Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dziękujemy zł Stalowa Wola, październik 2012.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Wydarzenie, jakiego jeszcze nie było!
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Skanery.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
technologii informacyjnej
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Technologia informacyjna
Multimedialne centrum informacji
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Autor: Justyna Radomska
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
O zainteresowaniach technicznych, głównie elektronicznych Życzliwe i umiejące pracować w grupie O szybkiej orientacji i spostrzegawczości Wytrwałe i.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Network Literacy Katarzyna Chomicz.
Urządzenia oparte na technologii komputerowej
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
TARGI
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Komputer w naszym życiu
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Zielona Góra 22 i 23 września 2011 r.. Multimedia komunikacyjność Procesy uwagi Multimedia hipertekstowość Multimedia interaktywność Teorie.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Zapis prezentacji:

Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz usług im towarzyszących  gromadzenie, przetwarzanie, udostępnianie informacji w formie elektronicznej z wykorzystaniem technik cyfrowych i wszelkich narzędzi komunikacji elektronicznej.

 kompresja obrazu  multimedia  ISDN  telewizja kablowa i interaktywna  technologie mobilne (PDA- palmtopy, telefony komórkowe)  oprogramowanie do pracy grupowej  Internet  Wi-Fi, WiMax

Sprawny przepływ informacji w społeczeństwie informacyjnym stanowi podstawę jego funkcjonowania. Stąd konieczność nabycia kompetencji związanych z oceną wiarygodności źródeł oraz samych informacji. Równie ważne są umiejętności filtrowania treści istotnych spośród szumu informacyjnego (ponad osiem miliardów stron internetowych

Charakterystyczne cechy multimediów to:  multimedialność - integracja wszystkich form przekazu znanych z mediów tradycyjnych;  hipertekstowość - nowa struktura informacji odchodzącą od układu encyklopedycznego, akcentującą relacje logiczne oraz przyczynowo - skutkowe między pojęciami, w sposób analogiczny jak w naszym umyśle (konstruktywiści);  interaktywność - możliwość prowadzenia konstruktywnego dialogu człowiek - komputer oraz korzystania z reagujących na zachowania użytkownika symulacji procesów i zjawisk;  komunikacyjność - komunikowanie się za pośrednictwem nowych mediów z zastosowaniem wszystkich dostępnych form przekazu..

Wiadomości z obszaru nauk pedagogicznych w powiązaniu z umiejętnościami korzystania oraz realizacji nowoczesnych mediów dydaktycznych, stanowią podstawę szerokiego spektrum kompetencji. Znajomość rozwiązań stymulujących procesy poznawcze pozwala na konstruowanie i wykorzystywanie mediów dydaktycznych rekompensujących uczącym się brak komunikatów pozawerbalnych (w przypadku samokształcenia). Zastosowanie mechanizmów diagnostycznych wykorzystujących elektroniczne testy i ankiety pozwala na indywidualizację procesu nauczania- uczenia się zwiększając tym samym tempo oraz komfort pracy. Znajomość specyfiki i oddziaływań massmediów pozwala uczulić uczniów na wartościowe oraz niebezpieczne aspekty obcowania z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi.

Komputeryzacja nie jest chwilową modą. Komputery i Internet wkroczyły do szkół, banków, sklepów, biur, bibliotek i domów. Otaczające nas przedmioty coraz częściej mają wbudowane systemy komputerowe (samochody, telefony, sprzęt rtv)

 2 laptopy  11 komputerów stacjonarnych z dostępem do Internetu w sali nr 14  2 projektory  ekrany (w salach nr 14 i 15 ekrany ścienne, w salach nr 10, 12 i 13 ekrany przenośne)  kamera cyfrowa  aparat cyfrowy  Telewizory, Video i DVD w klasopracowniach nr 10 i 13  magnetofony  rzutnik pisma w sali nr 16  laminator  kolumny i wzmacniacze  ksero  nowoczesna sala językowa w klasie nr 11 (16 stanowisk)  możliwość dostępu do Internetu w bibliotece

 programy, encyklopedie multimedialne,  gry dydaktyczne,  prezentacje multimedialne  interaktywne foliogramy,  słowniki multimedialne,  testy interaktywne  przygotowywanie i prowadzenie uroczystości szkolnych (filmy, prezentacje multimedialne, slajdy, zdjęci, itp. )  komunikowanie się nauczycieli z rodzicami  komunikowanie się nauczycieli z uczniami

Problemy techniczne  brak Internetu bezprzewodowego  zbyt wolny Internet  łatwe rozprzestrzenianie się wirusów przez korzystanie z pamięci przenośnych  brak Internetu w każdej klasie