SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie
Certyfikat przyznano na okres 5 lat.
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
ZAŁOŻENIA I REALIZACJA PROGRAMU SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Szkoła promująca zdrowie
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Wybrane wyniki badań ewaluacyjnych w ramach projektu SzPZ 2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA

RAPORT Z EWALUACJI

WymiarŚrednia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej (arkusz I)2,70 II. Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej (arkusz II) 3,25 Ocena łączna (dodać liczbę punktów I i II i podzielić przez 2)2,97

WymiarŚrednia liczba punktów III. Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia (arkusz III) 2,16 IV. Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia (arkusz IV) 4,00 V. Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły (arkusz V) 4,40 VI. Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia (arkusz VI) 2,83 VII. Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia (arkusz VII) 4,00 VIII. Realizacja działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia (arkusz VIII) 3,33 IX. Ewaluacja wyników działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia (arkusz IX) 3,50 Ocena łączna (dodać liczbę punktów III.IX i podzielić przez 7)3,46

Pani Dyrektor Barbara Rzepnicka Pani Wicedyrektor Agnieszka Lewicka

WymiarŚrednia liczba punktów I. Polityka, warunki i organizacja życia szkoły sprzyjają edukacji zdrowotnej 3,8 II. Uczeń jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 3,0 III. Szkoła współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby 3,3 IV. Szkoła prowadzi ewaluacje i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji zdrowotnej 3,5 Średnia liczba punktów (łącznie)3,4

WymiarŚrednia liczba punktów I. Budynek i teren szkoły3,14 II. Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń3,82 III. Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem4,00 IV. Meble dla uczniów i nauczycieli4,50 V. Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych4,63 VI. Warunki i organizacja zajęć ruchowych4,11 VII. Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów4,66 VIII. Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy 4,20 Średnia liczba punktów łącznie4,07

Lp. Podskale* i badane osoby (N - wpisać liczbę badanych osób; cyfry w nawiasach przy nazwie podskali odpowiadają numerom zdań w kwestionariuszach) Średnia liczba punktów Uczniowie (N=76) I.Satysfakcja ze szkoły (1-6)3,85 II. Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy (7-11) 3,49 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli (12-16)3,33 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach (17-20)2,73 V. Motywowanie do osiągania sukcesów (21-24)3,97 VI.Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena (25- 28) 3,99 VII.Relacje miedzy uczniami (29-32)3,77 VIII.Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stresu w szkole (33-36)3,31 IX.Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów (37-40) 3,89

Lp. Podskale* i badane osoby (N - wpisać liczbę badanych osób; cyfry w nawiasach przy nazwie podskali odpowiadają numerom zdań w kwestionariuszach) Średnia liczba punktów Nauczyciele (N=22) I.Satysfakcja z pracy w szkole (1-4)4,50 II.Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji (5-12) 4,64 III.Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli (13-17)4,56 IV.Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach (18-21) 3,90 V.Relacje nauczyciele - nauczyciele (22-27)4,23 VI.Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły (28-32) 3,63 VII.Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w pracy (33-36)3,19 VIII.Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów (37-40) 3,12

Lp. Podskale* i badane osoby (N - wpisać liczbę badanych osób; cyfry w nawiasach przy nazwie podskali odpowiadają numerom zdań w kwestionariuszach) Średnia liczba punktów Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N=10) I.Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji (1-6) 4,25 II.Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły (7-9) 1,83 III.Relacje miedzy pracownikami, którzy nie są nauczycielami (10-12) 4,30 IV.Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami (13-15) 3,07 V.Poczucie przeciążenia pracą w szkole i stres w pracy (16-18)2,93 VI.Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów (19-21) 3,57

Lp. Podskale* i badane osoby (N - wpisać liczbę badanych osób; cyfry w nawiasach przy nazwie podskali odpowiadają numerom zdań w kwestionariuszach) Średnia liczba punktów Rodzice (N=74) I.Satysfakcja ze szkoły dziecka (1-5)4,05 II.Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły (6-11) 4,37 III.Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli (12-17)4,15 IV.Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy klasy/szkoły (18-21)3,45 V.Wsparcie dla rodziców (22-25)4,19 VI.Przeciążenie dziecka pracą szkolną i stres w szkole (26-29)2,39