Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Extreme Programming Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Extreme Programming Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania."— Zapis prezentacji:

1 1 Extreme Programming Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania

2 2 Co to właściwie jest Extreme Programming ? To zbiór prostych i odwiecznych reguł oraz praktycznych uwag, trudnych do przyjęcia w codziennej praktyce bez wewnętrznej zgody. Metodologię tę wykorzystuję się głównie w projektowaniu aplikacji bazodanowych (internetowych) i projektowaniu oprogramowań informatycznych itp To zbiór prostych i odwiecznych reguł oraz praktycznych uwag, trudnych do przyjęcia w codziennej praktyce bez wewnętrznej zgody. Metodologię tę wykorzystuję się głównie w projektowaniu aplikacji bazodanowych (internetowych) i projektowaniu oprogramowań informatycznych itp XP wywodzi się z Agile Alliance, organizacji promującej tzw. "lekkie" metodyki, których głównymi założeniami są: stawianie programisty w centrum zainteresowania, uznanie kodu za dokumentację projektu, ścisła współpraca programistów z użytkownikiem, gotowość do zmian. XP wywodzi się z Agile Alliance, organizacji promującej tzw. "lekkie" metodyki, których głównymi założeniami są: stawianie programisty w centrum zainteresowania, uznanie kodu za dokumentację projektu, ścisła współpraca programistów z użytkownikiem, gotowość do zmian.

3 3 Kto jest autorem Extreme Programming?? Autorami eXtreme Programming są: Kent Back, Ward Cunningham i inni. Autorami eXtreme Programming są: Kent Back, Ward Cunningham i inni. "XP is a lightweight methodology for small to medium sized teams developing software in the face of vague or rapidly changing requiremente" - Kent Back "XP is a lightweight methodology for small to medium sized teams developing software in the face of vague or rapidly changing requiremente" - Kent Back XP nie stanowi wsparcia do działań ad hoc i uznania chaosu jako właściwego stylu realizacji projektów. Porządek i przewidywalność wprowadzane są jednak zupełnie innymi mechanizmami. XP nie stanowi wsparcia do działań ad hoc i uznania chaosu jako właściwego stylu realizacji projektów. Porządek i przewidywalność wprowadzane są jednak zupełnie innymi mechanizmami.

4 4 Podstawowe cechy eXtreme Programming Ważne jest, aby funkcjonalność dostarczana była w krótkich (do trzech tygodni) okresach projektowych (inkrementach), sterowanych częściowymi wymaganiami (opowieść użytkownika). Ważne jest, aby funkcjonalność dostarczana była w krótkich (do trzech tygodni) okresach projektowych (inkrementach), sterowanych częściowymi wymaganiami (opowieść użytkownika). Wszystkie sprawy formalne (organizacyjne) załatwiane są w krótkich codziennych spotkaniach "na stojąco" trwających góra min. Wszystkie sprawy formalne (organizacyjne) załatwiane są w krótkich codziennych spotkaniach "na stojąco" trwających góra min. Bardzo istotną cechą jest "Refaktoring", czyli upraszczanie kodu. Bardzo istotną cechą jest "Refaktoring", czyli upraszczanie kodu. Użytkownicy są aktywnymi członkami zespołu projektowego Użytkownicy są aktywnymi członkami zespołu projektowego

5 5 Wzajemna odpowiedzialność schematów działania

6 6 Powstawanie systemu System powstaje od ogólnej wizji, aż do uzyskania końcowego produktu, dzięki kolejnym przybliżeniom. Każda kolejna wersja zbliża się funkcjonalnością do końcowego produktu, do ideału określonego w metaforze. Stosuje się tu, w mniej lub bardziej świadomy sposób, czteroetapowy model sukcesu: System powstaje od ogólnej wizji, aż do uzyskania końcowego produktu, dzięki kolejnym przybliżeniom. Każda kolejna wersja zbliża się funkcjonalnością do końcowego produktu, do ideału określonego w metaforze. Stosuje się tu, w mniej lub bardziej świadomy sposób, czteroetapowy model sukcesu:

7 7 Czteroetapowy model działania 1. Określ cel. 1. Określ cel. 2. Wykonaj działanie. 2. Wykonaj działanie. 3. Odbierz informację zwrotną. 3. Odbierz informację zwrotną. 4. Skoryguj działanie tak, by kolejny efekt był bliższy sukcesowi. 4. Skoryguj działanie tak, by kolejny efekt był bliższy sukcesowi.

8 8 Wartości XP Prostota Prostota -unikanie dodawania zbędnych czynności i artefaktów do procesu wytwarzania -kod programów powinien być prosty Komunikacja Komunikacja -niedotrzymanie terminów, brak potrzebnej funkcjonalności ma korzenie w tym, że ktoś nie powiedział komuś w odpowiednim momencie (czasie) czegoś bardzo ważnego

9 9 Wartości XP - cd Sprzężenie zwrotne Sprzężenie zwrotne -wszystkie zmiany muszą produkować sprzężenie zwrotne -sprzężenie zwrotne jest ważniejsze niż sprzężenie w przód Odwaga i agresywność Odwaga i agresywność -dyscyplina wymaga odwagi. Jeśli praktykujesz poprzednie trzy wartości, to zyskujesz odwagę, by robić je lekko!

10 10 Reguły XP Planowanie Planowanie Projektowanie Projektowanie Kodowanie Kodowanie Testowaniee Testowaniee

11 11 Najważniejsze praktyki XP Określenie metafory tworzonego systemu Określenie metafory tworzonego systemu Gra planistyczna Gra planistyczna Częste wydania Częste wydania Prosty projekt systemu Prosty projekt systemu Testowanie sterowanie testowaniem(TDD) Testowanie sterowanie testowaniem(TDD) Refaktoring Refaktoring Współwłasność kodu Współwłasność kodu

12 12 Najważniejsze praktyki XP - cd Ciągła integracja Ciągła integracja Brak nadgodzin Brak nadgodzin Udział klienta w zespole Udział klienta w zespole Obowiązujący standard kodowania Obowiązujący standard kodowania Programowanie w parach Programowanie w parach

13 13 Chcecie się dowiedzieć więcej (źródła)


Pobierz ppt "1 Extreme Programming Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google