Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz usług im towarzyszących gromadzenie, przetwarzanie, udostępnianie informacji w formie elektronicznej z wykorzystaniem technik cyfrowych i wszelkich narzędzi komunikacji elektronicznej.
kompresja obrazu multimedia ISDN telewizja kablowa i interaktywna technologie mobilne (PDA- palmtopy, telefony komórkowe) oprogramowanie do pracy grupowej Internet Wi-Fi, WiMax
Sprawny przepływ informacji w społeczeństwie informacyjnym stanowi podstawę jego funkcjonowania. Stąd konieczność nabycia kompetencji związanych z oceną wiarygodności źródeł oraz samych informacji. Równie ważne są umiejętności filtrowania treści istotnych spośród szumu informacyjnego (ponad osiem miliardów stron internetowych
Charakterystyczne cechy multimediów to: multimedialność - integracja wszystkich form przekazu znanych z mediów tradycyjnych; hipertekstowość - nowa struktura informacji odchodzącą od układu encyklopedycznego, akcentującą relacje logiczne oraz przyczynowo - skutkowe między pojęciami, w sposób analogiczny jak w naszym umyśle (konstruktywiści); interaktywność - możliwość prowadzenia konstruktywnego dialogu człowiek - komputer oraz korzystania z reagujących na zachowania użytkownika symulacji procesów i zjawisk; komunikacyjność - komunikowanie się za pośrednictwem nowych mediów z zastosowaniem wszystkich dostępnych form przekazu..
Wiadomości z obszaru nauk pedagogicznych w powiązaniu z umiejętnościami korzystania oraz realizacji nowoczesnych mediów dydaktycznych, stanowią podstawę szerokiego spektrum kompetencji. Znajomość rozwiązań stymulujących procesy poznawcze pozwala na konstruowanie i wykorzystywanie mediów dydaktycznych rekompensujących uczącym się brak komunikatów pozawerbalnych (w przypadku samokształcenia). Zastosowanie mechanizmów diagnostycznych wykorzystujących elektroniczne testy i ankiety pozwala na indywidualizację procesu nauczania- uczenia się zwiększając tym samym tempo oraz komfort pracy. Znajomość specyfiki i oddziaływań massmediów pozwala uczulić uczniów na wartościowe oraz niebezpieczne aspekty obcowania z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.
Komputeryzacja nie jest chwilową modą. Komputery i Internet wkroczyły do szkół, banków, sklepów, biur, bibliotek i domów. Otaczające nas przedmioty coraz częściej mają wbudowane systemy komputerowe (samochody, telefony, sprzęt rtv)
2 laptopy 11 komputerów stacjonarnych z dostępem do Internetu w sali nr 14 2 projektory ekrany (w salach nr 14 i 15 ekrany ścienne, w salach nr 10, 12 i 13 ekrany przenośne) kamera cyfrowa aparat cyfrowy Telewizory, Video i DVD w klasopracowniach nr 10 i 13 magnetofony rzutnik pisma w sali nr 16 laminator kolumny i wzmacniacze ksero nowoczesna sala językowa w klasie nr 11 (16 stanowisk) możliwość dostępu do Internetu w bibliotece
programy, encyklopedie multimedialne, gry dydaktyczne, prezentacje multimedialne interaktywne foliogramy, słowniki multimedialne, testy interaktywne przygotowywanie i prowadzenie uroczystości szkolnych (filmy, prezentacje multimedialne, slajdy, zdjęci, itp. ) komunikowanie się nauczycieli z rodzicami komunikowanie się nauczycieli z uczniami
Problemy techniczne brak Internetu bezprzewodowego zbyt wolny Internet łatwe rozprzestrzenianie się wirusów przez korzystanie z pamięci przenośnych brak Internetu w każdej klasie