Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Rachunkowość zarządcza – wykład 2
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
MARKETING STRATEGICZNY
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie projektami
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
NOWOCZESNY URZĄD PRACY – PERSPEKTYWY ZMIAN
Sieciowość organizacji przedsiębiorstw w dobie Internetu
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Istota konkurencji w internecie …
Krzysztof Gorlach Uniwersytet Jagielloński
Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Wprowadzenie teoretyczne
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Jerzy Cieslik, Dynamic Entrepreneurship
Przedsiębiorczość w warunkach globalizacji VII. Polityka przedsiębiorczości.
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych I stopień.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Ewolucja roli państwa w warunkach globalizacji 1.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka

Plan wykładu 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa. Istota marketingu międzynarodowego 2. Firmy globalne. Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym 3. Międzynarodowe otoczenie marketingowe 4. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 5. Badania marketingowe rynków zagranicznych 6. Segmentacja i proces selekcji rynków zagranicznych A.M. Zarzycka

Plan wykładu c.d. 7. Produkt w marketingu międzynarodowym 8. Dystrybucja międzynarodowa 9. Promocja międzynarodowa 10. Ceny w marketingu międzynarodowym 11. Organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwie A.M. Zarzycka

Literatura obowiązkowa E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004 lub A.M. Zarzycka

Internacjonalizacja (umiędzynarodowienie)  ujęcie dynamiczne  ujęcie statyczne  czynna (zewnętrzna)  bierna (wewnętrzna) globalizacja A.M. Zarzycka

Wskaźniki intensywności internacjonalizacji przedsiębiorstwa  liczba rynków zagranicznych objętych działaniami przedsiębiorstwa  udział obrotów zagranicznych w obrotach firmy ogółem  udział zysków osiąganych za granicą w całkowitym zysku firmy  udział pracowników zatrudnionych za granicą w jej całkowitym zatrudnieniu A.M. Zarzycka

Wskaźniki intensywności internacjonalizacji przedsiębiorstwa c.d.  udział majątku firmy za granicą w całym jej majątku  udziały przedsiębiorstwa w rynkach zagranicznych  wielkość bezpośrednich inwestycji zagranicznych  formy zagranicznego zaangażowania w wymiarze wartościowym lub ilościowym A.M. Zarzycka

Przyczyny (motywy) internacjonalizacji przedsiębiorstwa 1) według rodzaju korzyści rynkowe kosztowe zaopatrzeniowe polityczne 2) według roli kierownictwa przedsiębiorstwa proaktywne („pchanie”) reaktywne („ciągnięcie”) A.M. Zarzycka

Motywy internacjonalizacji - przykłady 3M (Scotchcast) – przeniesienie produkcji do Polski - dogodne położenie geograficzne - dostęp do rynków na Wschodzie - akcesja Polski do UE - wykwalifikowana siła robocza LPP S.A. (Reserved,Cropptown) – produkcja na Dalekim Wschodzie i w Polsce - własne salony w Europie Środkowo-Wschodniej A.M. Zarzycka

Motywy internacjonalizacji - przykłady Polska branża meblarska IKEA Nowy Styl A.M. Zarzycka

Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw  orientacja etnocentryczna  orientacja policentryczna  orientacja regiocentryczna  orientacja geocentryczna (globalna) A.M. Zarzycka

Marketing międzynarodowy A.M. Zarzycka działania marketingowe, prowadzone poza granicami państwa, w którym firma ma swoją główną siedzibę całokształt aktywnych działań przedsiębiorstwa ukierunkowanych na zaspokajanie potrzeb i rozwiązywanie problemów nabywców w różnych krajach za pomocą odpowiadającej ich wymaganiom kompozycji marketing-mix (T. Sztucki) czynności przynoszące zysk, których celem jest kierowanie przepływem towarów i usług, stanowiących produkt przedsiębiorstwa, do konsumentów i użytkowników w więcej niż jednym kraju (Ph. Kotler)

Biznes międzynarodowy i pokrewne obszary wiedzy A.M. Zarzycka Logistyka globalna Biznes międzynarodowy Logistyka międzynarodowa Marketing międzynarodowy Handel międzynarodowy Zarządzanie międzynarodowe Marketing globalny Finanse międzynarodowe

Cechy marketingu międzynarodowego i marketingu globalnego CechyMarketing międzynarodowy Marketing globalny Cel przedsiębiorstwaOsiąganie przewagi na poszczególnych rynkach lokalnych (krajowych) Osiąganie przewagi konkurencyjnej w skali światowej OfertaDostosowana do wymogów rynku lokalnego Standaryzowana Ogólna koncepcja działania Strategia dostosowana do wymogów rynku lokalnego Jednolita strategia w skali światowej A.M. Zarzycka

Marketing globalny standaryzacja marketingu-mix duże zaangażowanie firmy w działalność na rynkach zagranicznych (rynki Triady) wielka skala działania firmy A.M. Zarzycka