Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
im. Króla Jana III Sobieskiego
w nowej podstawie programowej
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Koncepcja pracy szkoły
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Jak motywować uczniów do nauki .
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
System edukacji w Polsce
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Przykłady dobrych praktyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole

Geneza współpracy z Izraelem

Radość i zapał gości Wizyta w Polsce – czerwiec 2013r.

Otwartość i entuzjazm Gimnazjum nr 2 Warsztaty w Gimnazjum nr 2

Dociekliwość i kreatywność Laboratoria PWSZ w Kalsku

Spotkania w urzędach w Zielonej Górze i Sulechowie oraz prezentacja lokalnych atrakcji

Państwo Izrael powstało w 1948 roku Dzisiaj mniejszość palestyńska stanowi 20% całej populacji Izraela (Muzułmanie, Chrześcijanie oraz Druzowie). Żydzi oraz Arabowie żyją osobno z wyjątkiem 4 multikulturowych miast (Haifa, Jaffa, Ramlah, Lud). Jaljulia Haifa Tel AwiwJerozolima Starożytna Jaljulia Jerozolima Wizyta studyjna w Izraelu – marzec 2014

Arabowie mają ograniczony dostęp do zawodów i szkolnictwa wyższego (42% podań na studia w Izraelu jest odrzucanych, 32% studentów wybiera uczelnie zagraniczne) Arabowie i Żydzi uczą się według takich samych programów ale w oddzielnych szkołach Średnio w testach Arabowie osiągają wyniki niższe od Żydów ale mają większy postęp edukacyjny Rys społeczny Izraela

Zaangażowanie, zapał, entuzjazm, otwartość, gościnność, szacunek dla starszych, własne zdanie, kreatywność Co cenimy u Izraelczyków?

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Wychowanie W procesie wychowania i kształcenia Izraelczycy wykorzystują naturalną wręcz instynktowną potrzebę i chęć do nauki przez dzieci. Dziecko z zadziwiającym uporem po każdym upadku wstaje i podejmuje kolejne i kolejne próby, aż wreszcie osiągnie cel. Każdy sukces, zdobycie nowej umiejętności jest źródłem wielkiej radości, samozadowolenia i wywołuje potrzebę nieustannego doskonalenia. Głównym celem modelu edukacji to utrzymanie tej zachłanności do zdobywania umiejętności i wiedzy o świecie?

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Motywacja dziecka do nauki odgrywa podstawową rolę w procesie uczenia się. Dziecko, które ma motywację do nauki, osiąga dużo większe sukcesy w zdobywaniu wiedzy. Uczy się, bo tego chce, bo przyswajanie wiadomości sprawia mu przyjemność, bo widzi sens i cel swojej pracy. Dużo ważniejszą rolę odgrywa tutaj przyjemność i celowość płynąca z nauki, a nie chęć zdobycia dobrych ocen. Jeśli jedyną motywacją ucznia są stopnie, przyswajanie wiedzy odbywa się mechanicznie, jest powierzchowne, a efekty są krótkotrwałe. Motywacja musi pochodzić z wnętrza dziecka, a nie być wynikiem presji z zewnątrz. Czym jest motywacja ?

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Wychwycenie i rozwijanie zainteresowań i zdolności Niezmiernie istotną sprawą w wychowaniu dziecka jest odkrycie dziecięcych zainteresowań. Bowiem wiadomo, że łatwiej i szybciej uczymy się rzeczy, które nas interesują i które sprawiają nam przyjemność. Jeśli dziecko uwielbia przyrodę, a nie znosi matematyki, pozwólmy mu na poświęcanie czasu i uwagi temu, co przynosi mu satysfakcję. W problemach z matematyką należy dziecku pomóc, a jednocześnie wytłumaczyć mu, że nie musi mieć samych piątek, że najważniejsze jest, żeby dziecko realizowało własne pomysły na życie. Najczęściej jednak odniesienie sukcesu w jednej dziedzinie, łączy się z łatwiejszym pokonywaniem problemów z innymi przedmiotami. Pewność siebie i wiara we własne możliwości, jakiej dziecko wówczas nabywa, jest siłą napędową do podejmowania innych wyzwań.

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Miłość i akceptacja – kluczem do sukcesu Najważniejszą sprawą, nie tylko w zakresie motywowania do nauki, lecz ogólnie kluczem do sukcesu w wychowaniu dziecka, jest jego akceptacja przez rodziców, bez względu na to, co dziecko robi czy jak się zachowuje. Dziecko, które wyrasta w atmosferze akceptacji, poczuciu, że jest kochane i szanowane, łatwiej przejmie nasz punkt widzenia. Nasza wiara w możliwości dziecka i pomoc w przekonaniu go do wiary w siebie, może poczynić cuda. A dziecko, które nabierze wiary i pewności siebie, łatwiej pokona problemy i chętniej będzie stawiało czoła przeciwnościom.

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Rola eksperymentu w nauczaniu Aby wzmocnić naturalną chęć poznawania Izraelczycy wykorzystują eksperyment, który: podnosi atrakcyjność lekcji, skupia uwagę uczniów na omawianym temacie, pomaga uczniom w lepszym zrozumieniu prezentowanego zjawiska, pomaga w zapamiętaniu nowo nabytej wiedzy.

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Eksperyment jest także użyty do zaznajomienia uczniów z prawidłowym stosowaniem metodologii badawczej. Metodologia ta opiera się na: 1. obserwacji doświadczeń, 2. stawianiu hipotez, 3. eksperymentalnej weryfikacji założeń, 4. tworzeniu nowych hipotez, 5. ponownej doświadczalnej ich weryfikacji itd... Dostosowanie analizy eksperymentów do poziomu odbiorcy, formułowanie wniosków wynikających z eksperymentów w oparciu o wiedzę ucznia, wykorzystanie doświadczenia jako wstęp do dyskusji nad nowym tematem.

Model kształcenia i wychowania w izraelskiej szkole Projekty uczniowskie z wykorzystaniem eksperymentu i doświadczenia w nauczania przedmiotów przyrodniczych. Chemia Fizyka Biologia Matematyka Geografia

Szkoła w Jaljuly Czy nasza dzisiejsza szkoła może mieć kompleksy?

Nasza nowa pracownia chemii

Wartość dodana projektu :))))) Z wizytą w gimnazjum były dzieci z przedszkola nr 7

Aktywne zajęcia w pracowni fizyki

Przedszkole „Pod Muchomorkiem” Wartość dodana projektu :))))))

Wnioski i rekomendacje Rozszerzyć współpracę z przedszkolami i szkołami podstawowymi Zwiększyć liczbę zajęć z wykorzystaniem ćwiczeń laboratoryjnych i warsztatów w terenie Kontynuować zajęcia projektowe „Co się dzieje?” i „Jak to działa?” Rozszerzyć współpracę z rodzicami uczniów i przekonywać o ich ogromnej roli w procesie nauczania Promować styl nauczania i wychowania bardziej otwarty i entuzjastyczny Zachęcać uczniów do poszukiwania wiedzy i zadawania pytań Stwarzać sytuacje szkolne dające uczniom możliwość osiągnięcia sukcesu Wymagać i być konsekwentnym, bo „Szkoła nie może być łatwa, a jej program musi być dla ucznia wyzwaniem intelektualnym”

Myślmy pozytywnie! „Dominujące myśli w twoim umyśle przyciągają podobne okoliczności w twoim życiu. Jeśli przez większość czasu myślisz o porażce, trudnościach lub braku pieniędzy, wówczas to właśnie cię spotka, lecz gdy oczekujesz sukcesu, szczęścia lub bogactwa, w końcu je przyciągniesz". (Remez Sassona, Izrael).