Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2012. Uczeń ma prawo kandydować do trzech szkół, kandydować do trzech szkół, w których może wybrać dowolną liczbę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2012
Advertisements

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2013
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
REKRUTACJA DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Nabór 2016 Szkoły ponadgimnazjalne Powiat Lubiński.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Sposób oraz zakres gromadzonych informacji regulują następujące przepisy prawne: 1.ustawa z dnia 19 lutego 2004 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2016/2017. Plan naboru KlasaZawódPrzedmioty rozszerzone Języki obce 1 TwaTechnik weterynariiChemia, biologiaJęzyk angielski,
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
OFERTA EDUKACYJNA SZKÓŁ POWIATU RACIBORSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2012/2013 Starostwo Powiatowe w Raciborzu Referat Edukacji, Kultury i Sportu.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017/2018
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Powiat Wągrowiecki Rekrutacja 2017
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
do szkół ponadgimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
PREZENTUJE: Wydział Edukacji Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
ZASADY i TERMINY NABORU DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
To naprawdę bardzo proste!
Rekrutacja 2014 do szkół ponadgimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2015
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Prezentacja skierowana do absolwentów
Powiat Śremski Rekrutacja 2019
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Szkoły ponadgimnazjalne/ponadpodstawowe
Rekrutacja 2019/2020 Oferta dla absolwentów gimnazjum
Rekrutacja 2018 do szkół ponadgimnazjalnych
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Powiat Nowosolski Rekrutacja 2019
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
To naprawdę bardzo proste!
PLAN REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Miasto Olsztyn na rok szkolny 2019/2020 dla absolwentów gimnazjów.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2012

Uczeń ma prawo kandydować do trzech szkół, kandydować do trzech szkół, w których może wybrać dowolną liczbę oddziałów w ustalonej przez siebie kolejności.

Wybierając większą liczbę oddziałów w tych szkołach, kandydat zwiększa swoje szanse w trakcie rekrutacji.

Każdy kandydat powinien zapoznać się ze stroną poświęconą rekrutacji i elektronicznym informatorem o szkołach i oddziałach

Uczeń otrzymuje punkty za:  Świadectwo,  Egzamin gimnazjalny  Dodatkowe osiągnięcia. Maksymalnie 200 punktow.

Punktacja za oceny na świadectwie:  za oceny z wybranych przedmiotów punktowanych na świadectwie gimnazjalnym celujący – 15 pkt. bardzo dobry – 12 pkt. dobry – 9 pkt. dostateczny – 5 pkt. Maksymalnie 60 punktow.

Uwaga nowość! Zmianie uległ sposób przeliczania wynikow egzaminu gimnazjalnego na punkty w naborze! Za każdy 1% uczeń otrzymuje 0,2 punktu z każdej z pięciu części egzaminu z zakresu:  Języka polskiego,  Historii i wiedzy o społeczeństwie,  Matematyki,  Przedmiotow przyrodniczych (biologii, geografii, fizyki, chemii),  Języka obcego nowożytnego (na poziomie podstawowym). Maksymalnie 100 punktow.

Za dodatkowe osiągnięcia Maksymalnie 40 punktow.

REKRUTACJAKROK PO PO KROKU KROKU

Rekrutacja przebiega tak samo jak w latach ubiegłych. Dalsze slajdy pomogą Ci prześledzić proces tworzenia podania.

Jak zacząć?

Ważne terminy

Informator

Oferta szkół ponadgimnazjalnych

Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym. 1 września 2012r. wchodzi w życie reforma szkolnictwa ponadgimnazjalnego. Kandydaci powinni bardzo uważnie przeczytać wszystkie informacje dostępne na stronach internetowych szkół. Jest to szczególnie ważne ponieważ w liceum ogólnokształcącym i w technikum pojawiają się przedmioty rozszerzone, znane dotychczas tylko w liceach ogólnokształcących Jest to szczególnie ważne ponieważ w liceum ogólnokształcącym i w technikum pojawiają się przedmioty rozszerzone, znane dotychczas tylko w liceach ogólnokształcących.

Etapy działania Po zapoznaniu z ofertą i dokonaniu wyboru szkół, kandydat może przystąpić do wypełniania podania.

Wypełnianie podania

Tworzenie listy preferencji

Wybór preferencji

Lista preferencji Lista preferencji

Aby zwiększyć swoje szanse dostania się do jednej z wybranych szkół, uczeń wpisuje również zbliżone profile i zawody występujące w szkołach, które wybrał. Z punktu widzenia kandydata kolejność oddziałów na podaniu jest niesłychanie istotna. Jeżeli kandydata interesuje biologia i chemia, a dodatkowo woli się uczyć angielskiego, a w drugiej kolejności niemieckiego, to jego lista mogłaby wyglądać w następujący sposób:

XII LObiologiczno - chemiczna z j. angielskim VIII LObiologiczno - chemiczna z j. angielskim XII LObiologiczno- chemiczna z j. niemieckim VIII LObiologiczno - chemiczna z j. niemieckim XXV LOchemiczna z j. angielskim XII LO ogólna z j. angielskim VIII LO ogólna z j. angielskim XII LOmatematyczno - informatyczna z j. angielskim VIII LOmatematyczno - informatyczna z j. angielskim XII LOmatematyczno - informatyczna z j. niemieckim VIII LOmatematyczno - informatyczna z j. niemieckim Przykładowa lista preferencji

 O przyjęciu kandydata do danego oddziału decyduje wyłącznie liczba zgromadzonych przez niego punktów.  Uczeń wygrywa konkurencję z innymi kandydatami do tego oddziału, gdy jego punktacja jest wyższa od innych kandydatów.

Uczeń może wypełnić podanie:  w gimnazjum na lekcjach informatyki  w domu  u kolegi lub w innym miejscu

Należy pamiętać, że czas na wypełnienie i dostarczenie podania do szkoły pierwszego wyboru jest od 14 maja 2012 r. od godz do 6 czerwca 2012 r. do godz

Kwestionariusz osobowy

WAŻNE ! Podjęcie nauki w niektórych szkołach i oddziałach wymaga dostarczenia dodatkowych dokumentów

 zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań zdrowotnych w przypadku technikum lub zasadniczej szkoły zawodowej;  orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uprawniające do nauki w części integracyjnej oddziału integracyjnego;  oświadczenie o praktyce zawodowej (w przypadku kandydatów do klas wielozawodowych ZSZ);  inne zaświadczenia wymagane przy ubieganiu się do danego oddziału, wynikające z regulaminu rekrutacji w danej szkole;  zaświadczenie potwierdzające uprawnienia kandydata do pierwszeństwa w przypadku równej liczby punktów. Dodatkowe dokumenty

Załączniki

W przypadku równej liczby punktów pierwszeństwo przyjęcia mają:   osoby przebywające w placówkach opiekuńczo- wychowawczych, sieroty oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych (zaświadczenie wystawia gimnazjum macierzyste,   kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia (opinię wystawia poradnia psychologiczno- pedagogiczna),   kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki (informację wpisuje gimnazjum na świadectwie ukończenia szkoły),

Po wypełnieniu wszystkich pól formularza uczeń drukuje z Systemu podanie, które podpisuje kandydat i jego rodzic lub prawny opiekun. Wydruk podania

Jeżeli kandydat podczas wypełniania podania wybrał opcję dostępu do swoich danych poprzez Internet, z podaniem wydrukuje się na osobnej stronie jego indywidualny numer PIN, dzięki któremu będzie miał dostęp do swoich danych. PIN PESEL i PIN należy chronić i nie udostępniać osobom postronnym.

Podanie uczeń dostarcza do "szkoły pierwszego wyboru". Wraz z podaniem należy złożyć kopie: zaświadczeń wymaganych przez szkołę, poświadczonych przez gimnazjum, a także zaświadczenia o dodatkowych uprawnieniach do pierwszeństwa w przypadku równej liczby punktów.

Ostateczny termin przyjmowania podań w szkole pierwszego wyboru mija 6 czerwca 2012 r. o godz

UWAGA!  Dodatkowo kandydaci do klas dwujęzycznych i sportowych oraz klasy pre-IB powinni się zapoznać z regulaminem oraz harmonogramem sprawdzianów uzdolnień kierunkowych, które są obowiązkowe dla tych oddziałów.

UWAGA! W tym roku podobnie jak w poprzednim należy szczególnie uwrażliwić uczniów na fakt, że szkoły zawodowe przedstawiając ofertę zawodów mogą wypisywać kilka zawodów, niezależnie od liczby klas, które rzeczywiście mają powstać w danej szkole. Chodzi o stworzenie możliwości szerszego wyboru wśród większej liczby zawodów. Pozwoli to na zbadanie rzeczywistych zainteresowań młodzieży. Chodzi o stworzenie możliwości szerszego wyboru wśród większej liczby zawodów. Pozwoli to na zbadanie rzeczywistych zainteresowań młodzieży.

Np.: Szkoła X ma docelowo otworzyć 2 oddziały, ale w ofercie podaje, że prowadzi nabór w 4 zawodach. Oznacza to, że po 12 czerwca, kiedy zostaną złożone już wszystkie podania, szkoły i WOś zweryfikują te zawody. Te, które nie będą się cieszyć zainteresowaniem – z niewielką liczbą chętnych zostaną zamknięte.

Przykład ZawódLiczba miejscLiczba chętnych Monter instalacji i urządzeń sanitarnych Mechanik maszyn i urządzeń15 5 Elektromechanik15 25 Elektryk15 2 Razem miejsc60

Oddziały te zostaną zamknięte! 12 czerwca 2012 r.

Co wówczas? Jeżeli po 12 czerwca 2012 r. Kandydat dowie się, że nabór do oddziału, który był na jego liście wyborów został zamknięty musi stworzyć swoje podanie na nowo i zanieść je do szkoły, która na nowym podaniu będzie „szkołą pierwszego wyboru”. Będzie to zwykła zmiana preferencji znana z poprzednich lat.

Jeżeli z jakichś powodów uczeń chce lub musi zmienić swoje preferencje może to zrobić w dniach: od 21 czerwca do 27 czerwca 2012 r. do godz Zmiana preferencji

W tym celu kandydat: - tworzy i drukuje „nowe” podanie, - wycofuje „stare” podanie ze szkoły pierwszego wyboru (o ile ona uległa zmianie), - podpisane „nowe” podanie zanosi do szkoły, która teraz jest na pierwszym miejscu (szkoły pierwszego wyboru). Zmiana preferencji

Uwaga! Po zakończeniu roku szkolnego od 29 czerwca do 3 lipca2011 r. do godz. 15:00 uczeń przynosi do szkoły "pierwszego wyboru" jedną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum oraz jedną kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

Kopie zaświadczeń o dodatkowych osiągnięciach uczeń dostarcza do wszystkich trzech szkół do dnia 3 lipca 2012r. do godz Szkolne komisje rekrutacyjne naliczą i wprowadzą do systemu maksymalnie do 40 pkt. za dodatkowe osiągnięcia.

Oryginały świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego należy zostawić w domu!

6 lipca o godzinie na stronie osobistego konta kandydata oraz na listach wywieszonych w "szkole pierwszego wyboru", uczeń znajdzie informację, do którego oddziału się dostał.

W „ szkole pierwszego wyboru ” zostaną wywieszone cztery listy: - lista uczni ó w przyjętych do danej szkoły z podziałem na oddziały, - lista uczni ó w, kt ó rzy do tej szkoły nie zostali przyjęci, ale uzyskali miejsce w innej wybranej przez siebie szkole ze wskazaniem szkoły i oddziału, w kt ó rym będą kontynuowali naukę, - lista os ó b nieprzyjętych do żadnej z wybranych szk ó ł, - lista wolnych miejsc w innych szkołach (z podziałem na oddziały).

Istnieje możliwość powiadomienia poprzez SMS UWAGA! Usługa ta jest płatna!

Potwierdzenie woli nauki.   Po uzyskaniu informacji o przydziale miejsca, uczeń potwierdza chęć nauki w danej szkole poprzez dostarczenie oryginałów dokumentóworyginałów dokumentów od 6 lipca od godz do 10 lipca do godz   Jeżeli wymagane dokumenty nie zostaną dostarczone w terminie oznacza to rezygnację z kandydowania do tego oddziału i skreślenie z listy uczniów zakwalifikowanych do przyjęcia.

Dokumenty składane przez ucznia do szkoły, do której został przyjęty:  oryginał świadectwa,  oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego,  oryginały innych zaświadczeń wymaganych przy przyjęciu do tego oddziału,  trzy fotografie,  kwestionariusz osobowy.

  10 lipca o godzinie wszystkie szkoły ponadgimnazjalne ogłoszą listy kandydatów, którzy złożyli oryginały dokumentów.   Uczeń, który nie dostał się do żadnego z wybranych przez siebie oddziałów, na stronie "Wolne miejsca" dostępnej w Systemie NABÓR, znajdzie informację, do której ze szkół może zostać jeszcze przyjęty. Listy kandydatów

Rekrutacja uzupełniająca.  W szkole, która dysponuje wolnymi miejscami od lipca do godz przyjmowane będą podania od kandydatów w ramach tzw. rekrutacji uzupełniającej.  12 lipca o godzinie szkoły prowadzące rekrutację uzupełniającą ogłoszą listy zakwalifikowanych do przyjęcia.  od 12 lipca od godz do 13 lipca do godz kandydaci potwierdzają wolę nauki w szkołach, do których dostali się w wyniku naboru uzupełniającego.  13 lipca o godz ogłoszenie wyników rekrutacji uzupełniającej.

Nabor dodatkowy. Od 13 lipca do 31 sierpnia 2012r. trwać będzie nabór dodatkowy do tych oddziałów, które nie zostały zapełnione.