
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Dlaczego nowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska? Konferencja: „Gdańsk w nowej perspektywie – porozmawiajmy.
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
E-commerce w obszarach miejskich - problemy i wyzwania dostaw na Allegro.pl Jakub Kaczmarski
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci.
Zapis prezentacji:

Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.

XX wiek był wiekiem samochodu.

Nasz kraj, nasze miasto i nasze ulice zostały przekształcone przez motoryzację

Nasza polityka transportowa była realizowana z myślą o możliwości maksymalizacji ruchu samochodów. Queens Boulevard; 1973

chodniki były zwężane na wszystkich ulicach miasta.

nasze ulice przekształciliśmy w drogi – korytarze ruchu kołowego.

Fundamentalne niedopasowanie ludzi i samochodów

W XX wieku wpływ ruchu kołowego na środowisko – warunki życia ludzi był kwestią braną pod uwagę dopiero po podjęciu decyzji

Ruch kołowy niszczy środowisko, w którym mieszkają ludzie.

„Możemy mieć miasto przyjazne dla samochodów lub miasto przyjazne dla ludzi, nie możemy mieć jednego i drugiego." - Enrique Penalosa

Ruch kołowy podkopał przejawy życia na ulicach.

Nasz świat przekształciliśmy w nieprzyjazną dla życia mechaniczną dżunglę.

Nasze społeczeństwo błędnie wybrało ruch kołowy zamiast życia.

Traffic cripples the living environment for our children. Ruch kołowy niszczy środowisko życia naszych dzieci.

Samochód utrudnił życie rodziców wychowujących dzieci.

Wiele osób starszych ma trudności z poruszaniem się w swojej najbliższej okolicy.

Ruch kołowy obniża jakość relacji międzyludzkich.

Ruch kołowy zmniejsza obszar, który uważamy za własne terytorium.

Samochód to wiejska technologia błędnie zastosowana do życia w miastach.

Samochody są przykładem technologii przestrzennie nieodpowiedniej do gęsto zabudowanego miasta.

Przestawienie się na ruch samochodowy ograniczyło możliwości przewozowe infrastruktury transportu.

Obecnie, 370,000 mniej osób dociera codziennie do CBD niż w roku Ale dociera tam codziennie 450,000 więcej samochodów niż w roku 1948.

Samochód jest technologią transportu niepasującą do Nowego Jorku z powodu dwóch grup przyczyn:

1) Ruch kołowy podkopuje jakość życia w mieście. 2) Samochód jest mało efektywnym środkiem przemieszczania ludzi w gęstym środowisku miejskim.

Dlatego:

Ulice Nowego Jorku winny ulec całkowitej transformacji.

Ostatnio wprowadzone zmiany są tylko wierzchołkiem góry lodowej.

Ale ludzie obawiają się zmian.

Mit 1: Bez ruchu kołowego nie można się obejść

Mit 2: Korzystanie z samochodu jest konieczne dla gospodarki.

Mit 3: Strefy piesze niszczą podstawy życia gospodarczego

Mit 4: Korzystanie z rowerów to pomijalny margines życia.

Co więc powinniśmy zrobić?

Skompresować ruch kołowy w przestrzeni i w czasie.

Chronić osiedla i dzielnice przed ruchem kołowym.

Koncentrować ruch kołowy na głównych ulicach aby uzyskać znaczną poprawę jakości życia z jedynie niewielkim ograniczeniem ogólnej przepustowości sieci drogowej. Miasto Berkeley Inżynieria Ruchu Przeciętna dzienna skala ruchu

Komórki ruchu Groningen, Holandia Układ miasta podzielonego na komórki ruchu

Czasowe zamykanie ulic: święta ulicy, ulice letniej zabawy, ulice do gier

Inteligentne polityki transportowe

Reforma systemu parkowania

Opłaty kongestyjne

Poprawa systemu transportu publicznego

Car Sharing / dzielenie się przestrzenią w samochodach

Całościowa sieć udogodnień dla ruchu rowerów

I wiele innych rozwiązań...

Możemy osiągnąć olbrzymią poprawę jakości życia a także lepszy system transportowy.

Wspaniałe place

Wspaniałe przestrzenie publiczne w całym mieście (małe i duże)

Powszechny dostęp do możliwości organizowania gier na ulicach – dzieci będą mogły się na nich bawić

Spójna sieć udogodnień dla ruchu pieszego

Wspaniałe bulwary i aleje

Skrócenie czasu dojazdu do pracy lub nauki

Bardzo dobre warunki realizacji dostaw towarów do sklepów

Wibrujące życiem ulice dzielnic mieszkaniowych

Wybór należy do nas.