WITAMY Zapraszamy do naszej placówki oraz odwiedzenia naszej strony internetowej www.zss.edu.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Szkoła Podstawowa nr 8 im. Martyrologii Piaśnicy Gimnazjum nr 3 im. Martyrologii Piaśnicy.
Ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając, wydobyć z dziecka to, co najlepsze„. Szkoła Podstawowa.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Opiekun osób starszych
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Ul. Królowej Jadwigi Mielec POWIAT MIELECKI Ul.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Wyższy standard lepsza jakość życia w Domu Pomocy Społecznej w Matczynie Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Ul. Lermontowa Łódź
Ul. Standego Łódź tel
Ul. Standego Łódź tel
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
WITAMY Zapraszamy do naszej placówki oraz odwiedzenia naszej strony internetowej
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Koluszkach Dyrektor mgr inż. Waldemar Puczyński.
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax (42)
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi im. Fryderyka Chopina ul. Zacisze 7/ 9 MISJĄ SZKOŁY JEST ABY UCZEŃ GIMNAZJUM NR 3 OSIĄGNĄŁ SUKCES NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 Szkoła Podstawowa nr 192 Przedszkole Miejskie nr 21 ul. Krzemieniecka 24 A Łódź tel./fax: DYREKTOR.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii ul. Hipoteczna 3/5 Łódź tel
Witamy w Społecznym Gimnazjum w Brzozie Nasze Gimnazjum istnieje od 2003 r. Organem prowadzącym jest Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Brzoza i Okolice.
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 141 W ŁODZI im. generała Mariusza Zaruskiego ul. Zakładowa 35.
„Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych” Henry Dawid Thoreau NR KRS
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Nasi uczniowie mogą liczyć na:  Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, kreatywną, realizującą autorskie innowacje i programy  Fachową pomoc pedagogiczną.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka Łódź ul. Siedlecka 7/21 telefon: ,
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
GIMNAZJUM nr 11 w Łodzi ul. Stawowa 28 telefony: (42) , (42) Pracujemy w myśl motta: „ Każdego.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Szkoła Podstawowa nr 61 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

WITAMY Zapraszamy do naszej placówki oraz odwiedzenia naszej strony internetowej

O NAS Nasza Szkoła istnieje od 1983 roku i jest dynamicznie rozwijającą się placówką, wykorzystującą nowoczesne metody pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Placówka nasza kształci uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu: umiarkowanym, znacznym, głębokim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dzieci i młodzież - autyzmem z terenu całego miasta Zabrze. Prowadzimy edukację uczniów na poziomie: wczesnego wspomagania rozwoju, Szkoły Podstawowej Specjalnej, Gimnazjum Specjalnego. Na początku lipca 2004 r nasza placówka zmieniła swoją siedzibę. Z ul. Szkolnej 7 przeprowadziliśmy się na ul. M.Konopnickiej 3, do dużego i przestrzennego budynku. Dzięki przeprowadzonym pracom remontowo – budowlanym szkoła zyskała nowy wizerunek. Została wybudowana zatoczka dla autobusów przywożących i odwożących uczniów, budynek został ocieplony i pomalowany.

O NAS Obecnie w wyniku dotychczasowych remontów szkoła dysponuje nowymi obiektami i urządzeniami tj: kuchnią i stołówką windą do transportu osób niepełnosprawnych na wózku podjazdem dla osób niepełnosprawnych zatoczką dla autobusów Kompleksowo wyremontowano oraz w miarę potrzeb przebudowano uwzględniając stopień niepełnosprawności dzieci i młodzieży: 13 sal do zajęć, z czego 4 sale posiadają pełen węzeł sanitarny salę gimnastyczną świetlicę szkolną 4 gabinety specjalistyczne: logopedyczny, pielęgniarski, pedagogiczno – psychologiczny, rewalidacyjny 2 zaplecza socjalne i portiernię, zaplecze sali gimnastycznej

O NAS Dokonano również modernizacji klatek schodowych wraz z ich zabezpieczeniem. Oddano do użytku salę gospodarstwa domowego. W szkole istnieje: sala doświadczania świata wyposażona w specjalny sprzęt do pracy metodą Integracji Sensorycznej sala do prowadzenia zajęć metodą Tomatisa (forma terapii muzyką przeznaczona dla dzieci i młodzieży z problemami szkolnymi, dysleksją i zaburzeniami komunikacji językowej) oraz Treningu EEG Biofeedback (metoda diagnostyczna i terapeutyczna zaliczana do technik neurotechnologicznych przeznaczona dla dzieci z zaburzeniami uwagi,autystycznych, po urazach czaszki)

O NAS - SZKOŁA PO REMONCIE

PROWADZIMY zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci głęboko upośledzonych umysłowo w grupach 2 – 4 osobowych zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z autyzmem w grupach osobowych zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym w grupach 6 – 8 osobowych zajęcia indywidualne w domu ucznia uwarunkowane jego stanem psycho – fizycznym zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci od 6 r. ż w ramach zerowego etapu edukacyjnego w grupach 4-6 osobowych zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu podjęcia nauki w szkole lub w przedszkolu

OFERTA PROGRAMOWA Praca z uczniem oparta jest o indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny dostosowany do jego potrzeb i możliwości. Zajęcia programowe obejmują: funkcjonowanie w środowisku w tym nauka czytania, pisania i liczenia w zakresie możliwym do osiągnięcia plastykę w tym rozwijanie uzdolnień plastycznych technikę w tym praktyczne umiejętności wykonywania czynności technicznych oraz obsługa komputera muzykę z rytmiką w tym rozwijanie aktywności muzyczno -ruchowych oraz uzdolnień muzycznych

OFERTA PROGRAMOWA wychowanie fizyczne w tym rozwijanie sprawności psychofizycznej oraz gimnastyka korekcyjna rewalidację tj. indywidualna praca z uczniem w zakresie: usprawniania zaburzonych funkcji psychofizycznych – dzieli się na terapię logopedyczną, ruchową, edukacyjną rehabilitację ruchową skierowaną do uczniów z dysfunkcjami ruchu koła zainteresowań

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU Wczesne wspomaganie rozwoju jest organizowane na terenie Zespołu Szkół Specjalnych nr 41 w Zabrzu od stycznia 2002 r. Zgodnie z założeniem, uczestnikami tego typu zajęć mogą być dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu gotowości rozpoczęcia nauki w przedszkolu lub szkole. Dla każdego dziecka objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju opracowywany jest indywidualny program uwzględniający również działania wspomagające rodzinę. Z dzieckiem i jego rodziną pracuje zespół WWR, dzięki czemu rodzice otrzymują porady, wskazówki i niezbędną pomoc.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

REHABILITACJA RUCHOWA

ZAJĘCIA W PRACOWNI KOMPUTEROWEJ

FORMY TERAPII Metody wykorzystywane w pracy z uczniami: Metoda Dobrego Startu Metoda Batii Strauss Program rozwijający percepcję wzrokową Frostig – Horne Metoda Ruchu Rozwijającego Sherborne Stosowana analiza zachowania Metoda Paula Dennisona Metoda terapii zabawą – KLANZA Stymulacja polisensoryczna według pór roku Metoda Ośrodków Pracy Metoda Tomatisa Metoda treningu EEG Biofeedback

FORMY TERAPII Metoda Ośrodków Pracy Świadomość ciała – Kontakt i komunikacja Knillów Metoda malowania dziesięcioma palcami Metoda Snoezelen (zajęcia w Sali doświadczania świata) Metoda komunikacji alternatywnej Choreoterapia Artterapia Metoda Shantali – masaż ciała Ustno twarzowa terapia regulacyjna według Castillo – Moralesa Program kompetencji społecznych i reakcji emocjonalnych Terapia z udziałem zwierząt: dogoterapia oraz zajęcia rekreacyjno sportowe z elementami hipoterapii

METODA DOBREGO STARTU

TERAPIA ZABAWĄ - KLANZA

RUCH ROZWIJAJĄCY W.SHERBORNE

METODA TOMATISA

PROGRAMY AKTYWNOŚCI M.CH. KNILLÓW

STYMULACJA POLISENSORYCZNA

METODA MALOWANIA DZIESIĘCIOMA PALCAMI

METODA SNOEZELEN

METODA PAULA DENNISONA

METODA BATII STRAUSS

ELEMENTY HIPOTERAPII

DOGOTERAPIA

TURNUSY REHABILITACYJNE Co roku nasi uczniowie pod opieką nauczycieli wyjeżdżają na turnusy rehabilitacyjne, aby korzystać zabiegów leczniczych, uroków morza, zwiedzać miejscowości nadmorskie.

TURNUSY REHABILITACYJNE

DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA Na terenie naszej placówki działa teatr integracyjny „Rzepka”, w którym aktorami są uczniowie niepełnosprawni intelektualnie oraz młodzież ze szkoły masowej.

WYSTĘPY TEATRU „RZEPKA”

DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA W szkole prowadzi działalność artystyczną grupa teatralna Teatr... „Po Godzinach” działająca dzięki inwencji nauczycieli naszej placówki, którzy wcielają się w role postaci z baśni, wierszy. W pracę teatru zaangażowani są rodzice, którzy również biorą udział w przedstawieniach.

WYSTĘPY „TEATRU PO GODZINACH”

WYSTĘPY TEATRU... „PO GODZINACH”

KOŁA ZAINTERESOWAŃ Dla uczniów naszej szkoły organizowane są następujące zajęcia pozalekcyjne: kółko bajki i gier stolikowych kółko sportowe kółko komputerowe kółko hafciarskie Podstawowym celem danych form spędzania czasu wolnego jest stworzenie warunków do poszukiwania, odkrywania i pogłębiania swoich uzdolnień i zainteresowań. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu i prowadzone są przez wykwalifikowanych nauczycieli.

PROMOCJA TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ I SPORTOWEJ DZIECI I MŁODZIEŻY Uczniowie naszej placówki biorą czynny udział w konkursach plastycznych, muzycznych, rękodzieła artystycznego, teatralnych, sportowych na szczeblu lokalnym, wojewódzkim, ogólnopolskim odnosząc liczne zwycięstwa.

PROMOCJA TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ I SPORTOWEJ DZIECI I MŁODZIEŻY "Kurtyna w Górę" - I Integracyjny Festiwal Twórczości Artystycznej Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej

PROMOCJA TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ I SPORTOWEJ DZIECI I MŁODZIEŻY Rozdanie nagród za przedstawienie "A gdy nadejdzie wiosna"

PROMOCJA TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ I SPORTOWEJ DZIECI I MŁODZIEŻY Spartakiada Sportowa Szkół Specjalnych

DLA RODZICÓW Rodzice mają możliwość uczestnictwa w grupie wsparcia prowadzonej przez specjalistów (psychologów, pedagogów i innych specjalistów) w zależności od potrzeb. Grupa wsparcia ma na celu: Udzielanie wsparcia rodzinie dziecka z niepełnosprawnością Udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej Poradnictwo w zakresie metod wczesnej interwencji Pomoc w podjęciu konkretnych działań zmierzających do wczesnego zdiagnozowania dziecka oraz podjęcia działań wspomagających rozwój dziecka Poradnictwo socjalno – prawne Dostarczanie wsparcia emocjonalnego, informowanie o metodach radzenia sobie ze stresem.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Zapraszamy do naszej placówki oraz odwiedzenia naszej strony internetowej Opracowanie: mgr Agnieszka Paluch