SKAWINA – miasto otwarte na BIZNES!. SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) SAG to obszar.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
PRIORYTETOWA ODPRAWA AUTOKARÓW eBOOKING BUS
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Usprawnienie połączenia miasta Mielca od strony zachodniej w kierunku autostrady A-4 Mielec,
OBWODNICA SKAWINY wkrótce… Opracowanie: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostradwww.gddkia.gov.pl KIELCE r. BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ NA ODCINKU CHĘCINY-JĘDRZEJÓW.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Tomasz Hałas Członek Zarządu Województwa Lubuskiego Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Atrakcyjny Region na Inwestycje Felgentreu, 26 Listopad.
Sprawdź co się zmieni Infolinia: (pn-pt 9:00-17:00), koszt jak za połączenie lokalne
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Szablon scenariusza. Topografia miasta POZnan* WPROWADZENIE Szkolenie z zakresu Topografii Miasta Poznania – ma na celu: - Poznanie ogólnej topografii.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
PRZYJAZNY KLIMAT INWESTYCYJNY KLUCZEM DO TWOJEGO SUKCESU Urząd Miasta Włocławek.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Jak to z przedszkolami w Piastowie bywało Od Skorupki do Godebskiego.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Inwestycje drogowe Miasta Białegostoku - aktualności.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
PRZEBUDOWA UL. OŁTASZYŃSKIEJ
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
Reggio Emilia i Bolonia – dobre praktyki w komunikacji miejskiej
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Postęp wdrażania RPO WSL
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Zapis prezentacji:

SKAWINA – miasto otwarte na BIZNES!

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) SAG to obszar położony w północnej części miasta, którego granice wyznaczają: od zachodu ul. Tyniecka, od wschodu ul. Krakowska, od południa ul. Torowa, od północy granica administracyjna pomiędzy Skawiną, a Krakowem.

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! SAG to obszar ok. 300 ha, z którego większość w MPZP przeznaczona jest pod przemysł. Obszar ten zostanie powiększony w nowym MPZP. rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! mapa Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) w ramach projektu zbudowano infrastrukturę, która umożliwiła udostępnienie nowych terenów inwestycyjnych i dozbrojenie już istniejących. Projekt obejmował 8 zadań inwestycyjnych podzielonych na dwa etapy:

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! I etap obejmował 5 zadań:  budowa wodociągu dla Strefy Skawina Północ;  budowa wodociągu w rejonie ul. Podgórki;  budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Krakowskiej i Osiedla Rzepnik w części dotyczącej zaopatrzenia SAG;  przebudowa ul. Torowej;  budowa ul. Nowoprzemysłowej.

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! II etap obejmował 3 zadania:  budowa wodociągu w rejonie ul. Łąkowej;  przebudowa ul. Za Górą;  budowa ul. Nowoprzemysłowej – II etap (aktualnie: ul. płk. A. Hałacińskiego).

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) rozwój SAG jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego MRPO

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! „Rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej w Skawinie” WARTOŚĆ PROJEKTU: ,70 zł WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: ,55zł OKRES REALIZACJI: rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! „Rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej w Skawinie – etap II” WARTOŚĆ PROJEKTU: ,70 zł WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: ,15 zł OKRES REALIZACJI: rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) ul. Nowoprzemysłowa

Przebudowa ul. Torowej rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE!

rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

Polcom Sp. z o.o. SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

General Logistics Systems Poland Sp. z o.o. SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

Panattoni Europe SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

Volvo Truck Center SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

RP Complex SICOR S.C. TREKO LASER Spółka z o.o. rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG) SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE!

rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp z o.o. SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Strefy Aktywności Gospodarczej (SAG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Skawiński Obszar Gospodarczy (SOG) SOG to atrakcyjny teren inwestycyjny o powierzchni ponad 50 ha położony na zrekultywowanym składowisku odpadów paleniskowych pochodzących z Elektrowni „Skawina”. Tereny te zostały pozyskane przez Gminę i przeznaczone pod przemysł i usługi.

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Skawiński Obszar Gospodarczy (SOG) w ramach projektu „Rozwój Skawińskiego Obszaru Gospodarczego – Park Technologiczny” wybudowano infrastrukturę: wodociągową; kanalizacyjną; ciepłowniczą; energetyczną; teleinformatyczną; drogową.

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Skawiński Obszar Gospodarczy (SOG) projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego MRPO

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Skawiński Obszar Gospodarczy (SOG) WARTOŚĆ PROJEKTU: ,77 zł WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: ,04 zł OKRES REALIZACJI:

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Skawiński Obszar Gospodarczy (SOG)

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! rozwój Skawińskiego Obszaru Gospodarczego

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Zakład Zagospodarowania Odpadów (ZZO) Celem ogólnym projektu jest wprowadzenie zgodnych z normami europejskimi systemu odzysku i unieszkodliwienia odpadów komunalnych poprzez wdrożenie planowanego systemu gospodarki odpadami.

SKAWINA – największy obszar gospodarczy w MAŁOPOLSCE! Zakład Zagospodarowania Odpadów (ZZO) projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego MRPO

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! Zadania zrealizowane: budowa ul. Nowoprzemysłowej; budowa ul. Nowoprzemysłowej - etap II (aktualnie ul. płk. A. Hałacińskiego); budowa ul. Za Górą; przebudowa mostu nr 87 na rzece Skawince w ciągu ul. Piastowskiej – w partnerstwie ze Starostą Krakowskim;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! budowa bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Jagielnia; przebudowa skrzyżowania DK44 (w ciągu ul. Piłsudskiego) z DW953 (ul. Hallerów); połączenie ul. Monte Cassino i ul. Marii Curie- Skłodowskiej (ul. Obrońców Tobruku);

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! Zadania planowane: obwodnica Skawiny; „centrum komunikacyjne” w Skawinie; przebudowa ul. Kolejowej w Skawinie; droga wewnętrzna w pn.-zach. części SAG (ul. Boczeniec).

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie!

budowa ul. Nowoprzemysłowej w Skawinie powiązanie ul. Przemysłowej z wybudowanym I odcinkiem obwodnicy przez budowę ul. Nowoprzemysłowej zacznie usprawniło komunikację w SAG i skróciło czas dojazdu do zakładów zlokalizowanych w rejonie ul. Przemysłowej;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! budowa ul. płk. A. Hałacińskiego wybudowanie ul. płk. A. Hałacińskiego spowodowało udostępnienie kolejnych terenów inwestycyjnych w północnej części SAG;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! przebudowa ul. Za Górą przebudowa ul. Za Górą pozwoliła na otwarcie znacznych terenów inwestycyjnych w środkowej części SAG, gdzie powstał Skawina Biznes Park;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! przebudowa mostu w ciągu ul. Piastowskiej (wraz z remontem ul. Piastowskiej, ul. Żwirowej, ul. Energetyków) zadanie „Przebudowa mostu nr 87 na rzece Skawince w ciągu ul. Piastowskiej” zostało zrealizowane w partnerstwie ze Starostą Powiatu Krakowskiego.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! przebudowa mostu w ciągu ul. Piastowskiej (wraz z remontem ul. Piastowskiej, ul. Żwirowej, ul. Energetyków)  przebudowa mostu wraz z remontem ulic Piastowska, Żwirowa, Energetyków zapewniła alternatywną trasę komunikacyjną w kierunku Krakowa (Tyniec) oraz alternatywne w stosunku do DK 44 połączenie pomiędzy strefami gospodarczymi (SAG, SOG, obszar wokół dawnej Huty Aluminium oraz Elektrowni Skawina);

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! budowa bezkolizyjnego skrzyżowania (ul. Krakowska z ul. Jagielnia) Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania to pierwszy, już zrealizowany, etap przebudowy ul. Kolejowej, który zapewni bezpośrednie powiązanie ul. Kolejowej z DK 44.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! przebudowa skrzyżowania DK44 z DW953 (ul. Piłsudskiego z ul. Hallerów) Przebudowa skrzyżowania znacznie poprawiła płynność ruchu na powiązaniu DK44 z DW953. Po zrealizowaniu II i III odcinka obwodnicy umożliwi alternatywny dojazd w kierunku Kalwarii.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! budowa ul. Obrońców Tobruku w Skawinie (połączenie ul. Monte Cassino z ul. Marii Skłodowskiej-Curie) powiązanie ul. Monte Cassino i ul. M. Skłodowskiej-Curie i wybudowanie ulicy Obrońców Tobruku znacznie usprawnia komunikację we wschodniej części miasta i eliminuje konieczność wykorzystania głównych arterii miejskich w celu przemieszczenia się z północno- wschodniej na południowo- wschodnią część miasta;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! OBWODNICA

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! obwodnica Skawiny Gmina Skawina wybudowała I odcinek obwodnicy. Wybudowanie I odcinka i połączenie go z I etapem ul. Nowoprzemysłowej znacznie poprawiło dostępność komunikacyjną dla inwestorów.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! obwodnica Skawiny na lata zaplanowano budowę II i III odcinka obwodnicy, który połączy obecny I odcinek z ul. Energetyków.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! zadanie obejmuje budowę ok. 2 km drogi gminnej klasy GP, wraz z dwoma obiektami mostowymi i dwoma skrzyżowaniami z drogami powiatowymi (ul. Tyniecką i ul. Energetyków), budowę odwodnienia, oświetlenia, ekranów akustycznych, przebudowę niezbędnej infrastruktury sieciowej oraz konieczne zagospodarowanie terenu.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! obwodnica Skawiny to:  poprawa dostępności komunikacyjnej regionu poprzez budowę nowej drogi, która będzie stanowiła alternatywny wobec znacznie przeciążonej DK44 dojazd do autostrady A4;  poprawa dostępności komunikacyjnej dwóch stref gospodarczych położonych w Skawinie oraz istniejących dużych zakładów przemysłowych zlokalizowanych w rejonie DK44 oraz ulic: Tyniecka i Energetyków;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie!  szybsze i dogodniejsze połączenie komunikacyjne między obszarami gospodarczymi;  poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżujących poprzez wyeliminowanie utrudnień w ruchu (korków, krętości dróg, nienormatywnego mostu na rz. Skawinka), obniżenie kosztów eksploatacyjnych pojazdów, zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko, usunięcie ruchu ciężarowego i tranzytowego z historycznego i zabytkowego centrum Skawiny;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie!  poprawa bezpieczeństwa mieszkańców poprzez budowę alternatywnej drogi, która umożliwi remont jedynego istniejącego mostu na rz. Skawince, który jest w złym stanie technicznym;  zapewnienie bezpośredniego dojazdu pojazdów straży pożarnej, ratownictwa oraz zarządzania kryzysowego w każde miejsce zlokalizowane po obu stronach rzeki Skawinki;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie!  poprawa bezpieczeństwa energetycznego Małopolski – umożliwia rozpoczęcie realizacji inwestycji przez Elektrownię Skawina polegającej na budowie nowego bloku parowo-gazowego o mocy 430 MW (koszt budowy ok. 2 mld złotych), który nie może powstać z uwagi na brak odpowiedniej drogi dojazdowej. Dotychczasowy stan dróg uniemożliwia dostarczenie elementów konstrukcyjnych na plac budowy!

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! obwodnica Skawiny projekt pn. Budowa drogi gminnej kl. GP - odc. II i III -obwodnica Skawiny - decyzją Zarządu Województwa Małopolskiego zostanie wpisany na listę Indywidualnych Projektów Kluczowych Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! projekt będzie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego MRPO obwodnica Skawiny

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! przebudowa ul. Kolejowej w Skawinie  projekt obejmuje rozbudowę ulicy Kolejowej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Krakowską do skrzyżowania z ulicą Niepodległości. Odcinek objęty rozbudową zlokalizowany jest w centralnej części miasta i niemal na całej długości przebiega w pobliżu torów kolejowych;  przebudowa ul. Kolejowej jest niezbędną częścią koncepcji polegającej na budowie systemu „Parkuj i jedź” w Skawinie (ang. „Park and Ride”);  przebudowana ul. Kolejowa ułatwi dojazd do centrum miasta poprzez ominięcia przeciążonej DK 44;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! „centrum komunikacyjne” przy ul. Kolejowej w Skawinie

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! projekt obejmuje powstanie węzła przesiadkowego dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (linia SKA nr 2 Skawina- Sędziszów) wraz z parkingiem dla samochodów osobowych w systemie „parkuj i jedź”, przystankiem transportu zbiorowego (autobusy, busy), postojem taxi, miejscem do krótkotrwałego postoju (system K&R), rezerwą miejsca pod wypożyczalnię samochodów i rowerów (system carsharing). „centrum komunikacyjne” przy ul. Kolejowej w Skawinie

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! „centrum komunikacyjne” przy ul. Kolejowej w Skawinie zakres projektu obejmuje:  budowę parkingu na ok. 500 samochodów (w II etapach) wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in.: oświetlenie, monitoring, ogrodzenie, terminale obsługujące wjazd i wyjazd z parkingu);  przebudowę ul. Kolejowej stanowiącej dojazd do parkingu

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie!  modernizację terenów bezpośrednio przylegających do dworca kolejowego w celu stworzenia węzła komunikacji publicznej obejmującego powstanie: a)przystanku dla autobusów/busów; b)miejsca do chwilowego zatrzymania samochodów osobowych w celu wysadzenia pasażerów tzw. system „Kiss and Ride”.

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! „centrum komunikacyjne” przy ul. Kolejowej w Skawinie realizacja projektu jest szczególnie istotna dla zrównoważonego rozwoju Gminy Skawina ponieważ:  przez Skawinę przebiegają główne korytarze komunikacyjne łączące powiaty oświęcimski (przez DK 44), wadowicki (przez DK 44 i DW 953) i myślenicki (DP Skawina-Krzywaczka) z Krakowem. Sytuacja ta powoduje ogromne obciążenie ruchem samochodowym DK44 na odcinku Skawina-Kraków;

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie!  wybudowanie systemu P&R stworzy możliwość bezpiecznego pozostawienia samochodu w Skawinie i kontynuowania dalszej podróży transporterem zbiorowym do Krakowa (SKA, ewentualnie MPK, busy), co spowoduje znaczne zmniejszenie samochodowego ruchu osobowego na linii Skawina-Kraków;  parking w rejonie dworca PKP będzie obsługiwał także centrum miasta oraz strefy gospodarcze; realizacja projektu jest szczególnie istotna dla zrównoważonego rozwoju Gminy Skawina ponieważ:

SKAWINA – miasto dostępne transportowo i komunikacyjnie! realizacja projektu jest szczególnie istotna dla zrównoważonego rozwoju Gminy Skawina ponieważ:  Gmina Skawina jest największym na terenie Powiatu Krakowskiego, dynamicznie rozwijającym się ośrodkiem przemysłowym. Do skawińskich zakładów przemieszcza się codziennie znacząca liczba pracowników z gmin ościennych, w tym przede wszystkim z Krakowa. Budowa systemu „parkuj i jedź” w znaczny sposób pozwoliłaby na odciążenie dróg dojazdowych do Skawiny, ograniczenie ruchu i zmniejszenie negatywnego oddziaływania dróg na środowisko.

„Grunt na medal 2012”:  w piątek, 9 listopada, w Warszawie, odbyło się uroczyste rozdanie nagród zwycięzcom V Ogólnopolskiego Konkursu „Grunt na medal 2012”, przeprowadzonego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych wraz z Marszałkami Województw oraz Regionalnymi Centrami Obsługi Inwestora.  w wyniku postępowania konkursowego Gmina Skawina zdobyła prestiżowy tytuł Zwycięzcy V Ogólnopolskiego Konkursu „Grunt na medal 2012”. Wyróżnienie odebrał Burmistrz Miasta i Gminy Skawina Adam Najder.

fot. G. Rogiński