1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków. Okres kwalifikowalności Okres kwalifikowalności wydatków określony jest w umowie o dofinansowanie, przy.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs – rozwój dialogu społecznego w ochronie zdrowia DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA Warszawa,
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Zasady tworzenia budżetu projektu Konkurs dot. kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH MINISTERSTWO ZDROWIA.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Projekt jest finansowany ze środków Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 "Zakupy w sklepie za rogiem czy przez Internet -
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie do Zasad kontroli w ramach PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Śląskie programy rewitalizacji - wsparcie dla gmin Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Formy Finansowania Finasowanie spółki ze środków wspólników 1. Dopłaty 2. Pożyczki - zasady ogólne 3. Pożyczki.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Obowiązki Beneficjenta wynikające z umowy o dofinansowanie Projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko–Pomorskiego.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Dr Magdalena Arczewska.  Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
 Koszty uzyskania przychodów to instytucja podatków dochodowych występująca w art. 15 ust. 1. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 22 ustawy.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /15 dla Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Regionalny Program.
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
Mgr Sandra Król Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego Umowa o kredyt konsumencki.
Grudzień 2015 r. Zbiegi tytułów do ubezpieczeń Co nowego od 1 stycznia 2016 r.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Lokata terminowa : jej posiadacz w zamian za wyższe oprocentowanie, zobowiązuje się nie podejmować środków z rachunku lokaty, przez czas określony w umowie.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Regionalny Program Operacyjny.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Wygaśnięcie decyzji art. 162 § 1 kpa
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015

2 Zasady wykorzystywania dotacji Zleceniobiorca – jest zobowiązany wykorzystać dotację zgodnie ze szczegółowymi zasadami zawartymi w umowie (harmonogram i kosztorys realizacji zadania), zgodnie z dokumentem Regulamin Konkursu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w 2015 r., w terminie określonym w umowie. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Aneks do umowy tylko w trakcie realizacji zadania. Co nie wymaga aneksu?

3 Zasady zmiany treści umowy Zmiany warunków umowy, które nie wymagają zawarcia aneksu dotyczą: -zmiany w harmonogramach realizacji zadań, pod warunkiem, że nie naruszają okresu realizacji projektu. Zleceniobiorca zgłasza do IZ jedynie informację o zaistniałych zmianach, - zmiany w poszczególnych pozycjach kosztorysu niewiążące się ze zmianą kwot dofinansowania, ani wkładu własnego (tzn. zmiana opisu pozycji, zmiana ceny jednostkowej i ilości sztuk)

4 Zasady zmiany treści umowy Zmiany warunków umowy, które nie wymagają zawarcia aneksu dotyczą: -zmiany osobowe w zakresie personelu realizującego projekt, -zmiany dotyczące: nazwy organizacji, siedziby organizacji, reprezentacji organizacji (zawarte w komparycji umowy), mailowego adresu kontaktowego, -zmiana numeru rachunku bankowego. Powyższe przykłady zmian nie wymagają formy aneksu, a jedynie akceptacji pisemnego lub mailowego zgłoszenia do IZ. Informacje te powinny być zawarte w sprawozdaniu.

5 Zasady wykorzystywania dotacji Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie należy przekazuje w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego. (art. 18 ustawy o dz.p.p.iw) Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), należy je przechowywać i udostępniać na żądanie Zleceniodawcy.

6 Zasady wykorzystywania dotacji Zleceniobiorca może dokonywać płatności w terminie realizacji zadania określonym w umowie, nie wcześniej niż od dnia rozpoczęcia zadania określonego w umowie, a także w ciągu 14 dni od dnia zakończenia zadania, (w przypadku projektów kończących się w trakcie roku 2015). Natomiast w przypadku zadań realizowanych do końca roku Zleceniobiorca ma prawo wydatkować dotację nie później niż do 31 grudnia danego roku, w którym otrzymał dotację.

7 Zasady wykorzystywania dotacji Każda faktura (rachunek) powinna zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych Zleceniobiorcy.

8 Zasady wykorzystywania dotacji Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych. Na żądanie Zleceniodawcy Zleceniobiorca ma obowiązek przedłożyć w formie papierowej kopie faktur i rachunków, kopie umów cywilnoprawnych (umów o dzieło, umów zlecenie), kopie list płac oraz innych dokumentów i materiałów mogących dokumentować działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu).

9 Kwotę dotacji niewykorzystaną w terminie Zleceniobiorca jest zobowiązany zwrócić Zleceniodawcy odpowiednio do dnia 15 stycznia następnego roku kalendarzowego (jeśli zadanie kończy się 31 grudnia) lub w terminie 15 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego określonego w umowie. Od niewykorzystanej kwoty dotacji zwróconej po terminie nalicza się odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu dotacji. Analogicznie zasady obowiązują w zakresie przychodów i odsetek bankowych. Zasady wykorzystywania dotacji

10 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna Dotacjami pobranymi w nadmiernej wysokości są dotacje otrzymane z budżetu państwa w wysokości wyższej niż określona w odrębnych przepisach, umowie lub wyższej niż niezbędna na dofinansowanie lub finansowanie dotowanego zadania (art. 169 ust. 2 ustawy o finansach publicznych). Jednocześnie dotacją pobraną w nadmiernej wysokości jest: - sfinansowanie wydatku poniesionego przed terminem realizacji zadania publicznego bądź po terminie realizacji zadania publicznego określonego w umowie - pobieranie wpłat o opłat od adresatów zadania, które nie były przewidziane w umowie. (wkład własny)

11 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem to w szczególności: sfinansowanie nowego wydatku, który nie był określony w umowie; (w zakresie merytorycznym) Dotacje nienależne - udzielone bez podstawy prawnej – np. nie przeprowadzono otwartego konkursu ofert, przyznano dotację nieuprawnionemu podmiotowi

12 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna Stosownie do § 10 ust. 3 umowy Zleceniodawca (MPiPS) dopuszcza zwiększenie przez Zleceniobiorcę sumy wydatków w danej kategorii kosztów w sprawozdaniu, względem sumy wydatków określonych w kosztorysie jeżeli nie nastąpiło zwiększenie sumy kategorii o więcej niż 10%.

13 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna W myśl § 10 ust. 4 umowy Zleceniodawca (MPiPS) zabrania zwiększenie przez Zleceniobiorcę sumy kategorii kosztów dotyczących obsługi zadania publicznego, w tym: kosztów administracyjnych (kategoria II), kosztów wyposażenia związanych z realizacją zadania (kategoria V), kosztów związanych z działaniami promocyjnymi zadania (kategoria VIII).

14 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna W myśl § 5 ust. 1 umowy Zleceniobiorca jest zobowiązany zachować procentowy udział dotacji w całkowitym koszcie zadania publicznego z zastrzeżeniem § 11 ust. 5 oraz 6, który dopuszcza zwiększenie udziału dotacji w kosztach całkowitych o 10% pod warunkiem, że zostanie zachowany minimalny 10% udział dotacji w kosztach całkowitych.

15 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna W myśl § 11 ust. 7 umowy Zleceniobiorca zobowiązuje się, że suma wydatków łącznie w kategorii II (Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne), kategorii IV (Koszty funkcjonowania organizacji związane z realizacją zadania), kategorii V (Koszty wyposażenia związanych z realizacją zadania), kategorii VI (Koszty adaptacji pomieszczeń dla celów realizacji zadania), kategorii VII (Koszty wyjazdów służbowych osób zaangażowanych w realizację zadania) oraz kategorii VIII (Koszty związane z działaniami promocyjnymi zadania), nie przekroczy 50% kwoty faktycznie wydatkowanej dotacji.

16 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna Zwrotowi do budżetu państwa, podlega ta część dotacji, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, nienależnie udzielona lub pobrana w nadmiernej wysokości (art. 169 ust. 4 u.f.p.). Dotacje podlegają zwrotowi do budżetu państwa wraz odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia okoliczności, które uzasadniają ich zwrot (art. 169 ust. 1)

17 Dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, dotacja nienależna Niedokonanie zwrotu dotacji w terminie - Organ który udzielił dotacji wydaje decyzję określającą kwotę przypadającą do zwrotu i termin, od którego nalicza się odsetki odpowiednio w przypadku: 1) Dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem – od dnia przekazania dotacji (art. 169 ust. 5 pkt. 1) 2) Dotacji pobranej w nadmiernej wysokości lub nienależnie pobrana – od dnia stwierdzenia tej okoliczności – administracja rządowa (art. 169 ust. 5 pkt. 2)

18 - kontrola w trakcie realizacji zadania publicznego (monitoring, kontrola doraźna) - kontrola po zakończeniu realizacji zadania publicznego. Kryteria kontroli: - stan realizacji zadania; - efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania; - prawidłowość wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania; - prowadzenie dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy. Kontrola realizacji zadania publicznego

19 Błędy popełniane podczas realizacji zadania publicznego i rozliczania dotacji 1.Sprawozdanie złożone po terminie; 2.Brak zwrotu niewykorzystanej części dotacji; 3.Brak zwrotu odsetek uzyskanych z dotacji i niewykorzystanych na realizacje zadania publicznego; 4.Wykazanie w sprawozdaniu uzyskanych odsetek od dotacji, które wykorzystano na realizacje zadania. Jednakże w sprawozdaniu nie określono jakie wydatki nimi sfinansowano; 5.Zwrot niewykorzystanej części dotacji po terminie określonym umową; 6.Dokonywanie wydatków przed terminem realizacji zadania określonym w umowie lub po jego terminie; 7.Mniejsze zaangażowanie środków własnych niż wynikało to z oferty o realizację zadania publicznego;

20 Błędy popełniane podczas rozliczania dotacji 8.Enigmatyczny opis części merytorycznej sprawozdania 9. Błędy rachunkowe w sprawozdaniu; 10. Brak opisu faktur i rachunków lub ich niewłaściwy opis; 11. Realizacja zadania niezgodnie z kosztorysem i harmonogramem (szczegółowy kosztorys uniemożliwia zachowanie jakiejkolwiek elastyczności np. papier biały i kolorowy, koperty, znaczki); 12. Zleceniobiorca nie zawarł w materiałach informacji o finansowaniu/współfinansowaniu zadania ze środków pochodzących z dotacji; 13. Przekroczenie danego kosztu w sprawozdaniu w stosunku do odpowiedniej pozycji kosztorysu o 10% niż dopuszcza to umowa o realizację zadania publicznego;

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ 21