Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci."— Zapis prezentacji:

1 Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci i młodzieży

2 Czym skorupka za młodu nasiąknie….

3 Jak zmienić świat, kształtując zachowania transportowe naszych dzieci
Dzieci mogą być traktowane jako siła napędowa do zmiany negatywnych zachowań transportowych swoich rodziców. DZIECI Jak zmienić świat, kształtując zachowania transportowe naszych dzieci

4 Urodziliśmy się po to, aby się poruszać….

5 Badania Przeważająca większość dzieci mówi, że wolą same chodzić lub jeździć do szkoły niż być odwożone samochodem na miejsce O’Brien Catherine, „Sustainable Happiness: How Hapiness Studies Can Contribute to a More Sustainable Future”, Canadian Psychology, 2008, s Jesteśmy silniejsi i bardziej radośni, kiedy się poruszamy Taylor Paul, „Boosting Your Brain Power Could Be a Walk in the Park”, The Globe and Mail, 14 października 2010 r., Im więcej będziesz chodzić, tym więcej będziesz mieć energii (sukces kroków) Gloady Rick, „Walk Your Way to More Energy”, California State University, Samochody zajmują bardzo dużo przestrzeni min. 14m²  30 razy mniej niż stojący człowiek  7,5 razy więcej niż rowerzysta lub pasażer autobusu „Comparing Per Person Travel Space Needs”, magazyn „Spacing”, Victoria Transportation Policy Institute.

6

7 ELEMENTY I NARZĘDZIA KAMPANII
CELE GRUPA ADRESATÓW ELEMENTY I NARZĘDZIA KAMPANII

8 Odprowadzam Sam 2019  7 edycja Kampanii „Odprowadzam Sam”
W ramach kampanii „Odprowadzam Sam”, gdy dziecko przyjdzie do przedszkola pieszo, przyjedzie rowerem lub na hulajnodze, może przykleić kolorową naklejkę na plakat przedstawiający drzewo.

9 Cele kampanii zwiększanie świadomości dzieci i rodziców o potrzebie zwracania uwagi na bezpieczeństwo dzieci, w codziennych podróżach do placówek; działania edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego; zachęcanie rodziców do prowadzenia zdrowego trybu życia poprzez regularne odprowadzenie dzieci do przedszkoli/szkół. zmniejszanie ruchu samochodowego w okolicach gdyńskich placówek  poprawa warunków środowiskowych, zmniejszenie zawartości spalin we wdychanym powietrzu.

10 „Odprowadzam Sam” w liczbach
Lata 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 L. placówek 25 29 26 43 (10) 47 32 41 L. grup 75 117 95 161 184 150 176 L. dzieci 1989 2998 2301 4010 4336 3252 4329

11 Kampania „Odprowadzam Sam” 2013

12

13 Preferencje i zachowania transportowe – raport ewaluacyjny
69 placówek (37 przedszkoli oraz 32 szkoły podstawowe)  170 grup przedszkolnych, 660 klas szkół podstawowych  dzieci ( przedszkola, – szkoły podstawowe), Wrzesień/październik, 4 części dla jednej grupy/klasy (3 dotyczące uczniów – jedna nauczycieli)

14

15 wcześniej przeprowadzona kampania  spadek rzeczywistego udziału samochodu w dojazdach do przedszkola i przywożonych samochodem jest średnio 37% dzieci, nie była przeprowadzana kampania  do przedszkola przywożonych samochodem jest średnio 44% dzieci. Źródło: Opracowanie własne

16 Źródło: Opracowanie własne
Źródło: Opracowanie własne. Raport ewaluacyjny kampanii „Odprowadzam Sam”. Gdynia 2019

17 Podsumowanie I etapu ewaluacji
w podróżach do przedszkola najczęściej używanym środkiem transportu jest samochód, w szkołach podstawowych średnio prawie połowa badanych dociera do placówki pieszo, dzieci zarówno w przedszkolach, jak i szkołach podstawowych jako ulubioną i preferowaną formę podróżowania do placówki wybierały rower lub hulajnogę. najmniej popularnym preferowanym środkiem dotarcia do miejsca nauki jest transport publiczny. W ubiegłym roku w kampaniach mobilności aktywnej brało udział 51% grup przedszkolnych i 40% klas szkół podstawowych.

18 Kampanie mobilności aktywnej Odprowadzam Sam i Rowerowy Maj mają na celu:
zwiększanie bezpieczeństwa dzieci w drodze do miejsca nauki, zmniejszenie ruchu samochodowego w pobliżu placówek, promowanie ekologicznych środków transportu w codziennych podróżach. Występują zależności pomiędzy udziałem w kampanii mobilności aktywnej a wybieranym środkiem podróży do przedszkoli/szkół. W przedszkolach, które brały udział w ubiegłym roku w kampanii Odprowadzam Sam występuje znacząco mniejszy średni udział podróży samochodem w dotarciu do placówki, występuje także średni większy udział podróży rowerem lub hulajnogą.

19 Przedszkole nr 57

20 Przedszkole nr 32

21 Przedszkole nr 25 APEL I NAGRODY

22 Dziękuję za uwagę ;)


Pobierz ppt "Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google