Politechnika Radomska zapleczem dydaktycznym i naukowo – badawczym dla potrzeb transportu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POLITECHNIKA POZNAŃSKA WYDZIAŁ ELEKTRYCZNY WYDZIAŁ ELEKTRYCZNY. KIERUNEK ELEKTROTECHNIKA studia stacjonarne 2 stopnia EUMMSSwE SPPIB TŚ UEiIwPP SEIWNSiAE.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zielona Góra, Plac Słowiański 9 tel (95), fax
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
 TECHNIK EKONOMISTA  TECHNIK LOGISTYK  TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ  TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY...Zawsze szczytami chodzić nie będziesz, ale co zdobędziesz,
Technikum nr 4 Transportowe Sosnowiec, ul. Kilińskiego 31 tel
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
POLSKO CZESKIE SPOTKANIE BRANŻY KOLEJOWEJ Nasze motto:,,Nawet sprawdzone dotychczas działania należy usprawniać“ Innowacje na bocznicach kolejowych Automatyzacja.
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Na Wydziale studiuje: 1740 studentów 112 doktorantów Kadra akademicka Wydziału: 133 nauczycieli 11 profesorów.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Dr inż. Barbara Niekraszewicz.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Wydział Transportu CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Celem studiów jest kształcenie przyszłej operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora: przemysłowego i usługowego, jednostek sektora publicznego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
TECHNIKUM NR 6 GRAFIKI, LOGISTYKI I SRODOWISKA
Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka
Wydział Nauk Ekonomicznych i informatyki (zajęcia w Płocku)
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Specjalność: KONSTRUKCJA I EKSPLOATACJA POJAZDÓW
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
Dofinansowanie UE [PLN]
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Powiślańska Szkoła Wyższa – dobry start
Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Dokument ten ma charakter informacyjny.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Politechnika Radomska zapleczem dydaktycznym i naukowo – badawczym dla potrzeb transportu

WYDZIAŁ EKONOMICZNY WYDZIAŁ NAUCZYCIELSKI WYDZIAŁ TRANSPORTU WYDZIAŁ MECHANICZNY WYDZIAŁ MATERIAŁOZNAWSTWA I TECHNOLOGII OBUWIA

największa Uczelnia w regionie radomskim studiuje ponad studentów 5 Wydziałów, trzy posiadają prawo doktoryzowania 950 pracowników, w tym ponad 500 nauczycieli ak. (prof., dr, mgr) 18 kierunków studiowania, ponad 70 specjalności oferta dydaktyczna obejmuje studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopnia oraz podyplomowe kierunki mają akredytację Państwowej Komisji Akredytacyjnej oferuje studia we wszystkich krajach Unii Europejskiej (w ramach unijnego programu Lifelong Learning Programme, Socrates-Erasmus) Centrum Egzaminacyjne Europejskich Certyfikatów Językowych TELC bogata oferta kulturalna i sportowa

Rodzaj powierzchniWielkość [m 2 ] Powierzchnia dydaktyczna Powierzchnia biblioteki (4 lokalizacje)3 503 Powierzchnia obiektów sportowych (2 hale sportowe) Powierzchnia administracyjna4 307 Powierzchnia zaplecza administracyjno-gospodarczego2 077 Powierzchnia obiektów socjalnych pracowników5 553 Powierzchnia obiektów socjalnych studentów Całkowita powierzchnia użytkowa:86 392

Wydział Transportu Kształcenie na kierunku „Transport” rozpoczęto w Radomiu w 1967r. Wydział Transportu w Radomiu, jako samodzielna jednostka Kielecko−Radomskiej Wyższej Szkoły Inżynierskiej, powstał w maju 1969r. W lutym 1976r. Nastąpiły istotne zmiany strukturalne. W miejsce Wydziału Transportu powołano Instytut Transportu na prawach Wydziału, w skład którego wchodziło 5 Zakładów.

Wydział Transportu Po powstaniu w 1978 r. Wyższej Szkoły Inżynierskiej im. K.Pułaskiego w Radomiu ponownie powołano do życia Wydział Transportu z trzema Instytutami. Dynamiczny wzrost samodzielnej kadry naukowej pozwolił na uruchomienie studiów magisterskich na kierunku ELEKTROTECHNIKA − od roku 1992, a od roku 1997 na kierunku TRANSPORT. Od 1999 roku Wydział posiada prawa do nadawania stopnia doktora nauk technicznych w dyscyplinie TRANSPORT.

Struktura Wydziału Transportu Instytut Systemów Transportowych: Zakład Maszyn i Urządzeń Elektrycznych Zakład Eksploatacji i Diagnostyki Środków Transportu Zakład Elektrotechniki i Energetyki Zakład Organizacji i Techniki Transportu Miejskiego Zakład Organizacji i Techniki Transportu Kolejowego Zakład Logistyki i Marketingu Wydziałowa Pracownia Komputerowa Instytut Automatyki i Telematyki Transportu: Zakład Automatyki i Inżynierii Pomiarowej Zakład Elektroniki i Diagnostyki Zakład Telematyki Transportu Zakład Systemów Sterowania Zakład Automatyzacji Procesów

Kształcenie na Wydziale Transportu Transport (studia I i II stopnia) Elektrotechnika (studia I i II stopnia) Elektronika i Telekomunikacja* (studia I stopnia) * Po uzyskaniu zgody MNiSzW

Kierunek Transport Specjalności: elektronika i telekomunikacja w transporcie techniczne środki transportu eksploatacja i diagnostyka środków transportu logistyka i systemy transportowe organizacja i technika transportu miejskiego organizacja i technika transportu kolejowego sterowanie ruchem w transporcie kolejowym elektroenergetyka trakcyjna logistyka i marketing w transporcie

Kierunek Elektrotechnika Specjalności: elektroenergetyka przemysłowa elektroenergetyka i elektronika przemysłowa elektroenergetyka systemy zabezpieczeń i sterowanie ruchem kolejowym energoelektronika i automatyka napędu elektrycznego elektronika i diagnostyka pojazdów elektronika i teleinformatyka informatyka i systemy sterowania automatyka i informatyka

Profesjonalnie wykształcone zasoby kadrowe Absolwenci kierunku TRANSPORT znajdują zatrudnienie w przedsiębiorstwach transportowych, zakładach transportu kolejowego, automatyki kolejowej (np. ZA KOMBUD S.A.) przemyśle motoryzacyjnym, placówkach naukowo−badawczych i biurach projektowych związanych z transportem, a także bazach logistycznych i terminalach kontenerowych.

Profesjonalnie wykształcone zasoby kadrowe Absolwenci kierunku ELEKTROTECHNIKA zatrudniani są: w przedsiębiorstwach energetycznych, zakładach energetyki przemysłowej, zakładach automatyki przemysłowej, placówkach naukowo − badawczych i biurach projektowych, firmach prywatnych, instytucjach badawczych i konsultingowych

Działalność naukowo-badawcza cyfrowe systemy pomiarowe, zautomatyzowana diagnostyka szyn kolejowych i zestawów kołowych, automatyzacja procesów sterowania, bezpieczeństwo systemów sterowania, systemy sterowania ruchem kolejowym, wykorzystanie sygnałów z rozproszonym widmem w telekomunikacji, cyfrowe przetwarzanie sygnałów ze szczególnym uwzględnieniem adaptacyjnej filtracji i wykorzystania statystyk wyższych rzędów do cyfrowej obróbki sygnałów, ultradźwiękowe badania toru kolejowego,

Działalność naukowo-badawcza aplikacje sieci neuronowych, małe napędy, komputerowe systemy wspomagania badań, badanie systemów sterownia i monitorowania w przemyśle i transporcie, opracowanie ultradźwiękowych metod pomiarowych do oceny stanu szyn i kół kolejowych, wspomaganie komputerowe w procesach inżynierskich w przemyśle i transporcie, badanie właściwości metrologicznych przetworników pomiarowych, rozwój metod i systemów eksploatacji systemów sterowania, metody oceny niezawodności systemów sterowania,

Działalność naukowo-badawcza metody oceny i dowodzenia bezpieczeństwa systemów sterowania, zagadnienia diagnostyki technicznej systemów sterowania, rozwój i ocena systemów sterowania ruchem w transporcie, metody badań laboratoryjnych i eksploatowanych systemów sterowania, metody eksperckie w systemach sterowania ruchu w transporcie, metody standaryzacji i normalizacji w systemach sterowania w transporcie, procesy decyzyjne w eksploatacji systemów sterowania.

Realizowane prace badawcze „Diagnostyka funkcjonowania urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru” Umowa pomiędzy Politechniką Radomską a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na przeprowadzenie pracy badawczo-wdrożeniowej

Realizowane prace badawcze I etap obejmuje: koncepcję urządzenia do diagnostyki funkcjonalnej urządzeń dsat w zakresie sprawdzania funkcji zagrzanych maźnic, zagrzanych hamulców klockowych i tarczowych oraz deformacji pow. tocznej kół specyfikację techniczną urządzenia – wymagania, które urządzenie powinno spełniać projekt zabudowy urządzenia na pojeździe program badań i prób eksploatacji (uwzględniający wymagania niezbędne do dopuszczenia pojazdu do eksploatacji)

Realizowane prace badawcze II etap obejmuje: zabudowanie na pojeździe szynowym urządzeń do diagnostyki funkcjonalnej urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych taboru w zakresie sprawdzania funkcji zagrzanych maźnic i hamulców badania i próby eksploatacyjne dokumentację techniczną urządzenia zabudowanego w pojeździe wykonanie wykazu możliwych sytuacji awaryjnych i opisu postępowania w przypadku ich wystąpienia dopuszczenia pojazdu do ruchu

Realizowane prace badawcze „Wpływ nowych technologii informacyjnych na poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa ruchu pociągów” Projekt badawczy 4 T12 C zlec.MNSzW

Realizowane prace badawcze Zakres projekt badawczego 4 T12 C 00529: sterowanie ruchem w transporcie Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS, ETML) systemy przekazywania informacji od/z pociągu (ATC, ATP, GSM-R) dyspozycyjność, bezpieczeństwo i niezawodność systemów komputerowych w zastosowaniach transportowych komputerowe systemy diagnostyki układów i systemów związanych z ruchem pociągów

Politechnika - inicjatywy w zakresie transportu Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Strategiczne problemy kształtowania rozwoju i finansowania transportu zbiorowego” – 1999r. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Problemy funkcjonowania i rozwoju transportu u progu XXI wieku” – 2000r. Seminarium Naukowe „Transport jako determinanta rozwoju subregionu radomskiego” – 2000r. Praca naukowa „Koncepcja realizacji modernizacji i przebudowy linii kolejowej Warszawa – Radom do prędkości 160km/h w świetle analizy i oceny efektywności przedsięwzięcia” – 2002r. Wspieranie Komitetu Obywatelskiego popierającego powstanie drugiej nitki na trasie Warka - Radom

Współpraca z Zakładami Automatyki KOMBUD S.A. praktyki studenckie w okresie studiów absolwenci Wydziału znajdują zatrudnienie w firmie korzystanie z bazy naukowo-dydaktycznej w zakresie uzyskania niezbędnych opinii technicznych oraz dowodów bezpieczeństwa bliska współpraca przy podejmowaniu kolejnych inicjatyw związanych z profilem działania firmy ZA KOMBUD S.A. i kierunkiem kształcenia na Wydziale

Możliwości współpracy Warszawa: Politechnika Warszawska, Wydział Transportu Radom: Politechnika Radomska, Wydział Transportu, Wydział Mechaniczny Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu Zakłady Automatyki Kombud S.A. Kielce: Politechnika Świętokrzyska, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska Warszawa Radom Kielce

Możliwości współpracy Politechnika Radomska stawia swój potencjał naukowo-badawczy i dydaktyczny do realizacji planu modernizacji linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce

Dziękuję za uwagę