WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DRZWI OTWARTE - 18 maj 2010 r. Zasady przeprowadzania kontroli projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Advertisements

Rozliczanie wniosków o płatność w ramach projektów POIiŚ Wola Ducka - Otwock, września 2013r.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Jak poprawnie przygotować raport cząstkowy i sprawnie rozliczać poniesione wydatki Anna Maj Wydział Programów Rządowych i Budżetu Urzędu Małopolski Urząd.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie do Zasad kontroli w ramach PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Śląskie programy rewitalizacji - wsparcie dla gmin Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Obsługa zleceń płatności w świetle nowej ustawy o finansach publicznych Paweł Lisowski Departament Wspierania Rozwoju Regionalnego Olsztyn, 16 grudnia.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Obowiązki Beneficjenta wynikające z umowy o dofinansowanie Projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko–Pomorskiego.
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Jak wygrać z Generatorem Wniosków o Płatność PO KL Klub Kierownika Projektu Poznań, r. Alina Stachowiak, Biuro Koordynacji Projektów.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 4.1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /15 dla Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Regionalny Program.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
KONTROLA W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM ZE ŚRODKÓW WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA Kampania informacyjno - edukacyjna.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach konkursu nr RPPM IZ /16 dla Działania 3.1 Edukacja przedszkolna Regionalny Program Operacyjny.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA

Podstawa prawna:  Wzór wniosku Beneficjenta o płatność (zakres minimalny) z rozszerzonym komponentem dotyczącym rzeczowo – finansowego postępu realizacji projektu został określony w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie sprawozdawczości wydane na podstawie art. 35 ust. 3 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz z późn. zm.).  Aktualnie obowiązujący wzór wniosku Beneficjenta o płatność dla projektów realizowanych w ramach RPO WK–P jest przyjęty Uchwałą Zarządu Województwa Kujawsko- Pomorskiego.

 Zgodnie z zapisami § 5 Umowy o dofinansowanie Projektu „Beneficjent składa wniosek o płatność (…) według wzoru opracowanego przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P, który Instytucja Zarządzająca RPO WK-P zamieszcza na stronie internetowej: i

Wniosek o płatność składany jest w jednym egzemplarzu w tożsamej wersji papierowej oraz elektronicznej i służy: W ramach zaliczek:  wnioskowaniu o przyznanie pierwszej płatności zaliczkowej,  rozliczeniu dotychczas otrzymanych środków przekazanych w formie zaliczki z jednoczesnym wnioskowaniem o kolejną transzę zaliczki,  rozliczeniu wcześniej otrzymanej płatności zaliczkowej, tj. udokumentowaniu wydatków poniesionych przez Beneficjenta, który otrzymał środki na realizację projektu w formie zaliczki, bez wnioskowania o kolejną transzę,

Wniosek o płatność służy także:  Wnioskowaniu o przyznanie płatności stanowiącej refundację wydatków sfinansowanych ze środków beneficjenta,  Rozliczeniu wydatków poniesionych przez państwowe jednostki budżetowe sfinansowanych ze środków zapisanych w budżecie danego dysponenta,  Wnioskowaniu o bezpośredni wkład finansowy do instrumentów inżynierii finansowej,  Przekazaniu informacji o postępie rzeczowym projektu (funkcja sprawozdawcza).

Rodzaje płatności płatność zaliczkowa/rozliczenie płatności zaliczkowej - występuje, gdy Beneficjent, podmiot upoważniony przez Beneficjenta lub wykonawcy otrzymuje określoną część dofinansowania na podstawie wniosku o płatność zaliczkową po przedstawieniu faktur/rachunków, ale przed ich zapłatą. Następnie w kolejnym wniosku o płatność następuje 100% rozliczenie zaliczki na podstawie wydatków już poniesionych; płatność pośrednia - występuje w formie refundacji części wydatków kwalifikowalnych, gdzie dla Beneficjenta, podmiotu upoważnionego przez Beneficjenta lub wykonawcy płatność na rachunek bankowy jest zwrotem określonej części wydatków kwalifikowalnych poniesionych w miarę postępu realizacji Projektu, ujętych we wniosku o płatność;

płatność końcowa – płatność dla Beneficjenta, podmiotu upoważnionego przez Beneficjenta lub wykonawcy dotycząca ostatniego wniosku o płatność (w wysokości co najmniej 5 % łącznej kwoty dofinansowania).

Terminy składania wniosków o płatność: 1.Dla celów sprawozdawczych – wnioski o płatność należy składać nie rzadziej niż raz na kwartał kalendarzowy do 10 dnia miesiąca następującego po danym kwartale, licząc od dnia podpisania Umowy (brak wydatków po stronie Beneficjenta nie zwalnia z obowiązku przedkładania wniosków o płatność z wypełnioną częścią sprawozdawczą); 2.Dla celów wnioskowania o dofinansowanie i rozliczenia wydatków – wniosek należy złożyć nie częściej niż raz w miesiącu i zgodnie z harmonogramem składania wniosków o płatność. W uzasadnionych przypadkach Instytucja Zarządzająca RPO WK-P dopuszcza możliwość złożenia w danym miesiącu dwóch wniosków o płatność, jednakże z zastrzeżeniem, że tylko jeden z nich może rodzić zobowiązanie finansowe.

Terminy składania wniosków o płatność: Harmonogram składania wniosków o płatność należy aktualizować i dostarczać do 10 dnia każdego miesiąca począwszy od miesiąca w którym podpisano umowę; 3.Dla celów końcowego rozliczenia wydatków (wniosek o płatność końcową) – składany w terminie do 60 dni od dnia zakończenia realizacji Projektu. W przypadku zakończenia realizacji Projektu przed zawarciem Umowy wniosek o płatność końcową składany jest w terminie do 60 dni od dnia zawarcia Umowy; 4.W przypadku wniosku o zaliczkę – na co najmniej 20 dni przed terminem płatności dokumentów;

Terminy składania wniosków o płatność: 5. Przekazanie kolejnych transz w formie zaliczki uzależnione jest od rozliczenia przez Beneficjenta poprzez złożenie wniosku o płatność wraz z załącznikami w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania; 6.Maksymalna wysokość zaliczki wynosi 80% dofinansowania w szczególnie uzasadnionych przypadkach IZ RPO WK-P może dla projektów realizowanych przez jednostki sektora finansów publicznych (z wyłączeniem projektów objętych pomocą publiczną) zwiększyć wysokość przyznanej zaliczki do 95% dofinansowania.

Przykład 1.Data podpisania umowy – 17 marca 2010 r. 2.Data ponoszenia pierwszych wydatków – 1 maja 2010r. Obowiązek złożenia wniosku w części sprawozdawczej:  do 10 kwietnia 2010r. za okres r. Możliwość złożenia pierwszego wniosku o płatność:  maj 2010r.

Załączniki do wniosku o płatność Zasady składania i weryfikacji wniosków o płatność, sposób dokumentowania ponoszonych wydatków, dokonywania płatności oraz zasady dotyczące sprawozdawczości projektu określają szczegółowo „Wytyczne dotyczące rozliczania wydatków oraz wypełniania obowiązków sprawozdawczych dla projektów współfinansowanych z EFRR w ramach RPO WK-P na lata ” z dnia 21 lipca 2009 r. oraz umowa o dofinansowanie projektu (wytyczne znajdują się na stronie internetowej: oraz

Załączniki do wniosku o płatność Wniosek o płatność pośrednią/końcową zawiera potwierdzone za zgodność z oryginałem i oznaczone datą kopie dokumentów, które potwierdzają poniesienie wydatków oraz rzeczowy postęp realizacji projektu (szczegółowy katalog dokumentów określony został w Załączniku nr 3 do wspomnianych wcześniej wytycznych): - faktury lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej opisane zgodnie z wymogami IZ RPO WK – P; - protokoły odbioru zakupionych towarów i usług lub przekazanych materiałów, jeżeli dokumenty odbioru wymagane są prawem. Protokoły odbioru dołączane do Wniosku o płatność powinny być wystawiane w oparciu o kosztorys inwestycji, tak aby możliwa była weryfikacja stopnia zaawansowania poszczególnych etapów robót/prac; -

Załączniki do wniosku o płatność - protokoły odbioru urządzeń, przyjęcia na magazyn z podaniem ich miejsca składowania (w przypadku zakupu urządzeń/sprzętu, które nie zostały zamontowane). W przypadku jeśli na potwierdzenie wykonania określonych prac protokoły nie są wymagane przepisami prawa lub umową z wykonawcą/dostawcą/usługodawcą, na fakturze/ innym równoważnym dokumencie należy zamieścić adnotację o tym, że prace wykonano zgodnie/niezgodnie ze zleceniem, ze wskazaniem terminu zrealizowania tych prac;

Załączniki do wniosku o płatność - wyciągi bankowe z rachunku bankowego Beneficjenta lub potwierdzenia dokonania przelewów bankowych, a w przypadku płatności gotówkowych kopie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków w formie gotówkowej. W tytule przelewu powinny znaleźć się informacje identyfikujące podmiot realizujący przelew, odbiorcę i tytuł zapłaty zwłaszcza poprzez wskazanie nr faktury /innego dokumentu księgowego o równoważnej wartości dowodowej. Wyciąg bankowy powinien również umożliwiać identyfikację właściciela rachunku, z którego dokonywany jest przelew (Beneficjent projektu);

Załączniki do wniosku o płatność - oświadczenia ostatniego sprzedawcy środka trwałego o tym, iż dany środek trwały nie został w okresie 7 lat poprzedzających datę dokonania zakupu danego środka trwałego przez beneficjenta zakupiony przy wykorzystaniu współfinansowania ze środków wspólnotowych ani z dotacji krajowych (dotyczy przypadku zakupu używanego środka trwałego dla potrzeb realizacji Projektu); - inne dokumenty potwierdzające i uzasadniające prawidłową realizację Projektu np. umowy, pozwolenia itp.

Załączniki do wniosku o płatność -wraz z pierwszym wnioskiem o płatność stanowiącym rozliczenie poniesionych wydatków, składanym w danym roku Beneficjent załącza oświadczenie o kwalifikowalności VAT, według wzoru opracowanego przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P, zamieszczonego na stronie internetowej: oraz -w przypadku niepodlegania przez beneficjenta przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych, przy wyłanianiu wykonawcy dla usług, dostaw lub robót budowlanych w ramach realizowanego Projektu – jest on zobowiązany do stosowania „Wytycznych Instytucji Zarządzającej RPO WK-P na lata w sprawie realizowania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR,

Załączniki do wniosku o płatność w stosunku do których beneficjenci nie są zobowiązani do stosowania ustawy-Prawo zamówień publicznych”, w tym w szczególności do przekazywania do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P wraz z pierwszym wnioskiem o płatność potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii przynajmniej 3 ofert handlowych, umów, aneksów do umów z wykonawcą, innych dokumentów wskazanych przez IZ RPO WK-P. Beneficjent, który jest zobowiązany do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. z 2007r. Dz. U. Nr 223, poz z późn. zm.) do wniosku o płatność stanowiącego rozliczenie poniesionych wydatków, załącza potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie następujących dokumentów:

Załączniki do wniosku o płatność ogłoszeń o zamówieniu; informacji o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z protokołem postępowania; informacji o wszczynanych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego (Nie dotyczy przypadku, gdy postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało zakończone przed datą podpisania Umowy); umów i aneksów do umów z wykonawcą realizującym dostawę urządzeń/sprzętu lub wykonanie prac; innych wskazanych przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P (np. regulamin komisji przetargowej).

Wniosek o płatność zaliczkową zawiera potwierdzone za zgodność z oryginałem i oznaczone datą kopie faktur lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej oraz umowy z wykonawcami, gdy z przepisów prawa wynika obowiązek ich zawarcia i jest składany na co najmniej 20 dni przed terminem płatności dokumentów.

Wniosek o płatność rozliczający płatność zaliczkową - zawiera dokumenty wymagane przy wniosku o płatność pośrednią/końcową, rozlicza otrzymaną zaliczkę w 100% i jest składany w terminie do 30 dni od dnia otrzymania zaliczki; - złożenie prawidłowego, kompletnego i spełniającego wymogi formalne i merytoryczne wniosku o płatność, w terminie określonym przez IZ RPO WK–P jest warunkiem przekazania kolejnej transzy dofinansowania w formie zaliczki.

Zasady opisu dokumentów Zaleca się korzystanie ze wzoru opisu dokumentu księgowego (załącznik nr 2 do „Wytycznych dotyczących rozliczania wydatków oraz wypełniania obowiązków sprawozdawczych dla projektów współfinansowanych z EFRR w ramach RPO WK-P na lata ”).

Zasady opisu dokumentów Na pierwszej stronie dokumentu: - adnotacja: „Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa w ramach RPO WK-P.” W przypadku, gdy projekt nie jest współfinansowany z budżetu państwa zwrot „oraz z budżetu państwa” nie jest zamieszczany. Zapis ten może również występować w formie pieczęci; - adnotacja: „Wydatek ujęto we wniosku o płatność z dnia …” (dzień-miesiąc-rok w dowolnym formacie - data sporządzenia pierwszej wersji weryfkowanego wniosku o płatność, w którym ujęto wydatek)

Zasady opisu dokumentów Na odwrocie dokumentu (według opracowanego wzoru): - informacja o dokonaniu sprawdzenia dokumentu pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym wraz datą i czytelnymi podpisami osób upoważnionych – opcjonalnie dotyczy tylko podmiotów zobowiązanych do niniejszych czynności na podstawie przepisów krajowych lub na podstawie wewnętrznych instrukcji/regulacji: „Sprawdzono pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym ………………….. (data i podpis osoby upoważnionej)”; - informacja o kwocie kwalifikowanej obejmującej daną fakturę w odniesieniu do zapisów wniosku o dofinansowanie (sekcja J.4) „Kwota kwalifikowana: ……………………. PLN”

Zasady opisu dokumentów - adnotacja w zakresie stosowania bądź braku konieczności stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych „Wydatek poniesiony zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych (t.j. z 2007r. Dz.U. Nr 223, poz.1655 z późn.zm.) na podstawie art......” lub „Projekt/Wydatek nie jest objęty Ustawą Prawo Zamówień Publicznych w związku z artykułem ”

Zasady opisu dokumentów W sytuacjach gdy niemożliwe jest zapisanie na dokumencie wszystkich wymaganych informacji, można do faktury/równoważnego dokumentu dołączyć załącznik integralnie związany z dokumentem głównym np. poprzez doklejenie. Wówczas na oryginalnym dokumencie powinien znaleźć się przynajmniej tytuł projektu oraz numer umowy o dofinansowanie projektu, a pozostała część wymaganego opisu zostanie ujęta na załączniku. Na załączniku powinna znaleźć się również adnotacja o numerze faktury/równoważnego dokumentu księgowego, z którym jest związany załącznik wraz z podpisem/parafką z imienną pieczątką osoby tworzącej załącznik. Opis może być dokonany w całości odręcznie tuszem lub w formie nadruku czy pieczęci lub częściowo w ww. formach.

Warunki przekazania środków wniesione przez beneficjenta zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy, prawidłowo sporządzony i złożony (na zasadach i w terminach określonych w umowie o dofinansowanie projektu) wniosek beneficjenta o płatność zaliczkową/pośrednią/końcową, dokonanie przez IZ RPO WK-P poświadczenia faktycznego i prawidłowego poniesienia wydatków oraz ich kwalifikowalności, dostępność środków na rachunku bankowym Ministerstwa Finansów w BGK lub rachunku bankowym IZ RPO-WK-P (w przypadku współfinansowania z budżetu państwa).

Warunki przekazania środków Środki dofinansowania przekazywane są przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) na podstawie zlecenia płatności wystawionego przez IZ RPO WK-P zgodnie z terminarzem wypłaty środków europejskich określonym przez Ministra Finansów na dany rok kalendarzowy, w wysokości procentowego udziału w wydatkach kwalifikowalnych.

Warunki przekazania środków 1. IZ RPO WK-P po dokonaniu weryfikacji wniosku o płatność, poświadczeniu wysokości i prawidłowości poniesionych wydatków kwalifikowalnych w nim ujętych, zatwierdza wysokość dofinansowania i przekazuje Beneficjentowi pisemną informację w tym zakresie. 2. W przypadku stwierdzenia błędów formalnych, merytorycznych lub rachunkowych w złożonym wniosku o płatność IZ RPO WK-P wzywa Beneficjenta do poprawienia lub uzupełnienia wniosku bądź do złożenia dodatkowych wyjaśnień w terminie wyznaczonym przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P.

Warunki przekazania środków 3. Niezłożenie przez Beneficjenta żądanych wyjaśnień albo nieusunięcie przez niego braków lub błędów w terminie powoduje wstrzymanie przekazania dofinansowania. Dodatkowo, w przypadku wniosku o płatność końcową: przeprowadzenie przez Biuro Kontroli Wdrażania RPO kontroli na zakończenie realizacji Projektu, potwierdzenie w informacji pokontrolnej prawidłowej realizacji Projektu lub usunięcia nieprawidłowości.

Warunki przekazania środków pierwsza transza zaliczki – w terminie do 16 dni roboczych w części dotyczącej współfinansowania z budżetu państwa, natomiast 30 dni roboczych od dnia złożenia przez beneficjenta prawidłowo wypełnionego wniosku o płatność zaliczkową - w części dotyczącej środków europejskich; Jeżeli całość lub część Projektu jest zlecana do realizacji zgodnie z przepisami dot. udzielania zamówień publicznych to pierwsza transza zaliczki zostanie przekazana Beneficjentowi w terminie 20 dni roboczych w części dotyczącej współfinansowania z budżetu państwa, natomiast w części dot. środków europejskich w terminie do 34 dni roboczych od złożenia prawidłowego wniosku o płatność;

Warunki przekazania środków kolejne transze zaliczki - w terminie do 20 dni roboczych w części dotyczącej współfinansowania z budżetu państwa, natomiast w ciągu 34 dni roboczych od dnia złożenia przez beneficjenta prawidłowo wypełnionego wniosku o płatność zaliczkową - w części dotyczącej środków europejskich; płatność pośrednia - w terminie do 40 dni roboczych w części dotyczącej współfinansowania z budżetu państwa i do 54 dni roboczych w części pochodzącej ze środków europejskich od dnia złożenia przez beneficjenta prawidłowo sporządzonego wniosku o płatność;

Warunki przekazania środków płatność końcowa – w terminie do 85 dni roboczych od dnia złożenia przez beneficjenta prawidłowo sporządzonego wniosku o płatność, jednak nie wcześniej niż po wniesieniu przez beneficjenta zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy (jeśli dotyczy).

Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność 1.Brak należytej staranności w opisie dokumentów księgowych – opis takich dokumentów każdorazowo powinien zawierać elementy wskazane w Instrukcji do wniosku beneficjenta o płatność; 2.W opisie dokumentu księgowego (na odwrocie) w miejscu przeznaczonym na adnotację „Wydatek zgodny z zadaniem z wniosku o dofinansowanie w ramach kategorii wydatku……….” należy odnieść się do kategorii poszczególnego wydatku określonego w pkt. J.4 wniosku o dofinansowanie;

Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność 3.Brak odniesienia w pkt. 18 Wniosku o płatność do kategorii wydatków określonych w pkt. J.4 tabela 1.1. wniosku o dofinansowanie Projektu; 4.Brak przedłożenia oświadczenia o kwalifikowalności VAT do pierwszego wniosku o płatność; 5.Pkt. 25 – brak aktualizacji zestawienia załączonych do wniosku o płatność załączników (wpisywane są załączniki niezgodnie z rzeczywiście dostarczoną dokumentacją);

Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność 6. Brak podpisu osoby upoważnionej przy potwierdzaniu za zgodność z oryginałem; 7. Błędne wypełnianie pkt. 22 – harmonogram; 8. Błędy we wpisywaniu daty i miejsca sporządzenia wniosku w momencie przedkładania poprawionej wersji wniosku oraz daty ujęcia faktury we wniosku o płatność.

Dziękuję za uwagę Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Biuro Wdrażania Projektów