SPRAWOZDANIE Z DNIA EKSPERYMENTU W SP9 PODCZAS SZKOLNEGO FESTIWALU NAUKI SOPOT 15 MAJA 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kronika wymiany uczniowskiej Pobyt grupy uczniów niemieckich w Krakowie
Advertisements

1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
Rodzaje upraw pomidorów: Hodowanie pomidorów w szklarniach Hodowanie pomidorów w gruncie Hodowanie pomidorów w doniczkach Hodowanie pomidorów,,do góry.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Czym jest Szkoła z klasą 2.0? „Szkoła z Klasą 2.0” to program, który ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
„Zabawy i gry w procesie nauczania pływania” Opracował: Rafał Szatkowski.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
ORIGAMI Autor: Justyna Loryś. Origami jest to chińska sztuka składania papieru, uznawana za tradycyjną sztukę japońską, ponieważ tam właśnie zaczęła się.
Tłusty Czwartek Tego dnia jak tradycja każe wybraliśmy się do piekarni po słodkie pączki z nadzieniem owocowym. Każdy z nas wrócił do przedszkola z paczkiem,
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
WODA „ Bo źr ó dło rzeki wciąż bije i wybijać będzie swe wody na Ziemi dop ó ty - dop ó ki będzie trwać życie na Ziemi ”. Bez źr ó dła wody nie ma życia,
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Idealna szkoła z TIK 1.Tablety zamiast podręczników 2.Tablice interaktywne 3.Sprawnie działające komputery 4.Tablety dla każdego ucznia w każdej sali lekcyjnej.
S POTKANIE Z OSOBAMI NIEPEŁNOSPRAWNY MI 24 kwietnia 2016r Centrum Kształcenia Sportowego.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
Festyn zorganizowany przez Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie w ramach obchodów Święta Spółdzielczości Bankowej Chełm 29 czerwca 1914 r. Plac Doktora.
Jak to się robi ? Instrukcja wypełnienia dzienniczka treningowego, na podstawie danych z GARMIN-a Forerunner 305.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
ŚWIETLICOWE ZAJĘCIA DLA PRZEDSZKOLAKÓW. Do naszej świetlicy zawitali ostatnio mili goście - dzieci z Przedszkola nr 34.
- nie ma własnego kształtu, wlana do naczynia przybiera jego kształt, - ma swoją objętość, którą trudno jest zmienić tzn. są mało ściśliwe (zamarzając.
Bajkowy wąż Praca wykonana przez uczennice: kl. 2b – Aleksandrę Czyżowicz i 3 – Martynę Staszczyk Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym.
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Z dniem 1 września 2004 roku stanowisko dyrektora szkoły objął pan Eugeniusz Szybiak, a jego zastępcą została pani Barbara Goraj. Oboje funkcję swą pełnią.
Nasze Nadleśnictwo Mieszkowice Dzień dobry! Witamy w Nadleśnictwie Mieszkowice – naszym Nadleśnictwie, naszym lesie…. Historia Nadleśnictwa, to las i ludzie.
Młody obywatel na sportowo „Kronika sportowa czyli jak przywrócić do życia dawne gry i zabawy” Działania jakie podjęliśmy - Młody Obywatel na sportowo.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Prezentację przygotował:
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Jak to jest, ze będąc w dwóch różnych częściach świata możemy rozmawiać ze sobą przez telefon? Prezentację wykonały: Sandra i Dominika.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Projekt „Lekki tornister”
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Z DNIA EKSPERYMENTU W SP9 PODCZAS SZKOLNEGO FESTIWALU NAUKI SOPOT 15 MAJA 2009

Dnia 15 maja 2009r. odbył się na sali gimnastycznej w SP nr 9 w Sopocie Szkolny Festiwal Nauki pod hasłem Dzień Eksperymentu.  Wykonane zostały dla wszystkich uczestników i rozdawane na wejściu do sali gimnastycznej samoprzylepne znaczki z logo tego ważnego dnia (zaprojektowane przez syna p. K. Szczeciny)  Jeden wielki znak stanął na sali gimnastycznej, tak aby go wszyscy mogli zobaczyć.

Rozpoczęcie Dnia Eksperymentu  Rozpoczęcie SFN było o godz  Na sali zawrzało, jak to u pierwszaków – pełnych chęci poznawania nowego i niecierpliwiących się tym co ich może spotkać, zaskoczyć itp….  Wiedzieli o tym dniu i czekali na tę chwilę z niecierpliwością.  Przywitałam wszystkich i dzieci z zainteresowaniem zaczęły słuchać swoich kolegów z klasy 1c.

Pokaz zaczął się od grupy Pani Małgosi Formelli. Poszczególni uczniowie prezentowali swoje prace, a były to wykonane w grupach zabawki i gry na przerwę szkolną. I i II grupa pracowała nad realizacją projektu „Skrzynia hałasu”.

Kolejne III i IV wykonały gry planszowe pt. „Gra sportowa” oraz „Podwodny Świat”.

V grupa zrealizowała projekt „Rura do czołgania”.

Członkowie poszczególnych zespołów klasy I c, dokonali prezentacji wykonanych przez siebie zabawek. Prezentacja przebiegała według następującego harmonogramu: Przedstawienie osób pracujących w poszczególnych zespołach. Omówienie rodzaju materiałów z jakich zostały wykonane zabawki. Odczytanie instrukcji obsługi. Prace cieszyły się dużym zainteresowaniem wszystkich uczestników festiwalu, sprawiając dzieciom wiele radości. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, obecnie dzieci wykorzystują wykonane przez siebie zabawki podczas wybranych przerw lekcyjnych, zapraszając rówieśników z innych klas do wspólnej zabawy. Grupa VI wykonała zabawkę edukacyjną pt. „Czołg”.

Grupa Pani Beaty Gołębiewskiej Uczniowie przygotowali materiały (kartony i puszki), z których uczestnicy festiwalu tworzyli swoje wspaniałe budowle.

Tak tworzyli swoje budowle dzieci z Przedszkola nr 12

Z czego robi się największe bańki? Były do sprawdzenia 3 płyny: płyn do mycia naczyń, mydliny, woda.

Grupa Pani Bogumiły Kalwarczyk klasa 1b Dzięki przygotowanym pomocom dzieci ćwiczyły logiczne myślenie, kojarzenie, docierali do wniosków poprzez puzzle, układanki, memory.

Dzieci bawiły się w odkrywanie zadając sobie pytania: gdzie, co, jak, dlaczego? - Co to są te złudzenia? - Zadawały pytanie przedszkolaki. Najciekawsze okazało się „Zmęczenie wzroku kolorem”

ZABAWY Z MAGNETYZMEM przygotowała grupa p. Katarzyny Szczeciny  Pracę, którą przygotowała nasza grupa zaprezentowaliśmy na Szkolnym Festiwalu Nauki. Makieta wzbudziła ogromne zainteresowanie i stała się przyczynkiem do wytłumaczenia przez dzieci, pozostałym uczestnikom i gościom Festiwalu "zasady działania" magnesu.

Zabawy z magnetyzmem - makieta

Tą samą "zasadę" w swojej pracy zastosowała grupa dziewcząt (powstała już w trakcie prac nad makietą), przygotowując łowienie rybek z metalowymi elementami na wędki z magnesami.

Tangramy Chińska łamigłówka składająca się z 7 elementów. Zadanie polega na układaniu przeróżnych obrazków, zawsze używając 7 części układanki.

Kolorowe bączki – jaki kolor zobaczę po zakręceniu bączkiem?

Jak złożyć papier aby samolot dobrze latał? - Pani Joasia ze świetlicy wspomagała uczniów w origami

Grupy Pani Marty Koluszko  Na Szkolnym Festiwalu Nauki uczennice, które pracowały nad wybranymi przez siebie tematami, przedstawiły uczniom z innych klas efekty swojej pracy.  Uczennica, która przygotowała projekt na temat: "Dlaczego mydło myje?", na początku swojego wystąpienia opowiedziała o tym, kto wynalazł mydło i od jak dawna ludzkość ma możliwość korzystania z tego wynalazku, bez którego obecnie nie wyobrażamy sobie życia. Następnie wykorzystując wykonaną planszę obrazującą budowę cząsteczki mydła, omówiła jej budowę (cząsteczka mydła składa się z części polarnej i niepolarnej), a następnie omówiła, jakie substancje nazywamy polarnymi, a jakie niepolarnymi. Następnie, demonstrując doświadczenie, pokazała, że substancje polarne (np. cukier) rozpuszczają się w polarnych, a niepolarne (np. olej) nie mają takich właściwości. Po tym doświadczeniu uczennica zademonstrowała doświadczenie, w którym pokazała, że z użyciem mydła o wiele łatwiej umyć brudne ręce, niż tylko stosując samą wodę. W tym celu wybrudziła ręce w piasku (w drugim doświadczeniu na rękę pokropiła kilka kropel oleju) i raz próbowała umyć rękę samą wodą, a drugim razem wodą z użyciem mydła. Oczywiście od razu wysunięty został wniosek, że mydło wraz z wodą stanowi bardzo dobry środek myjący. Uczennica na drugim, przygotowanym przez siebie schemacie, omówiła w jaki sposób, dzięki takiemu środkowi jak mydło, zostaje usunięty brud. Uczniowie, którzy oglądali ten pokaz mogli samodzielnie sprawdzić, że łatwiej usunąć brud wtedy, gdy zastosujemy mydło.  Jako drugie wystąpiły dwie uczennice, które przedstawiły prezentację na temat: "Jak to jest, że będąc w dwóch różnych częściach świata możemy rozmawiać ze sobą przez telefon?". Uczennice swoją prezentację rozpoczęły od wyjaśnienia jak bardzo użytecznym i, wydaje się, nie zastąpionym wynalazkiem jest telefon. Przybliżyły pozostałym uczniom osobę wynalazcy telefonu, Alexandra Grahama Bella. Dziewczynki omówiły budowę słuchawki telefonicznej i w jaki sposób telefony są ze sobą połączone. Następnie uczennice zapoznały pozostałych uczniów z zasadą działania telefonu stacjonarnego. Wytłumaczyły, w jaki sposób fala dźwiękowa wysyłana przez jednego rozmówcę dociera do drugiego (omawiając jednocześnie budowę mikrofonu i głośnika). Na zakończenie pokazały jaka jest różnica między telefonem stacjonarnym i komórkowm. Omówiły, w jaki sposób fale radiowe wysyłane z jednego telefonu komórkowego, trafiają do drugiego.

Grupa Pani Katarzyny Kałużny  Dnia Dzień otwarty szkoły- wystawa kaktusów Festyn Osiedlowy- Stanowisko z mikroskopem elektronowym.  Dnia klasa IV B i V B uczestniczyły podczas Szkolnego Dnia Eksperymentu w zajęciach Wyspy Odkryć.  Dnia klasa IV B zorganizowała w swojej klasie na lekcji przyrody Szkolny Festiwal Nauki. Na SFN klasa IV B przedstawiła prezętację multimedialną,opowiadającą o przebiegu projektu Woda Darem Życia.Dzieci wzieły udział w konkursie,na który to pytania przygotowały uczennice tejże klasy.Obejżeliśmy też prezentację na temat rzek i jezior Polski.Spotkanie zakończyliśmy wspólnym jedzeniem lodów.Oglądaliśmy slajdy z naszych spotkań.

OGROMNE PODZIĘKOWANIA DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY PRZYCZYNILI SIĘ DO EKSPERYMENTOWANIA PRZEZ DZIECI W DNIU 15V2009r PODCZAS SFN Koordynator: Bogusia Kalwarczyk Joasi Pyrzyńskiej Kasi Szczecinie i jej rodzinie Kasi Kałużny Marcie Koluszko Sobie Beacie Gołębiewskiej Małgosi Formelli Wojtkowi Drzewińskiemu Basi Osińskiej Marianowi Chwastniewskiemu Joli Ratyńskiej i Basi Omieczyńskiej DZIĘKUJĘ: Więcej zdjęć można zobaczyć na www. sp9.pl (SFN, Szkoła Myślenia, Dzień Eksperymentu)