Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników."— Zapis prezentacji:

1 Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników

2 Dlaczego coaching kariery w organizacji? – z doświadczeń DBM Przyczynia się do budowania bardziej otwartej kultury korporacyjnej Zapobiega odejściom pracowników motywowanym względami emocjonalnymi Skłania do myślenia o rozwoju pracowników, planowania karier i sukcesji

3 PREWENCYJNE Podejście do coachingu WEJŚCIE ODEJŚCIE INTERWENCYJNE interview On-board coaching Coaching w procesach HR I zarządzania Coaching Kariery REAK- TY-WNE ???

4 Coaching kariery jako proces Interview –Pytania o wartości –Oswajanie z rozmowami o karierze On-board coaching: –Sposoby wchodzenia w nową rolę –Realizacja własnych wartości w realiach firmy

5 Coaching kariery jako proces Coachingowe podejście do procesów zarządzania zasobami ludzkimi –Rozmowy okresowe –Budowanie planów rozwoju i ścieżek karier

6 Coaching kariery jako proces Coaching kariery jako taki –Każdy coaching potencjalnie jest coachingiem kariery –Doradztwo kariery w organizacji na czym może polegać? Uświadomienie istnienia różnych karier Pokazanie możliwości w organizacji

7 Modele kariery Wspinanie sięSpecjalizacjaRóżnorodnośćAutonomia Kierunek zmian w góręnieco w góręrównolegleRaz w górę, raz w dół MotywacjaPoczucie kontroli Odpowiedzialność wiedza ekspercka Strefa komfortu Ciekawość Osobisty rozwój Zmiana dla zmiany niezależność ZwieńczenieCEO dużej firmyksiążka? lub inny model Własna firma

8 Odpowiedź organizacji Wspinanie sięSpecjalizacjaRóżnorodnośćAutonomia Awans Finanse Atrybuty stanowiska Gadżety Kulturowa rola eksperta organizacji Nowy biznes/obszar działania na bazie specjalizacji rozwój osobistego know -how zmiana obszarów, funkcji, zadań rozszerzenie zadań struktura projektowa elastyczność czasu, miejsca pracy

9 Coaching kariery jako interwencja Kiedy zacząć? – symptomy po stronie pracownika -Dystansowanie się, sceptycyzm -Rosnące rozbieżności z przełożonym -Nieporozumienia relacyjne -Wyraźna zmiana w sposobie zachowania -Zgłaszanie niespodziewanych oczekiwań

10 Coaching kariery jako interwencja Kiedy zacząć? – symptomy w organizacji i na rynku -Zmiany personalne na kluczowych stanowiskach -Nawet odległa restrukturyzacja -Fuzja -Presja na rynku pracy na wzrost wynagrodzeń -Spektakularny sukces firmy -Sytuacja kryzysowa

11 Procedura interwencji ROZMOWA Zauważenie (bez oceny) ZMIANA SYSTEMOWA Awans Zmiana strukturalna Nowe procedury Nowe zadania TAK NIE Jak jest? Jaka przyczyna? WIEM NIE WIEM COACHING Kariery ZMIANA SYSTEMOWA COACHING Problem solving COACHING Problem solving DIAGNOZA SYSTEMOWA

12 Coaching nastawiony na rozwiązania Problem Solving Ograniczony czas Jednoznaczny efekt Mix twardego konsultingu i coachingu W silnej współpracy z organizacją Klientem jest pracownik i organizacja

13 Reakcja na zapowiedź odejścia pracownika, gdy: Exit Interview lub Nie ma rozmowy Reaktywny Coaching Kariery Ciekawość Rzuca papiery Chce spotkania … Dlaczego?!

14 Reaktywny Coaching Kariery Dokąd chcesz odejść? Czego się spodziewasz? Dlaczego?! $ $ Co jeszcze? Co byś poradził zmienić? Analiza możliwości Czegoś, czego tu nie ma… BRAK COACHING Kariery ZMIANA SYSTEMOWA

15 Podsumowanie Coaching Kariery w organizacji to: Proces trwający od pierwszych dni zatrudnienia Procedura stosowana, aby wyprzedzić kryzys lub Jedna rozmowa w obliczu kryzysu

16


Pobierz ppt "Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników."

Podobne prezentacje


Reklamy Google