Warsaw, 15 March 2012 PZU 2.0 Strategia Grupy PZU na lata 2012-2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 COFACE COMPLETE – ubezpieczenie i finansowanie Jak zabezpieczyć płynność finansową? Jarosław Jaworski – Prezes Zarządu Coface Poland Factoring.
Advertisements

Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Faktoring Szybkie i bezpieczne źródło finansowania działalności eksportowej przedsiębiorstwa Gdańsk, 25 kwietnia 2016 r.
Część I Rachunkowość zakładów ubezpieczeń Wykład 6.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Konwergencja płac pomiędzy starymi i nowymi członkami Unii Europejskiej. Misja i cele związków zawodowych Norbert Kusiak, OPZZ Praga, 5-6 kwietnia 2016.
Innowacyjność – klucz do sukcesu. Innowacja to wprowadzenie: Innowacja – a cóż to takiego? Nowej usługi Nowego produktu Zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
OCENA POTENCJAŁU GOSPODARCZEGO ORAZ PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA MSP Barbara Łopyta Główny Specjalista Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Dane przedsiębiorstwa :  Zakład Krawiecki Kasia Skrzypecka  Chorzów, ul. Armii Krajowej 53  Telefon: 
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Artur Szymon Michalski – Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW Warszawa Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Aktualna oferta finansowa.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Prezentacja platformy inwestycyjnej StartStartup.pl.
Spreading Excellence and Widening Participation  Tylko dla określonej grupy – określone kraje (lagging countries )  Budowa kompetytywnego potencjału.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Jak zaplanować ekspansję na rynek niemiecki?
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?
Prezentacja planu biznesowego
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Zapis prezentacji:

Warsaw, 15 March 2012 PZU 2.0 Strategia Grupy PZU na lata

Wizja rozwoju Grupy PZU PZU 2.0 „Grupa PZU - dzięki silnemu zorientowaniu na klienta i wysokiej efektywności operacyjnej - będzie największą i najbardziej rentowną firma ubezpieczeniową w Europie Środkowo-Wschodniej” 1

Nowa Strategia jest kontynuacją Strategii na lata Cele Strategii Grupy PZU na lata Ocena realizacji Będziemy dążyć do wzrostu w Polsce Staniemy się grupą zorientowaną na klienta Będziemy prowadzić przejęcia, aby docelowo 15% naszych przychodów pochodziło z zagranicy Będziemy efektywną organizacją zorientowaną na wynik 

Ambitne cele finansowe zostały osiągnięte Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych i rynkowych: Poprawa wyniku technicznego w korporacyjnych ubezpieczeniach komunikacyjnych o 0,5 mld PLN, (poprawa wskaźnika mieszanego ze 131% w 2008 roku do 98% w 2011 roku) Utrzymanie marży operacyjnej ubezpieczeń grupowych i kontynuowanych powyżej 20% (23% w 2011 roku) Dynamiczny wzrost sprzedaży ubezpieczeń indywidualnych na życie – wzrost APE o 30% w 2011 roku względem 2008 roku Redukcja kosztów administracyjnych o 390 mln PLN Przeprowadzona głęboka restrukturyzacja Grupy 3

Wskaźnik kosztów administracyjnych zredukowany do poziomu 8,8% Wskaźnik kosztów administracyjnych* Grupa PZU (%) Komentarz -2.8 p.p. Redukcja ponad 4 tys. etatów w ramach programu restrukturyzacji (spadek do 12,1 tys. etatów na koniec 2011 r.), w dużej mierze w wyniku centralizacji procesów operacyjnych i likwidacji szkód i świadczeń Kontrola poziomu pozostałych kosztów administracyjnych * Suma kosztów administracyjnych PZU SA i PZU Życie SA/ składka zarobiona netto Dane wg MSSF dla PZU SA i PZU Życie SA 4

PZU 2.0 będzie efektywną organizacją, silnie zorientowaną na potrzeby klienta 5 Filozofia prowadzenia biznesu Silnie współpracujące ze sobą linie biznesowe oparte na produktach Dystrybucja I obsługa Operacje Organizacja Nowoczesne i efektywne kanały tradycyjne Wysoki stopień automatyzacji Efektywne procesy „less paper” „Grupa dobrze działających spółek produktowych” Aktywne zarządzanie relacjami z klientami Wielokanałowy, zintegrowany model sprzedaży i obsługi Pełna automatyzacja Filozofia „paperless” „Dobrze działająca Grupa zorganizo- wana wg segmentów klientów” Strategia PZU 2.0 (2014 r.)Strategia Grupy PZU (2011 r.)

Filary strategii PZU 2.0 na lata 2012 – 2014 i czynniki warunkujące wdrożenie Filary biznesowe Czynniki warunkujące wdrożenie 8 Branding: PZU to firma nowoczesna, prawdziwie zorientowana na klientów 8 7 HR: partner biznesu / zaangażowani pracownicy / kultura zorientowana na wynik 7 6 Back-office: efektywne operacje i elastyczne IT 6 5 Middle-office : nowoczesny i zintegrowany model obsługi klienta 5 Klient grupowy: Rentowne utrzymanie pozycji lidera w ub. na życie Rozwijanie indywidualnych relacji (Klub PZU Pomoc w życiu) Dynamiczny rozwój ub. zdrowotnych Klient grupowy: Rentowne utrzymanie pozycji lidera w ub. na życie Rozwijanie indywidualnych relacji (Klub PZU Pomoc w życiu) Dynamiczny rozwój ub. zdrowotnych 2. Klient korporacyjny: Odbudowywanie pozycji rynkowej przy zachowaniu rentowności. Klient korporacyjny: Odbudowywanie pozycji rynkowej przy zachowaniu rentowności 3 4. Inne obszary działania Efektywna polityka kapitałowa i inwestycyjna Nowy model ekspansji międzynarodowej – PZU International Strategiczny marketing / Corporate Social Responsibility 4. Inne obszary działania Efektywna polityka kapitałowa i inwestycyjna Nowy model ekspansji międzynarodowej – PZU International Strategiczny marketing / Corporate Social Responsibility 4 Klient masowy: Utrzymanie w sposób rentowny pozycji w Majątku Rozwój ubezpieczeń na życie Zbudowanie pozycji w obszarze Inwestycji Klient masowy: Utrzymanie w sposób rentowny pozycji w Majątku Rozwój ubezpieczeń na życie Zbudowanie pozycji w obszarze Inwestycji 1 6

Grupa PZU zbuduje istotną pozycję na rynku oszczędności/inwestycji Główne cele : Zbudowanie silnej sub-marki PZU Inwestycje odzwierciedlającej kompetencje i pozycję eksperta w dziedzinie Asset Management Poszerzenie oferty produktowej, przy czym sprzedaż długoterminowych programów systematycznego oszczędzania będzie priorytetem dla PZU Otwarcie się na nowe kanały dystrybucji (banki, platformy internetowe) 7 1

Ambicją Grupy PZU jest bycie kreatorem rynku ubezpieczeń zdrowotnych Główne cele : PZU będzie udoskonalać produkty ambulatoryjne opierając je o model organizacji świadczeń oraz wprowadzi nowe produkty ubezpieczenia lekowego Celem Grupy PZU jest osiągnięcie 5 mld PLN przypisu w ciągu 5 lat – jednak realizacja tego celu będzie wymagała zmian legislacyjnych (ustawa o dodatkowych ubezpieczeniach zdrowotnych, dopuszczenie konkurencji w zarządzaniu składką publiczną) 8 2

Ekspansja międzynarodowa będzie się odbywała w nowej formule Rozwój biznesu międzynarodowego w nowej formule dzięki współpracy z inwestorem finansowym i powołanie spółki PZU International … … której zadaniem będzie prowadzenie na rzecz Grupy PZU działalności akwizycyjnej i zarządzanie operacjami zagranicznymi Grupy PZU tak, aby zwiększać ich wartość … której głównymi akcjonariuszami będą: Grupa PZU, jeden z wiodących Funduszy Private Equity oraz międzynarodowa instytucja finansowa (np. EBOiR) … i która docelowo będzie podmiotem notowanym na GPW z PZU jako dominującym akcjonariuszem strategicznym 9 3

Celem PZU jest zbudowanie istotnego biznesu międzynarodowego Aktualna obecność PZU Potencjalna obecność PZU International Grupa PZU ma potencjał, żeby przeznaczyć do 6-7 mld PLN na akwizycje, co przełoży się na ok. 13 mld PLN kapitału PZU International 10 Denmark Russia Austria Syria Spain France Portugal Andorra Belgium Ireland Algeria Morocco United Kingdom Netherlands Luxembourg Switzerland Tunisia Italy Greece Albania Macedonia Liechtenstein Germany Russia Belarus Latvia Estonia Finland Lithuania Sweden Norway Poland Czech Republic Slovakia Hungary Slovenia Croatia Bosnia-Herz. Serbia Bulgaria Romania Moldova Ukraine Turkey Montenegro 4

Ambitne cele finansowe na lata Zwiększenie składki przypisanej brutto Grupy PZU o 2 mld PLN (liczone od końca 2011 r. do końca 2014 r., bez uwzględnienia efektów PZU International i zwiększenia składki przypisanej z ubezpieczeń zdrowotnych w przypadku dopuszczenia prywatnych podmiotów do zarządzania publiczną składką zdrowotną) Utrzymanie 30% wskaźnika ROE (ROE liczone do 250% wymogu kapitałowego wg. Solvency I) 11

Dziękujemy za uwagę