„Konstantynowska szkoła rodzenia” Mamo Tato wiemy, że jesteście gotowi na to Konstantynów Łódzki, dn. 25.10.2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Poród naturalny.
Advertisements

Paweł Rudkowski – Legnica, 13 kwietnia 2011 r.
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
EDUKACJA - INWESTYCJA W CZŁOWIEKA
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Mam skrzydła – lecę do pracy. Koszaliński program aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Skrzydła Powiatu - Rozwój i promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej mieszkańców Powiatu Tarnogórskiego Projekt współfinansowany przez Unię
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
„Podróż w usamodzielnienie” projekt systemowy realizowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Inowrocławiu Projekt współfinansowany przez Unię.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Projekt konkursowy "Wyspa nauki i zabawy" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EFS W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dobra Praktyka Bezpiecznej Ciąży i Porodu Opole, 20 grudnia 2012 r.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
POZNAĆ, ZROZUMIEĆ, WZMOCNIĆ PRZEZ AKTYWNOŚĆ DO INTEGRACJI PROJEKT SYSTEMOWY ( kontynuacja ) POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W CHOJNICACH CHOJNICE 2010.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjny Kapitał Ludzki
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
„Mamo Tato jesteście gotowi na to – Konstantynowska szkoła rodzenia” Konstantynów Łódzki, 2013 r.
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Szkoły rodzenia - rola i zadania we współczesnej profilaktyce wad wrodzonych, wcześniactwa i niskiej masy urodzeniowej Krzysztof Preis Katedra Perinatologii.
Fundusze Europejskie – dla rozwoju Polski Wschodniej Projekt „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podlaskie” współfinansowany ze środków.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Babciu, Dziadku masz wiadomość 2 Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Zapis prezentacji:

„Konstantynowska szkoła rodzenia” Mamo Tato wiemy, że jesteście gotowi na to Konstantynów Łódzki, dn r.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Numer projektu: WND-POKL /09 Nr 1 na liście rankingowej

Beneficjent i realizator projektu Gmina Konstantynów Łódzki ul. Zgierska 2, Konstantynów Łódzki Data podpisania umowy o dofinansowanie projektu r. Wartość dofinansowania z EFS: ,00 zł Okres realizacji projektu r. – r.

Biuro projektu Gminne Centrum Informacji Plac Tadeusza Kościuszki Konstantynów Łódzki Miejsce zajęć Szkoła Podstawowa nr 5 im. I Armii Wojska Polskiego w Konstantynowie Łódzkim, ul. Sadowa 5/ Konstantynów Łódzki

Rekrutacja do projektu od r. – do czasu wyrekrutowania uczestników na wszystkie cykle zajęć

Uczestnicy projektu –kobiety w ciąży zameldowane na terenie gminy Konstantynów Łódzki (preferowane kobiety od 20 do 32 tygodnia ciąży) –partner kobiety w ciąży będącej uczestnikiem szkoły rodzenia (mąż, siostra, osoba bliska)

Promocja projektu informacje o projekcie: –strona –artykuły w prasie lokalnej –plakaty informacje o współfinansowaniu projektu ze środków EFS zostały zamieszczone na zakupionych w ramach projektu pomocach dydaktycznych, materiałach wykorzystywanych na zajęciach oraz na wszystkich materiałach promocyjnych oznaczone zostało biuro projektu oraz sale w jakich odbywały się zajęcia projekt został oznaczony zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego

Warunki uczestnictwa w projekcie: –formularz zgłoszeniowy –rozmowa diagnozująca motywację do udziału w projekcie –deklaracja uczestnictwa w projekcie wraz załącznikami –zaświadczenie od lekarza prowadzącego ciążę wskazujące na stopień zaawansowania ciąży oraz pozwalające na udział w zajęciach

Cel ogólny projektu „Umożliwienie uczestnictwa w szkole rodzenia i zwiększenie aktywności 45 mieszkańców Konstantynowa Łódzkiego na rzecz upowszechnienia i wyrównywania wiedzy ustawicznej i praktycznej dotyczącej porodu i opieki nad noworodkiem od r. do r. w ramach oddolnej inicjatywy”

Realizacja projektu Projekt obejmował przeprowadzenie trzech bezpłatnych sześciotygodniowych cykli: Cykl I – r. – r. W zajęciach wzięło udział 13 osób, w tym 7 kobiet w ciąży. Cykl II – r. – r. W zajęciach wzięło udział 17 osób, w tym 11 kobiet w ciąży. Cykl III – r. – r. W zajęciach wzięło udział 19 osób, w tym 10 kobiet w ciąży. Razem – 49 osób w tym 28 kobiet w ciąży

Każdy cykl obejmował 24 godziny dydaktyczne nauki, w tym: zajęcia wykładowe – na jeden cykl przypadało 6 zajęć, każde raz w tygodniu po 2 godziny dydaktyczne zajęcia ćwiczeniowe - na jeden cykl przypadało 6 zajęć, każde raz w tygodniu po 2 godziny dydaktyczne

Zajęcia wykładowe Zajęcia z położną – (2 wykłady) tematyka zajęć obejmowała m.in.: –teoretyczne założenia szkół rodzenia w przygotowaniu do porodu i świadomego rodzicielstwa, –podstawowe wiadomości o ciąży i porodzie, –omówienie okresu okołoporodowego –pozycje porodowe, –znaczenie ćwiczeń fizycznych, relaksacyjnych i oddechowych w przygotowaniu do porodu, –zasady skutecznego karmienia noworodka (karminie naturalne i sztuczne), –aktualne zalecenia WHO dotyczące karmienia piersią, –wspomaganie laktacji, –nauka prawidłowych pozycji do karmienia, –bankowanie krwi pępowinowej. –fizjologia noworodka, zasady opieki nad noworodkiem

Zajęcia z lekarzem spec. ginekologiem–położnikiem - tematyka zajęć obejmowała m.in.: –podstawowe wiadomości z zakresu opieki medycznej nad ciężarną, –badania lekarskie i laboratoryjne w ciąży, –rola USG w położnictwie, –dolegliwości ciążowe, –objawy fizjologiczne i patologiczne w ciąży, –jak rodzić - poród naturalny a cesarskie cięcie, –zabiegowe ukończenie porodu, wskazania do cięcia cesarskiego, „cięcie na życzenie”, –jak przygotować się do porodu, –możliwe powikłania porodu, –zasady pielęgnacji, higieny i odżywiania kobiety po porodzie, –pielęgnacja po cięciu cesarskim.

Zajęcia z prawnikiem - tematyka zajęć obejmowała m.in.: –przepisy prawne dotyczące kobiet w ciąży, –prawo pracy a kobieta w ciąży, –procedury rejestracji urodzin, –urlop macierzyński, –urlop wychowawczy, –pomoc finansowa państwa ("becikowe"), –procedury alimentacyjne.

Zajęcia z psychologiem - tematyka zajęć obejmowała m.in.: –psychologiczne aspekty ciąży - jej wpływ na małżeństwo i rodzinę, –psychologia rozwoju w okresie prenatalnym, w stadium noworodka i w okresie wczesnego dzieciństwa, –nauka wzajemnego poznawania matki i dziecka nienarodzonego, –rola mężczyzny w opiece nad kobietą w ciąży i okresie poporodowym - ciąża partnerska, –potrzeby starszego dziecka w rodzinie –zaburzenia nastroju okresu okołoporodowego, –„baby blues” a depresja poporodowa, –psychologiczne dylematy karmienia piersią, –FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy

Zajęcia z lekarzem pediatrą - tematyka zajęć obejmowała m.in.: –stany przejściowe noworodka –opieka i stymulacja psychoruchowa noworodka –Karta Szczepień - szczepienia obowiązkowe i nieobowiązkowe –objawy niepokojące i naglące u noworodka –objawy alergii pokarmowej –kolka niemowlęca

Zajęcia ćwiczeniowe Zajęcia z położną - obejmowały m.in.: –ćwiczenia fizyczne ogólnousprawniające dla ciężarnych, –nauka prawidłowego zachowania podczas porodu, –ćwiczenia oddechowe i relaksujące ze wskazówkami właściwego wykorzystania ich w trakcie porodu, –sposoby radzenia sobie z bólem porodowym, –ćwiczenia fizyczne dla położnic po porodzie fizjologicznym i po cięciu cesarskim, –opieka i pielęgnacja noworodka (kąpiel, przewijanie, ubieranie), –prezentacja właściwej techniki przystawienia dziecka do piersi –poród rodzinny – rola partnera przy porodzie

Pomoce dydaktyczne –worki sako –materace rehabilitacyjne –piłki rehabilitacyjne –poduszki (kojec –wąż) –tablice anatomiczne o tematyce: ciąża, poród, karmienie piersią –lalki – noworodki do czynności opiekuńczych

Bezpłatne publikacje dla uczestników oraz wykładowców Fundacja Rodzić po Ludzku ul. Nowolipie 13/ Warszawa Komitet Upowszechniania Karmienia Piersią ul. Kasprzaka 17a Warszawa

Na koniec każdego cyklu uczestnicy otrzymali zaświadczenia o ukończeniu zajęć oraz upominki: –poduszki ułatwiające karmienie naturalne –wkładki kąpielowe do wanienki dla noworodków –książki „Pierwszy rok życia dziecka” –książki „365 zabaw dla Ciebie i Twojego dziecka. Od 1 roku do 3 lat” –pieluszki formowane ekologiczne wielorazowe

Założenia projektu –45 osób (30 kobiet i 15 mężczyzn) objętych zostanie wsparciem w zakresie edukacji przedporodowej i opieki nad noworodkiem –przeprowadzenie bezpłatnych 18 zajęć wykładowych i ćwiczeniowych

Realizacja projektu –49 osób (29 kobiet i 20 mężczyzn) objętych zostało wsparciem w zakresie edukacji przedporodowej i opieki nad noworodkiem –przeprowadzono 18 bezpłatnych zajęć wykładowych i ćwiczeniowych

Założenia projektu Min. 80% uczestników: –podniesie wiedzę z zakresu edukacji przedporodowej i opieki nad noworodkiem, –podniesie umiejętności w zakresie opieki nad noworodkiem –zwiększy poczucie własnych kompetencji i pewności siebie w zakresie opieki nad noworodkiem –podniesie świadomość dotyczącą wpływu zdrowego trybu życia kobiety w ciąży na nienarodzone dziecko –podniesie świadomość ważności roli ojca w okresie ciąży i połogu oraz opieki nad noworodkiem

Realizacja projektu –98 % uczestników podniosło wiedzę z zakresu edukacji przedporodowej i opieki nad noworodkiem zaliczając test na koniec zajęć –98% uczestników projektu zadeklarowało zaspokojenie własnych potrzeb edukacyjnych z zakresu edukacji przedporodowej i opieki nad noworodkiem –100% uczestników zadeklarowało podniesienie własnych umiejętności w zakresie opieki nad noworodkiem –100% uczestników zadeklarowało podniesienie własnych kompetencji i pewności siebie w zakresie opieki nad noworodkiem –u 100% uczestników wzrosła świadomość dotycząca wpływu zdrowego trybu życia kobiety w ciąży na dziecko –u 94% uczestników wzrosła świadomość ważności roli ojca w okresie ciąży i połogu oraz opieki nad noworodkiem Rezultaty potwierdzone zostały ankietami diagnostycznymi i testem z wiedzy

Ocena zajęć przez uczestników –zajęcia wykładowe (zakres tematyczny) - 100% zadowolenia –zajęcia ćwiczeniowe (zakres tematyczny) - 100% zadowolenia –specjaliści – wykładowcy (przygotowanie merytoryczne, sposób przekazania wiedzy, kontakt z uczestnikami ) – 100% zadowolenia –komfort zajęć (warunki lokalowe) - 100% zadowolenia –pomoce dydaktyczne - 100% przydatności –działalność Konstantynowskiej szkoły rodzenia - 100% przydatności

Kadra zarządzająca projektem Koordynator projektu – Magdalena Czech Pracownik administracyjny – Monika Szkudlarek Specjalista ds. finansowych projektu – Przemysław Krygier Księgowa projektu – Krystyna Kołodziej

To jeszcze nie koniec ….. „Mamo Tato jesteście gotowi na to – Konstantynowska szkoła rodzenia” okres realizacji projektu rok

Dziękujemy za uwagę Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska Konstantynów Łódzki tel. (42)