Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Prezentacja badań Johna Hattiego
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PROJEKT SYSTEMOWY KAPITAŁ INTELEKTUALNY LUBELSZCZYZNY OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI DLA WYBRANYCH OBSZARÓW WZROSTU I STAGNACJI W WOJEWÓDZTWIE.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PROJEKT SYSTEMOWY KAPITAŁ INTELEKTUALNY LUBELSZCZYZNY OPRACOWANIE STRATEGII INNOWACJI DLA WYBRANYCH OBSZARÓW WZROSTU I STAGNACJI W WOJEWÓDZTWIE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Zjawiska demograficzne w województwie lubelskim
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Obserwacja wybranych uczniów
Idea oceniania kształtującego
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
OKE w Krakowie Informacja o wynikach sprawdzianu w klasie VI 2008.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.

Tematyka wystąpienia 1.Wyniki sprawdzianu i egzaminu. Co mówią liczby? 2.Wyniki ewaluacji. Co interesuje nadzór pedagogiczny? 2.1. Czy uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego? 2.2. Czy wykorzystywanie analiz wyników egzaminów zewnętrznych wpływa na podniesienie efektywności kształcenia? 3. W jaki sposób organizować nauczanie i uczenie się, aby proces edukacyjny był efektywny? Co jest ważne dla praktyki edukacyjnej?

Wyniki uczniów i szkół w powiatach w 2014 roku Średnie wyniki uczniów w powiatach oraz liczby szkół z wynikiem niskim, średnim i wysokim Procent uczniów z wynikiem Procent szkół z wynikiem Oddział Powiat Średni wynik w punktach Średni wynik w procentac h Liczba przystę pującyc h do egzamin u niskimśrednimwysokimniskimśrednimwysokim Biała Podlaska bialski24,461, %56%17%26%60%14% łukowski25,262, %55%20%23%55%22% parczewski25,2663, %57%19%14%62%24% radzyński24,4461, %55%17%31%54%14% m. Biała Podlaska 27, %52%29%0%75%25%

Wyniki uczniów i szkół w powiatach w 2014 roku Średnie wyniki uczniów w powiatach oraz liczby szkół z wynikiem niskim, średnim i wysokim Procent uczniów z wynikiemProcent szkół z wynikiem Oddział Powiat Średni wynik w punktach Średni wynik w procentac h Liczba przystę pującyc h do egzamin u niskimśrednimwysokimniskimśrednimwysokim Chełm chełmski24,3560, %54%18%32%53%16% krasnostawski24,160, %59%14%46%50%4% włodawski24,9362, %58%18%35%65%0% m. Chełm26,1865, %52%25%8%58%33%

Wyniki uczniów i szkół w powiatach w 2014 roku Średnie wyniki uczniów w powiatach oraz liczby szkół z wynikiem niskim, średnim i wysokim Procent uczniów z wynikiemProcent szkół z wynikiem Oddział Powiat Średni wynik w punktach Średni wynik w procentac h Liczba przystęp ujących do egzaminu niskimśrednimwysokimniskimśrednimwysokim Lublin janowski25,7264, %54%23%19%38%42% kraśnicki24,5661,487925%57%18%39%55%6% lubartowski26,0665, %51%26%20%48%32% lubelski25,6864, %57%21%16%63%21% łęczyński25,4163, %56%20%15%70%15% opolski24,8362, %54%19%21%69%10% puławski25,8264, %56%22%18%59%23% rycki25,2463, %58%18%19%61%19% świdnicki27,2468, %57%27%5%55%40% m. Lublin29,3973, %49%40%13%17%70%

Wyniki uczniów i szkół w powiatach w 2014 roku Średnie wyniki uczniów w powiatach oraz liczby szkół z wynikiem niskim, średnim i wysokim Procent uczniów z wynikiemProcent szkół z wynikiem Oddział Powiat Średni wynik w punktach Średni wynik w procentach Liczba przystępuj ących do egzaminu niskimśrednimwysokimniskimśrednimwysokim Zamość biłgorajski25,1762, %53%21%42%33%25% hrubieszowski23,8259, %55%16%49%46%5% tomaszowski23,8459, %56%16%42%48%10% zamojski24,661, %56%17%26%53%21% m. Zamość28,671, %52%35%0%30%70%

Co mówią liczby? 1. Najwyższe średnie wyniki punktowe/procentowe oraz % uczniów z wynikiem wysokim mają: -miasto Lublin – 29,39 pkt; 73,47%; 40% -miasto Zamość –28,6 pkt; 71,49%; 35% -miasto Biała Podlaska – 27,2 pkt; 68%; 29% -powiat świdnicki – 27,24 pkt; 68,09 %;27% -miasto Chełm- 26,18 pkt; 65,45%; 25% 2. Największy % szkół z wynikiem najwyższym mają: Miasto Lublin, Zamość -70%; janowski- 42% świdnicki - 40%; i miasto Chełm -33% 3. Szkoły bez wyniku niskiego – miasto Biała Podlaska, miasto Zamość

Co mówią liczby? Procent szkół w województwie lubelskim w: -staninach niskich -26% -staninach średnich – 52% -staninach wysokich- 22% Uczniowie szkół niepublicznych osiągnęli wynik wyższy (szkoły publiczne - średni wynik punktowy:25,79; niepubliczne:28,23)

Co mówią liczby? Uczniowie w miastach powyżej 100 tys. osiągnęli średni wynik wyższy od średniego wyników uczniów z pozostałych warstw. Statystyczny uczeń szkoły wiejskiej otrzymał średnio blisko 5 pkt mniej od swojego rówieśnika ze szkoły wielkomiejskiej.

Podjęcie działań przez nauczycieli po otrzymaniu wyników egzaminów zewnętrznych 1. Dokonać analizy wyników sprawdzianu/egzaminu, uwzględnić metody statystyczne i jakościowe – wykorzystać materiały OKE w Krakowie. 2. Sformułować wnioski i rekomendacje do projektowania procesu edukacyjnego. 3. Uwzględnić wnioski i rekomendacje w planach nauczycielskich. 4. Zaplanować monitorowanie zaprojektowanych działań. 5. Przeprowadzać monitorowanie, formułować wnioski, na bieżąco wprowadzać korekty w działaniach.

Średnie wyniki uczniów w powiatach część humanistyczna Oddział Powiat Zakres: historia i wiedza o społeczeństwieZakres: język polski Średni wynik w procent ach Liczba przystę pującyc h Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procent ach Liczba przystę pującyc h Liczba szkół z wynikiem do egzami nu niskim średni m wysoki m do egzami nu niskim średni m wysoki m Biała Podlaska bialski57, , łukowski58, , parczewski57, , radzyński58, , m. Biała Podlaska 62, ,

Średnie wyniki uczniów w powiatach część humanistyczna Oddział Powiat Zakres: historia i wiedza o społeczeństwieZakres: język polski Średni wynik w procentach Liczba przystępują cych Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentach Liczba przystępują cych Liczba szkół z wynikiem do egzaminu niskimśrednimwysokim do egzaminu niskimśrednimwysokim Chełm chełmski56, , krasnosta wski , włodawski58, , m. Chełm59, ,

Średnie wyniki uczniów w powiatach część humanistyczna Oddział Powiat Zakres: historia i wiedza o społeczeństwieZakres: język polski Średni wynik w procentach Liczba przystępują cych Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentach Liczba przystępują cych Liczba szkół z wynikiem do egzaminu niskimśrednimwysokim do egzaminu niskimśrednimwysokim Zamość biłgorajski59, , hrubieszo wski 56, tomaszow ski 56, , zamojski57, , m. Zamość 63, ,

Średnie wyniki uczniów w powiatach część humanistyczna Oddział Powiat Zakres: historia i wiedza o społeczeństwieZakres: język polski Średni wynik w procentach Liczba przystępują cych Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentach Liczba przystępują cych Liczba szkół z wynikiem do egzaminu niskimśrednimwysokim do egzaminu niskimśrednimwysokim Lublin janowski57, , kraśnicki , lubartows ki 58, , lubelski58, , łęczyński58, , opolski56, , puławski58, , rycki57, , świdnicki58, , m. Lublin ,

Średnie wyniki uczniów w powiatach część matematyczno - przyrodnicza Oddział Powiat Zakres: przedmioty przyrodniczeZakres: matematyka Średni wynik w procenta ch Liczba przystępuj ących Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentac h Liczba przystępuj ących Liczba szkół z wynikiem do egzaminu niskimśrednimwysokim do egzaminu niskimśrednimwysokim Biała Podlaska bialski51, , łukowski53, , parczewski49, , radzyński , m. Biała Podlaska 56, , Chełm chełmski , krasnosta wski 52, , włodawski49, , m. Chełm ,

Średnie wyniki uczniów w powiatach część matematyczno - przyrodnicza Oddział Powiat Zakres: przedmioty przyrodniczeZakres: matematyka Średni wynik w procenta ch Liczba przystępuj ących Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentac h Liczba przystępuj ących Liczba szkół z wynikiem do egzaminu niskimśrednimwysokim do egzaminu niskimśrednimwysokim Lublin janowski50, , kraśnicki52, , lubartowski50, , lubelski50, , łęczyński51, , opolski49, , puławski53, , rycki52, , świdnicki52, , m. Lublin58, , Zamość biłgorajski53, , hrubieszows ki 50, , tomaszowsk i 50, , zamojski51, , m. Zamość55,

Średnie wyniki uczniów w powiatach część językowa Oddział Powiat Język angielskiJęzyk niemieckiJęzyk rosyjski Średni wynik w procentac h Liczba przystęp ujących do egzaminu Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentac h Liczba przystęp ujących do egzaminu Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procenta ch Liczba przystęp ujących do egzamin u niskimśrednim wysokimniskimśrednim wysokim Biała Podlaska bialski64, , ,5470 łukowski66, , ,6424 parczewski61, , ,172 radzyński59, , ,9103 m. Biała Podlaska 69, , Chełm chełmski56, , krasnosta wski 62, , ,515 włodawski66, , ,1108 m. Chełm69, , ,68

Średnie wyniki uczniów w powiatach część językowa Oddział Powiat Język angielskiJęzyk niemieckiJęzyk rosyjski Średni wynik w procentac h Liczba przystęp ujących do egzaminu Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procentac h Liczba przystęp ujących do egzaminu Liczba szkół z wynikiem Średni wynik w procenta ch Liczba przystęp ujących do egzamin u niskimśrednim wysokimniskimśrednim wysokim Lublin janowski62, , ,956 kraśnicki65, , ,970 lubartowski61, , lubelski , ,51 łęczyński62, , ,856 opolski59, , puławski65, ,87 rycki60, , ,633 świdnicki68, , ,310 m. Lublin77, , ,325 Zamość biłgorajski64, ,1164 hrubieszowsk i 66, , tomaszowski62, , ,268 zamojski62, , ,2100 m. Zamość71, ,

19 Wnioski wynikające z ewaluacji prowadzonych w roku szkolnym 2013/2014 (w zakresie wymagania 3 oraz 11) nauczyciele wykorzystują analizy wyników zewnętrznych i wewnętrznych badań osiągnięć uczniów w planowaniu i realizacji procesów edukacyjnych w co piątej badanej szkole podstawowej i co dziesiątym gimnazjum nie skutkują one podniesieniem poziomu osiąganych wyników wnioski formułowanie są w sposób uniemożliwiający ich przełożenie na konkretne działanie bądź zaniechane jest ich wdrożenie wyniki ewaluacji wskazują na zróżnicowany poziom zaawansowania i realizacji analiz nauczyciele opierają się na analizach ilościowych, statystycznych z ograniczonym wykorzystaniem możliwości strategii jakościowej

20 Wnioski wynikające z ewaluacji prowadzonych w roku szkolnym 2013/2014 (w zakresie wymagania 3 oraz 11) we wszystkich badanych szkołach, z wyjątkiem 2 szkół (jednej szkoły podstawowej i gimnazjum) wykazano, że uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, jednak w ok. 1/3 nie obserwowano poprawy wyników kształcenia wymagania 11 na poziomie podstawowym (D) nie spełniła jedna szkoła podstawowa

21 Co jest ważne dla praktyki edukacyjnej, aby proces nauczania i uczenia się był efektywny? ( John Hattie, Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement, Routledge 2009; Jacek Strzemieczny, Profesjonalizacja pracy nauczyciela, ). nauczyciel wie czego chce nauczyć i określa cele nauczania w języku zrozumiałym dla ucznia a cele są wyzwaniem opracowuje kryteria oceniania i przekazuje je uczniom (informuje ucznia na co będzie zwracał uwagę), ma wysokie oczekiwania co do uczenia się uczniów, nie etykietuje uczniów, zadaje pytania i zadania angażujące ucznia w myślenie i działania prowadzące do opanowania umiejętności

22 Co jest ważne dla praktyki edukacyjnej, aby proces nauczania i uczenia się był efektywny? obserwuje uczenie się ucznia (stosuje ocenianie kształtujące) po to, aby modyfikować dalsze nauczanie przekazuje uczniowi informację zwrotną: co zrobiłeś, co wymaga poprawy i jak to poprawić stosuje odpowiednie metody aktywizujące(np. praca metodą projektów, problemową, Jigsaw), ECT, dobrze organizuje naukę opartą na współpracy uwzględnia indywidualne różnice, w tym wcześniej zdobytą wiedzę przez uczniów(indywidualizuje nauczanie)

23 Co jest ważne dla praktyki edukacyjnej, aby proces nauczania i uczenia się był efektywny? Współpraca nauczycieli nie jest celem samym w sobie, służy opracowaniu koncepcji pracy i budowie pozytywnego klimatu. Celem współpracy nauczycieli jest skuteczne uczenie się uczniów, które wynika z doboru efektywnych metod nauczania.

24 Dziękuję za uwagę