Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.1 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.1 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie."— Zapis prezentacji:

1 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.1 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie

2 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.2 PRODUKT MISJA - Zmiany, zmiany, zmiany.... KLIENT - W stanie tuż przed restrukturyzacją POPYT – Teoretyczny i praktyczny ATUTY – BRAKI

3 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.3 SCHEMAT METODYKI Diagnoza rozwoju organizacyjnego Diagnoza potencjału przedsiębiorstwa Diagnoza kultury firmy Wizja firmy Przewidywanie i przezwyciężanie oporu wobec zmian Komunikacja

4 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.4 DIAGNOZA ROZWOJU ORGANIZACYJNEGO Dostrajanie się do przyszłego otoczenia – mapy przyszłości Teorie cykliczności zmian – Kondratiew, Greiner Kwestionariusz diagnostyczny Lepparda

5 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.5 DIAGNOZA POTENCJAŁU FIRMY Czy w firmie są zasoby niezbędne do wdrożenia zmian – Analiza niedopasowania: OTOCZENIE STRATEGIA LUDZIE SYSTEMYSTRUKTURA

6 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.6 POTENCJAŁ FIRMY CD Ludzie Przegląd zasobów, luki kompetencyjne, ocena kierownictwa i kultury organizacyjnej Systemy Ocena istniejących systemów (rekrutacji, komunikacji, wynagradzania, zarządzania) Struktura Badanie efektywności, funkcjonalności, hierarchii, sposobów kontroli, zakresów specjalizacji itp.

7 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.7 WIZJA FIRMY ZBIÓR BANAŁÓW: Wszyscy pracownicy powinni znać wizję. Wszyscy pracownicy powinni rozumieć wizję firmy i rozumieć swoją rolę w jej realizacji. TECHNIKI KREATYWNEGO MYŚLENIA: Burza mózgów Scenariusze rozwoju trendów

8 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.8 OPÓR – PRZEWIDYWANIE I PRZEZWYCIĘŻANIE IDENTYFIKACJA SIŁ OPORU ludzie sukcesu poprzedniego okresu, związki zawodowe, administracja, kierownictwo średniego szczebla. TECHNIKI PRZEZWYCIĘŻANIA OPORU Konsultacje formalne i nieformalne Analiza pola sił (Kurt Lewin) Mapa zaangażowania (Beckharda i Harrisa)

9 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.9 KOMUNIKACJA Komunikacja pionowa (dwustronna!) i pozioma Informacja jako antidotum na niepewność Masa krytyczna – ilość zwolenników zmian Techniki – audyt pakietu komunikacyjnego, grupy dyskusyjne, prezentacje, indywidualne konsultacje, burze mózgów itd..

10 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.10 CZYNNIKI SUKCESU Zaangażowanie wszystkich pracowników Odpowiednie dobranie czasu wprowadzania zmian Determinacja i cierpliwość właścicieli i kierownictwa

11 Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.11 RAPORT KOŃCOWY Podstawowe wnioski z analizy wewnętrznej i zewnętrznej Proponowane rozwiązania nowa, zweryfikowana definicja wizji i strategii przedsiębiorstwa, plan wdrożenia zmian, obejmujący m.in. plan przezwyciężenia zidentyfikowanych ognisk oporu, plan udrożnienia komunikacji, zasady i reguły umacniania zmian


Pobierz ppt "Copyright EVIP Centrum Sp.z o.o.1 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google