20132014 1011121234567 Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja raportu końcowego z „Badania ewaluacyjnego mid-term Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej”
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
2012 Przedsiębiorczość kobiet w Polsce Wyniki projektu badawczego PARP Paulina Zadura-Lichota Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Spektakl dla dzieci „Serce dziecka”. Cele działań Budowanie i umacnianie wizerunku FSD jako godnej zaufania jednostki pożytku publicznego Integracja lokalnej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Lokalne programy telewizyjne w Internecie Michał Wiśniewski Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa kwiecień
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
Część III PIERWSZY PLAN FINANSOWY COLWAY. Czy biznesu Colway trudno się nauczyć? Prezentacja Pierwszego Planu Finansowego Colway.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem Aby zobaczyć prezentację badania należy wybrać przycisk F5. Poruszanie się pomiędzy.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wspólne emocje zmieniamy na trwałe relacje.. Pracownik/ Partner Pracuje Dobrze/Idealnie UmieChceMoże Aspekty umysłowe Aspekty fizyczne Motywacja Pensje.
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Co to jest GMO ? GMO to organizm inny niż organizm człowieka, w którym materiał genetyczny został zmieniony w sposób nie zachodzący w warunkach naturalnych.
W YBRANE ZAGADNIENIA POSTĘPOWANIA CYWILNEGO W SPRAWACH O OCHRONĘ WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ Prof. dr hab. Feliks Zedler Konferencja „Rynek leków a ochrona.
Wyniki kontroli internetowych dostawców audiowizualnych usług na żądanie 1.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Pawlicz, A. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Gdańsk, listopad 2009 STOSUNEK DO ORGANIZACJI EURO 2012 ™ W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM opracowanie: Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo.
Program Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii Międzynarodowa Sieć Kooperacji Technologicznej INTEC Koordynator Arbeitsgemeinschaft industrieller.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Badanie ewaluacyjne finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawko-Pomorskiego.
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Badanie ewaluacyjne „ Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata ” 1Urząd Marszałkowski.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
Wielka Oszcz w Plusie Kategoria: INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE MEDIÓW DRUKOWANYCH Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej (wydania drukowane.
WYNIKI BADAŃ SONDAŻOWYCH W BIAŁYMSTOKU
Zapis prezentacji:

Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania

Organizacja projektu badawczego  Projekt badawczy stanowił część projektu „Lubię Polskę!”  Trzy rynki prowadzenia kampanii i badań:  Na każdym rynku: badania wtórne (desk research) – 3 źródła danych Badania pierwotne – ilościowe i jakościowe (wywiady IDI i grupa dyskusyjna) Wykonawca badań

 prasa konsumencka (3 tytuły), prasa branżowa (2 tytuły)  portale ogólnotematyczne, podróżnicze, blogi  oferty wyjazdów turystycznych do Polski oferowanych przez biura podróży i touroperatorów (e-oferty i katalogi)  słowa kluczowe: Polska, Polak, polski, nazwy głównych miast i atrakcji turystycznych  analiza ilościowa: tematyka, wydźwięk emocjonalny, kontekst  analiza jakościowa artykułów (konteksty pozaturystyczne i turystyczne) Badania wtórne - analiza desk research

Badania pierwotne  wywiady jakościowe JAPCHNIND Przedstawiciele branży10 Przedstawiciele mediów i środowisk opiniotwórczych 5510 Przedstawiciele instytucji wymiany gospodarczej 211  badanie ilościowe  próba n=500, w sumie 1500 ankiet na 3 rynkach  min. 100 respondentów z doświadczeniem podróży zagranicznych na każdym z rynków  grupa docelowa: mieszkańcy największych miast (4 aglomeracje)  4 kryteria zróżnicowania próby: płeć, wiek, wykształcenie, status rodzinny

Badania pierwotne (2) INTERNETOWE BADANIE JAKOŚCIOWE (GRUPA DYSKUSYJNA) innowacyjna technika badawcza o charakterze aktywizacyjno-warsztatowym  wykorzystanie potencjału multimedialnego (obrazy, filmy, linki)  dyskusja trwająca kilka dni  doświadczony moderator  analiza na podstawie pełnego zapisu dyskusji  10 respondentów z doświadczeniem podróży zagranicznych JAPCHNIND Liczba respondentów, którzy byli w Europie 6510 Liczba respondentów, którzy byli w Polsce 225 Długość trwania badania6 dni3 dni6 dni

Metodologia  Analogiczna metodologia na wszystkich rynkach  Odpowiedniość grup docelowych kampanii promocyjnej i badania  Szeroka perspektywa: zagadnienie ilościowe / jakościowe wtórne / pierwotne media / branża / konsumenci

Co wynika z badań? Niski poziom wiedzy o Polsce. Wiedza niespecyficzna, oparta na ogólnych skojarzeniach i wyobrażeniach. Skojarzenia spontaniczne z Polską  poziom wyłącznie ogólny: o kraj europejski, przynależność do regionu Europy Środkowo- Wschodniej o historia (II wojna światowa, holokaust, komunizm), powierzchowne dominanty wizerunkowe Skojarzenia z Polakami  o gościnność o pomocność o łagodność o uroda Polek

Wizerunek Polski – JAPONIA Źródło: Badanie własne, CAWI, osoby, które mają spontaniczne skojarzenia z Polską, N=410

Wizerunek Polski – CHINY Źródło: Badanie własne, CAWI, osoby, które mają spontaniczne skojarzenia z Polską, N=170

Wizerunek Polski – INDIE Źródło: Badanie własne, CAWI, osoby, które mają spontaniczne skojarzenia z Polską, N=432

Jaka jest Polska? – najczęstsze skojarzenia

Co wynika z badań? Wizerunek Polski nie jest wyrazisty (brak cech unikalnych Polski). ALE W aspekcie emocjonalnym wizerunek Polski na rynkach azjatyckich jest pozytywny i naznaczony ciekawością. Co czwarty Chińczyk, co piąty Hindus i co czternasty Japończyk samodzielnie poszukiwał informacji na temat Polski. W przypadku wszystkich trzech rynków wyjazd do Polski pozytywnie weryfikuje pierwotne przeświadczenia. Przez odwiedzających wizyta w Polsce uznana została za bardzo pozytywne doświadczenie, zarówno w aspekcie ilościowym (liczba zabytków, miejsc wartych zobaczenia), jak i jakościowym (są bardziej interesujące niż się tego spodziewano).

Reklamy – opinia konsumentów  Na każdym rynku testowano emitowane reklamy – osiem w odniesieniu do Chin, sześć dla Indii i dwa w Japonii.  Materiały były oceniane jako ładne i estetyczne, pokazujące miejsca atrakcyjne turystycznie.  Grafiki ocenione najlepiej w poszczególnych krajach: Chiny Indie Japonia Plac zamkowy Nowy Świat Łazienki

Kampania „Lubię Polskę!” – ocena ogólna  Niewielka wiedza odbiorców na temat Polski oraz brak powszechnie rozpoznawalnych elementów wizerunkowych sprawia, że budowanie skutecznego i zrozumiałego przekazu promocyjnego jest utrudnione.  Badania pokazują, że stosunkowo niewiele krajowych kampanii promocyjnych jest zapamiętywanych przez odbiorców (nieliczne wyjątki).  Bardzo dobrze oceniono poza reklamowe elementy kampanii (wizyty studyjne, road shows) oraz w przypadku Indii działania zorientowane na przemysł filmowy (Bollywood)  Bardzo dobrze oceniono działalność ośrodka POT w Japonii.

Skłonność do przyjazdu Na poziomie deklaratywnym – bardzo duża (pozytywne nastawienie do idei wyjazdu do Polski) Rzeczywisty popyt na wyjazd do Polski wśród konsumentów - dość niski W Japonii zauważalny trend zwyżkowy zainteresowania ofertami Profil turysty: – Japonia i Chiny – zamożni seniorzy – Indie – trudno wskazać – Chiny – nowy trend „backpackersów” oraz osoby, które wybierają się do Europy po raz drugi lub trzeci

Przyjazdy korzystającynoclegikorzystającynoclegikorzystającynoclegi Chiny Indie Japonia Dane: GUS

Przyjazdy w 2014 r. Dane: GUS Korzystający3 kwartały (styczeń – wrzesień) Zmiana 2014/2013 Chiny ,8 Indie ,9 Japonia ,3