NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim” W RAMACH PROGRAMU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ZCEMiP w Szczecinie w r. szk. 2014/15.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel główny projektu Poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie niżańskim poprzez stworzenie w okresie od 1 sierpnia 2013r. do 30 czerwca 2015r. planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół w obszarach wymagających szczególnego wsparcia

Cele szczegółowe projektu Poprawa spójności programów doskonalenia nauczycieli z potrzebami szkół/przedszkoli poprzez wdrożenie rocznych planów wspomagania szkoły/przedszkola do 30 czerwca 2015r. Wzrost kompetencji dyrektorów placówek w zakresie przeprowadzania diagnozy potrzeb szkoły/przedszkola w obszarze doskonalenia nauczycieli. Podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół/przedszkoli i nauczycieli poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia.

Projekt „Niżański program wspierania szkół” przeznaczony jest dla szkół oraz przedszkoli dla dzieci i młodzieży z terenu powiatu niżańskiego.

Roczny Plan Wspomagania (RPW) Plan zbudowany na bazie jednej z ofert doskonalenia, realizowany w szkole lub przedszkolu. Za poprawną realizację RPW odpowiada Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji (SORE), który bezpośrednio współpracuje z daną placówką. Proces RPW: diagnoza potrzeb; planowanie i realizacja konkretnych działań (np. warsztaty, szkolenia, konsultacje); pomoc nauczycielom we wprowadzaniu zmian; ewaluacja podjętych działań.

Oferty RPW – propozycje tematów 1.Ocenianie kształtujące. 2.Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? 3.Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. 4.Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się. 5.Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły. 6.Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej. 7.Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła. 8.Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 9.Budowa koncepcji pracy szkoły. 10.Praca z uczniem młodszym. 11.Praca z uczniem zdolnym. 12.Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oferty RPW – propozycje tematów 13.Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych – bezpieczny internet. 14.Projekt edukacyjny w szkole. 15.Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym. 16.Rodzice są partnerami szkoły. 17.Nauczyciel Szkoła promuje wartość edukacji. 19.Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole. 20.Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich. 21.Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych. 22.Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły? 23.Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? 24.Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły.

Sieci współpracy i samokształcenia Zespół ok nauczycieli z różnych szkół/przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniem. Spotkania członków sieci: 4 razy w roku szkolnym (co 2 miesiące). Między spotkaniami praca na platformie internetowej udostępnionej przez ORE. Osobą odpowiedzialną za sprawne funkcjonowanie sieci jest koordynator sieci.

Propozycje tematów sieci 1.Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. 2.Budowa spójności edukacyjnej 3.Zadania dyrektora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. 4.Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły. 5.Edukacja filmowa na lekcjach języka polskiego. 6.Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. 7.Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych. 8.Wycieczka jako forma organizacyjna nauczania przedmiotów przyrodniczych. 9.Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej. 10.Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki?

Propozycje tematów sieci 11.Praca ze źródłem historycznym. 12.Praca z uczniem młodszym – jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków. 13.Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? 14.Praca z uczniem zdolnym na zajęciach koła naukowego. 15.Jak budować własny program nauczania? 16.Promocja i budowanie wizerunku placówki. 17.Nauczyciele pracują zespołowo. 18.Jak radzić sobie ze szkolną absencją – bezpieczeństwo w szkole. 19.Praca z nowoczesnymi technologiami TiK (rok I) – bezpieczny Internet. 20.Praca z nowoczesnymi technologiami TiK (rok II) – bezpieczny Internet.

Rekrutacja do projektu Kryteria rekrutacji placówek: -udział co najmniej 20% wszystkich szkół dla dzieci i młodzieży z terenu powiatu niżańskiego (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie); -udział co najmniej 10% szkół podstawowych i gimnazjów, znajdujących się poniżej średniej powiatowej uzyskanej ze sprawdzianu lub egzaminu kończącego dany etap edukacyjny za rok szkolny 2012/2013, a także co najmniej 10% tychże szkół, znajdujących się powyżej średniej; -udział przedszkoli, w których zatrudnionych jest co najmniej 3 nauczycieli; -udział placówek, które dotychczas nie uczestniczyły w realizacji projektu w ramach działania 3.5.

Rekrutacja do projektu Regulamin i załączniki niezbędne do procesu rekrutacji znajdują się na stronie internetowej: w zakładce Dotacje unijne/Projekty. Dokumenty rekrutacyjne należy składać do 11 października 2013r. w Biurze Projektu.

Więcej informacji na temat projektów konkursowych Działania 3.5 można znaleźć na stronach:

Kontakt Biuro Projektu: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Ul. Paderewskiego 4, Nisko p. 9 Strona www: (zakładka Dotacje unijne/Projekty) Koordynator projektu: Marzena Harasiuk Tel