Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
Wprowadzenie. Pojęcie i struktura rynku finansowego.
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Znaczenie procedur celnych dla sądowej ochrony praw własności przemysłowej w szczególności przed naruszeniem patentów. Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Katedra.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Tytuł biznesplanu (nazwa przedsięwzięcia)
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Ćwiczenia Zarządzanie Ryzykiem Renata Karkowska, ćwiczenia „Zarządzanie ryzykiem” 1.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Finansowanie inwestycji – czy kredyt bankowy?. Dlaczego inwestują Szpital Poprawa jakości leczenia Dopasowanie do standardów Wprowadzenie nowych usług.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa tel.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Strategia Koncepcja działania organizacji umożliwiająca osiągnięcie sukcesu w przyszłych warunkach.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
Zarządzanie systemami dystrybucji
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
Programowanie produkcji Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Teoria masowej obsługi Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Proces transakcyjny Podsumowanie Rafał Tuzimek. Typy transakcji M&A 2 SprzedażprzedsiębiorstwZakupprzedsiębiorstw FuzjeprzedsiębiorstwPoszukiwaniefinansowaniawłaścicielskiego/doradztwofinansoweLBO/MBO.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Materiał uzupełniający do cz. II. 2 Analiza wielkości i jakości produkcji.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
POP i SIR POK1 i POK2.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Celem studiów jest kształcenie przyszłej operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora: przemysłowego i usługowego, jednostek sektora publicznego.
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Kryteria oceny projektów inwestycyjnych Jacek Adamski, Gdańsk,
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Podstawy rachunkowości
Zarządzanie strategiczne 5
Struktura kanałów marketingowych
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Przychody i koszty działalności
Próg rentowności K. Bondarowska.
Plan projektu biznesowego
550 mln dla firm z miast średnich na innowacje
Zapis prezentacji:

Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych

Plan marketingowy Produkt (wraz z opakowaniem), Rynek docelowy, Niezbędne koncesje i pozwolenia, Podaż na rynku wraz oceną konkurencji, Popyt na rynku, Ocena chłonności rynku, Cena, Dystrybucja, Promocja, Plan ilościowy i wartościowy sprzedaży, Plan kosztów sfery marketingowej.

Dystrybucja Bezpośrednia, Pośrednia

Promocja Środki reklamy: – radio, – telewizja, – listy i ulotki, Środki sprzedaży osobistej: – prezentacje, – telemarketing, Środki promocji sprzedaży: – pokazy, – upominki, – konkursy konsumenckie, PR; Sponsoring.

Plan zarządzania szczegółowy opis produktów i usług, harmonogram przedsięwzięcia, sfera działalności, forma organizacyjna i prawno-własnościowa przedsięwzięcia, formy zatrudnienia, koszty sfery zarządzania.

Szczegółowy opis produktów i usług produkt lub usługa wraz z opisem technologicznym, strategia produkcji, program produkcji, sposób zorganizowania dostaw materiałów i surowców.

Harmonogram przedsięwzięcia spis wszystkich czynności składających się na przedsięwzięcie wraz z szacowanymi terminami rozpoczęcia i zakończenia, trzy okresy: – przygotowań, – wdrożenia, – eksploatacji.

Sfera działalności biznesowa, publiczna, „trzeci sektor”.

Forma organizacyjna i prawno- własnościowa przedsięwzięcia Jak przedsięwzięcie będzie występować: – wydzielenie osób, – stworzenie działu/wydziału, – spółka celowa (jaka?), – outsourcing (ogłoszenie przetargu publicznego).

Zatrudnienie umowy cywilnoprawne, umowy o pracę, kontrakty, umowy handlowe.

Koszty sfery zarządzania koszty produkcji, koszty zatrudnienia, pozostałe.

Plan finansowy analiza i kształtowanie efektywności – cele w sferze finansowej, przyjęte założenia dotyczące efektywności, ryzyko, potencjalne źródła finansowania zewnętrznego.

Efektywnościowe strategie inwestycyjne oszczędnościowa (W=const. N -> min.), wydajnościowa ( W -> max. N=const.).

Przyjęte założenia dotyczące efektywności Rodzaj przedsięwzięciaCharakter miernika infrastrukturaczas zwrotu inwestycje produkcyjnezysk skapitalizowany (projektowane przychody – projektowane koszty) organizacyjnezmiana planowanego poziomu zatrudnienia (stopy zatrudnienia) produkcyjnezmiana wielkości produkcji rynkowezmiana wielkości sprzedaży technicznezmiana odtwarzania środków produkcji (średni wiek parku maszynowego) kapitał ludzkistabilizacja / wydajność kadr finansowerentowność kapitałów biznesowerentowność, płynność użyteczności publicznejdeficytowość = 0, pokrycie kosztów =< 1, odpłatność =1

Plan finansowy* Rachunek zysków i strat, Rachunek przepływów pieniężnych.

Zarządzanie ryzykiem Ocena ryzyka –Analiza ryzyka, –Identyfikacja ryzyka, –Opis ryzyka, –Pomiar ryzyka, –Ewaluacja ryzyka, Informowanie o ryzyku, Decyzja, Postępowanie wobec ryzyka, Monitoring ryzyka.

Techniki zarządzania ryzykiem Burza mózgów, Metoda delficka, Analiza SWOT, Diagram Ishikawy, Metoda list kontrolnych, Metoda PERT, Modelowanie i symulacje komputerowe, Macierz ryzyka, Metoda ryzyk częściowych

Diagram Ishikawy człowiek (Man) materiał (Material) sprzęt/maszyna (Machine) stosowana metoda (Method) kierownictwo (Management) środowisko/otoczenie (Environment)

Macierz ryzyka Prawdopodobieństwo wystąpienia, Potencjalne skutki

Podstawowa metoda oceny ryzyka – metoda scenariuszy budowanie scenariuszy rozwoju sytuacji, ocena prawdopodobieństwa, określenie średnioważonej efektywności przedsięwzięcia. w wersji uproszczonej – trzy scenariusze (pesymistyczny, realistyczny, optymistyczny)

Potencjalne źródła finansowania zewnętrznego dotacje, instrumenty dłużne, instrumenty kapitałowe, leasing, partnerstwo publiczno-prywatne.