Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Przykłady dobrych praktyk
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu funkcjonuje w ramach Zespołu Szkół i jest placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Sośnie ma bardzo dobre warunki lokalowe. Mieści się w nowoczesnym budynku i posiada bardzo dobrze wyposażone sale lekcyjne. Z tyłu szkoły znajduje się park sportowo-rekreacyjny, w którym odbywają się imprezy dla społeczności szkolnej i lokalnej. Szkoła bierze czynny udział w konkursach na szczeblu gminy, powiatu, województwa oraz w konkursach ogólnopolskich. W Szkole realizuje się projekty edukacyjne, społeczność szkolna bierze udział w akcjach charytatywnych i kampaniach społecznych, współpracuje z różnymi organizacjami. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W projekcie udział wzięło 8 nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW - Dyrektorka Szkoły - Ewa Ostojak

Tytuł projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Cele szczegółowe: „Rodzice są partnerami szkoły” - Poznanie do końca grudnia 2013 r. różnorodnych form współpracy i integracji rodziców ze szkołą podczas pięciogodzinnej konsultacji zbiorowej prowadzonej przez eksperta zewnętrznego. - Pogłębienie do końca marca 2014 r. wiedzy na temat jak postępować z uczniem w sytuacjach konfliktowych i jak przekazać te informacje rodzicom dziecka podczas pięciogodzinnej konsultacji zbiorowej prowadzonej przez eksperta zewnętrznego.(Trudne rozmowy z rodzicami) - Doskonalenie do końca kwietnia 2014 r. wiedzy na temat przeprowadzania ewaluacji współpracy szkoły z rodzicami podczas pięciogodzinnej konsultacji zbiorowej prowadzonej przez eksperta zewnętrznego. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Rodzice są partnerami szkoły” do końca marca 2014 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego r r. „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych” Cele szczegółowe: - Poznanie poprawności analizy i odczytywania opinii i orzeczeń wydawanych przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczną w Ostrowie Wielkopolskim podczas pięciogodzinnej konsultacji zbiorowej prowadzonej przez eksperta zewnętrznego. - Pogłębienie wiedzy oraz poznanie nowych form pisania IPET oraz dostosowywania wymagań dla uczniów podczas pięciogodzinnej konsultacji zbiorowej prowadzonej przez eksperta zewnętrznego. - Doskonalenie umiejętności związanych z pracą z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych podczas pięciogodzinnej konsultacji zbiorowej prowadzonej przez eksperta zewnętrznego. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”

1.Katalog form współpracy i integracji rodziców ze szkołą. 2.Spotkanie rodziców poszczególnych klas z wychowawcami na temat „Rodzice jako partnerzy szkoły” 3.Wypracowanie zasady komunikacji nauczycieli z rodzicami w sytuacjach trudnych. 4.Ankieta ewaluacyjna na temat współpracy szkoły z rodzicami. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” 1.Wzory IPET do dalszej udoskonalonej pracy szkoły. 2.Katalog metod do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 3.Scenariusze zajęć w oparciu o metody poznane w czasie szkoleń. Wypracowane materiały : r r.

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak Szkoła Podstawowa w Ligocie Szkoła Podstawowa w Ligocie jest szkołą położoną w Gminie Raszków szkoła posiada dobre warunki lokalowe. Nauczyciele, pod kierunkiem Dyrektora Szkoły, wspierają się w planowaniu, wdrażaniu oraz analizowaniu podejmowanych działań edukacyjnych i wychowawczych, co zwiększa ich skuteczność, przyczynia się do rozwoju uczniów i powoduje wzrost jakości pracy szkoły. Nauczyciele pracują zespołowo, pomagają sobie nawzajem w rozwiązywaniu problemów i analizują efekty swojej pracy. W projekcie udział wzięło 8 nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – Dyrektorka Szkoły - Arleta Ławniczak

r r. Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Ocenianie kształtujące”„Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” Cele szczegółowe: - Poznanie zasady formułowania celi lekcji w „języku ucznia” oraz pytania kluczowe grudzień 2013 r. - Pogłębienie wiedzy i umiejętności na temat oceniania kształtującego na poszczególnych zajęciach –marzec 2014r. - Doskonalenie umiejętności związanych z językiem ucznia i nauczyciela w ocenianiu kształtującym kwiecień 2014 r. - Pogłębienie wiedzy na temat ewaluacji lekcji według OK kwiecień 2014 r. - Rozwinięcie kompetencji podczas szkolenia na temat „Ocenianie kształtujące” do końca marca 2014r. - Poznanie sposobów diagnozowania mocnych i słabych stron dziecka. - Poznanie sposobów i metod pracy z uczniami słabymi na różnych poziomach edukacyjnych. - Poznanie sposobów i metod pracy z uczniem zdolnym. - Rozwinięcie kompetencji podczas szkolenia na temat „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny”

r r. Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały : 1.Scenariusze wybranych lekcji uwzględniających zasady oceniania kształtującego. 2.Katalog metod ewaluacji lekcji z zastosowaniem oceniania kształtującego. 3.Dokonywanie analizy efektów oceniania kształtującego – notatki z prac zespołu oraz lista obecności na zespole przedmiotowym. 1.Arkusze diagnostyczne dla klas I-III oraz dla klasy IV. 2.Katalog technik zapamiętywania możliwych do wykorzystania na zajęciach w klasach I-VI. 3.Zestaw metod motywujących i aktywizujących. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Podstawowa w Korytach Szkoła Podstawowa w Korytach należy do Zespołu Szkolnego na terenie Gminy Raszków. Dyrektor Szkoły i nauczyciele podkreślili,że Zespół Szkolny w Korytach ma bardzo dobre warunki lokalowe. Nauczyciele, pod kierunkiem dyrektora szkoły, wspierają się w planowaniu, wdrażaniu oraz analizowaniu podejmowanych działań edukacyjnych i wychowawczych, co zwiększa ich skuteczność, przyczynia się do rozwoju uczniów i powoduje wzrost jakości pracy szkoły. Nauczyciele pracują zespołowo, pomagają sobie wzajemnie w rozwiązywaniu problemów i analizują efekty swojej pracy. Część Grona Pedagogicznego to bardzo młodzi nauczyciele którzy rozpoczynają dopiero karierę zawodową. Typowa szkoła wiejska oddalona od ośrodków miejskich o prawie 20km.Dużą grupę dzieci stanowią dzieci (90%) dowożone do szkoły z okolicznych wiosek. W projekcie udział wzięło 8 nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – Dyrektorka Szkoły -Barbara Hoffman

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego r r. „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” Cele szczegółowe: „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”. Cele szczegółowe: - Poznanie wiadomości na temat –uczniowie o różnych potrzebach edukacyjnych w grupie – grudzień 2013 r. - Pogłębienie wiedzy i umiejętności na temat różnych technik uczenia się i zapamiętywania do marca 2013 r. - Doskonalenie wiedzy na temat sukces ucznia sukcesem szkoły –kwiecień 2014 r.. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” do końca marca 2014 r. - Poznanie wiadomości na temat – analizy i poprawności odczytywania opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Ostrowie Wielkopolskim –październik 2014r. - Pogłębienie wiedzy i umiejętności na temat - tworzenia IPET i dostosowań wymagań dla uczniów na różnych poziomach edukacji – grudzień 2014 r. -Doskonalenie wiedzy na temat zasad pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi –luty 2015r. -Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”.

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wypracowane materiały : r r. 1.Scenariusze wybranych lekcji z wykorzystaniem poznanych nowych metod i technik uczenia. 2.Lekcje otwarte z zastosowaniem poznanych i wybranych do celów lekcji metod -1h w kl.1-3, 1h w kl.4-6 lista obecności osób uczestniczących w zajęciach. 3.Katalog metod pomagających osiągnąć sukces edukacyjny. 1.Katalog zasad pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. 2. Wzory IPET o raz ramowe dostosowania wymagań dla klas I-III oraz IV-VI.

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum w Korytach Gimnazjum w Korytach wchodzi w skład Zespołu Szkolnego i również posiada dobre warunki lokalowe oraz dobrą bazę dydaktyczną. Rada Pedagogiczna wskazuje na potrzebę niesienia pomocy uczniowi, by osiągnął sukces edukacyjny oraz wyłoniła potrzeby zmian w zakresie: skutecznego motywowania, wspomagania ucznia zdolnego oraz z trudnościami w uczeniu się, zarządzania czasem, poznawania metod aktywizujących i sposobów zaspakajania różnorodnych potrzeb edukacyjnych ucznia. W projekcie udział wzięło 8 nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – Dyrektorka Szkoły -Barbara Hoffman Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego r r. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych” Cele szczegółowe: - Poznanie efektywnych sposobów motywowania dzieci w różnym wieku do nauki – grudzień 2013 r. - Dokonywanie prawidłowej diagnozy ucznia i określani mocnych i słabych strony ucznia- marzec 2014 r. - Pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności stosowania metod twórczego myślenia –marzec 2014r. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkoleń nt. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” do końca marca 2014 r. - Poznanie wiadomości na temat – analizy i poprawności odczytywania opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Ostrowie Wielkopolskim -październik 2014 r.. - Pogłębienie wiedzy i umiejętności na temat - tworzenia IPET i dostosowań wymagań dla uczniów na różnych poziomach edukacyjnych – grudzień 2014 r. - Doskonalenie wiedzy na temat zasad pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi –luty 2015 r. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. 1.Katalog metod motywujących do nauki. 2.Pedagogizacja dla rodziców nt. : „Motywowanie przez rodzica swojego dziecka do nauki”- poprowadzą pedagogizację na spotkaniu z rodzicami- lista obecności osób uczestniczących w spotkaniu. 3.Scenariusze lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących. 1.Katalog zasad pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. 2.Wzory IPET o raz ramowe dostosowania wymagań dla klas I-III oraz IV-VI. Wypracowane materiały :

Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W projekcie udział wzięło 13 nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – Dyrektorka Szkoły -Honorata Sachowska -Barańczak Zasadnicza Szkoła Zawodowa w ramach Zespołu Szkół Budowlano- Energetycznych w Ostrowie Wielkopolskim Zasadnicza Szkoła Zawodowa wchodzi w skład Zespołu Szkół Budowlano-Energetycznych w Ostrowie Wielkopolskim. Szkoła może się pochwalić dobrą bazą lokalową i odpowiednim wyposażeniem w sprzęt dydaktyczny. Szkoła cieszy się uznaniem w środowisku lokalnym. Oferta szkoły jest na bieżąco dostosowywana do potrzeb rynku pracy i zainteresowań młodzieży.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich” Cele szczegółowe: „Rodzice są partnerami szkoły” - Poznanie wiedzy na temat komunikacji jako narzędzia pracy zespołów nauczycielskich –grudzień 2013 r. - Pogłębienie wiedzy na temat budowania, planowania i organizacji pracy zespołów nauczycielskich –marzec 2014 r.. - Pogłębienie wiedzy na temat radzenia sobie ze stresem oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów - kwiecień 2014 r. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „ Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich” do końca marca 2014 r. - Poznanie sposobu współpracy z rodzicami uczniów szkoły ponadgimnazjalnej - listopad 2014 r.. - Pogłębienie wiedzy na temat integracji rodziców ze szkołą – grudzień 2014 r.. - Pogłębienie wiedzy na temat ewaluacji – rodzice partnerami szkoły -luty 2015 r.. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „ Rodzice są partnerami szkoły.”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. Wypracowane materiały : 1.Zespołów przedmiotowych przygotowały scenariusz jednego wspólnego przedsięwzięcia (rada szkoleniowa, konkurs itp.) 2.Wypracowanie materiałów do monitorowania i dokumentowania pracy zespołów przedmiotowych. 1.Pedagogizacja rodziców na temat współpracy rodziców ze szkołą. 2.Arkusze do ewaluacji tematu –współpraca z rodzicami.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Technikum w ramach Zespołu Szkól Budowlano – Energetycznych w Ostrowie Wielkopolskim Technikum Budowlano-Energetyczne wchodzi w skład Zespołu Szkół Budowlano-Energetycznych w Ostrowie Wielkopolskim. Szkoła może się pochwalić dobrą bazą lokalową i odpowiednim wyposażeniem w sprzęt dydaktyczny.Szkoła cieszy się uznaniem w środowisku lokalnym. Oferta szkoły na bieżąco dostosowywana jest do potrzeb rynku pracy i zainteresowań młodzieży. Naukę w tej szkole chętnie podejmuje duża grupa młodzieży. Nauczyciele współpracując z sobą i wymieniając się doświadczeniem zapewniają wysoki poziom nauczania. W projekcie udział wzięło 11 nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – Dyrektorka Szkoły -Honorata Sachowska -Barańczak

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” r r. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” „Rodzice są partnerami szkoły” Cele szczegółowe: - Poznanie efektywnych sposobów motywowania dziecka do nauki przedmiotów zawodowych –styczeń 2014 r. - Pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności stosowania metod twórczego myślenia oraz odpowiednich technik i metod nauki w zależności od rodzaju zajęć –marzec 2014 r. - Doskonalenie wiedzy na temat diagnozy wstępnej uczniów – mocne i słabe strony ucznia –kwiecień 2014 r. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” – marzec 2014 r. - Poznanie sposobów współpracy z rodzicami -listopad 2014r. - Pogłębienie wiedzy na temat integracji rodziców ze szkołą - grudzień 2014 r. - Doskonalenie wiedzy na temat ewaluacji w temacie –rodzice partnerami szkoły - luty 2015 r. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Rodzice są partnerami szkoły.”

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Wypracowane materiały : r r. 1.Katalog metod aktywizujących uczniów do nauki. 2.Scenariusze zajęć z wykorzystaniem technik i metod aktywizujących w zależności od specyfiki wybranego przedmiotu. 3.Przykładowe arkusze do diagnozy wstępnej uczniów. 1.Scenariusz spotkania z rodzicami na temat współpracy szkoły i rodziców. 2.Opracowane narzędzia do ewaluacji w obszarze współpracy z rodzicami.

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji ( SORE 6 ) Maria Pawlak Szkoła Podstawowa w Biskupicach Ołobocznych Szkoła Podstawowa w Biskupicach Ołobocznych jest placówką publiczną prowadzoną przez Gminę i Miasto Nowe Skalmierzyce ma bardzo dobre warunki lokalowe i bardzo dobrze wyposażoną bazę dydaktyczną. Nauczyciele, pod kierunkiem dyrektora szkoły, wspólnie pracują w zakresie planowania, wdrażania oraz analizowania działań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w szkole. Prowadzi to do zwiększenia ich efektywności, przyczynia się do rozwoju uczniów, a to z kolei przenosi się na podniesienie jakości pracy szkoły. W projekcie udział wzięło …. nauczycielek /nauczycieli,którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia prowadzonego w ramach RPW – Dyrektorka Szkoły -Bożena Walczak

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego r r. - Poznanie efektywnych i różnych technik uczenia się i zapamiętywania - grudzień 2013 r. - Pogłębienie wiedzy i rozwinięcie umiejętności na temat różnych potrzeb edukacyjnych uczniów w jednej grupie uczniowskiej –marzec 2014 r. - Doskonalenie wiedzy na temat sukces ucznia sukcesem szkoły – poznawanie nowych metod podnoszenia wyników ucznia/szkoły – kwiecień 2014 r.. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny” -marzec 2014r. „Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych” - Doskonalenie wiedzy na temat zadań i celowości działań zespołów nauczycielskich. - Pogłębienie wiedzy na temat celowości wykorzystywania różnych metod pracy z uczniami. - Poznanie sposobów współpracy w planowaniu działań dydaktycznych i wychowawczych w szkole. - Rozwinięcie kompetencji zawodowych podczas szkolenia nt. „Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych” Cele szczegółowe: „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny”

Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego r r. Wypracowane materiały : 1.Katalog metod podnoszących poziom nauczania opracowany na potrzeby poszczególnych zespołów przedmiotowych. 2.Katalog ankiet diagnostycznych skierowanych na rozpoznanie mocnych i słabych stron ucznia. 3. Scenariusze wybranych lekcji z zastosowaniem wniosków z przeprowadzonych diagnoz. 4. Pedagogizacje rodziców pod kątem zmian pracy z uczniami na podstawie poznanych nowych metod i przeprowadzonych badań. 1.Ankiety diagnozujące preferencje uczenia się uczniów podczas lekcji. 2.Katalog zadań dla poszczególnych zespołów nauczycielskich działających w szkole. 3.Scenariusze lekcji z wybranymi ciekawymi metodami pracy.