Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CHRZANOLANDIA POWIAT CHRZANOWSKI WRZESIEŃ 2006 AKADEMIA OUTPLACEMENTU FISE Międzynarodowe Centrum Partnerstwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CHRZANOLANDIA POWIAT CHRZANOWSKI WRZESIEŃ 2006 AKADEMIA OUTPLACEMENTU FISE Międzynarodowe Centrum Partnerstwa."— Zapis prezentacji:

1 CHRZANOLANDIA POWIAT CHRZANOWSKI WRZESIEŃ 2006 AKADEMIA OUTPLACEMENTU FISE Międzynarodowe Centrum Partnerstwa

2 CHRZANOLANDIA Partnerskie Warsztaty Lokalnego Ożywienia Gospodarczego i Rozwoju Zasobów Ludzkich w powiecie chrzanowskim realizowane były w okresie październik 2004 – lipiec 2005 Akademia Outplacementu FISE – lipiec – wrzesień 2006 Podsumowanie warsztatów i przedstawienie projektu październik 2006

3 WARSZTATY LOG W trakcie warsztatów partnerskich i warsztatów i konsultacji Akademii Outplacementu FISE partnerzy omówili i opracowali propozycje projektów gospodarczych i Rozwoju Zasobów Ludzkich : CHRZANOLANDIA: strefa atrakcyjnych usług turystycznych, regionalnych handlu i promocji lokomotywą Fabloku po Ziemi Chrzanowskiej przystań rzeczna rozwój powiatowego centrum turystycznego przy zamku lipowieckim oraz usług agroturystycznych budowa kompleksu rekreacyjno- wypoczynkowego 62 punkty

4 Utworzenie Centrum Integracji i Rozwoju Przedsiębiorczości – Punkt Konsultacyjno- Doradczy dla MSP - 45 punktów; Usprawnienie systemu komunikacyjnego w powiecie ze szczególnym uwzględnieniem Miasta Chrzanowa – 42 punkty; Program promocji produktów regionalnych i ochrony lokalnego rynku CABAN – 33 punkty.

5 Założenia Chrzanolandii Wykorzystanie międzynarodowych szlaków turystycznych m.in. Wiedeń- Kraków EUROWELO R4 jako główna oś, wokół której będą budowane lokalne pętle z infrastrukturą; Zagospodarowanie i udostępnienie akwenów wodnych; Na bazie muzeów powiatu chrzanowskiego zarejestrowanie produktu regionalnego; Stworzenie i promocja sieci gospodarstw agroturystycznych w powiecie; Stworzenie i promocja ośrodków hipoterapii, dogoterapii; Wyeksponowanie i udostępnianie na bazie pierścienia łączącego wszystkie gminy i obsługiwanej przez kolejkę z lokomotywą z Fabloku; Przygotowywanie i udostępnianie szlaków rowerowych i pieszych turystycznych i tematycznych (np. szlak papieski);

6 Założenia Chrzanolandii gospodacze i zakresu Rozwoju Zasobów Ludzkich Udostępnianie i przygotowanie wodnych gospodarstw agroturystycznych jako łowisk dla wędkarzy, Utworzenie bazy rekreacyjnej sprzyjającej uprawianiu sportów wodnych, Wypożyczalnie sprzętów wodnych, Utworzenie Centrum Informacji Turystycznej – CIT, Budowa bazy hotelowo gastronomicznej i pól namiotowych, Budowa platform widokowych, Budowa parkingów Przygotowanie projektów z EFS dot. Rozwoju Zasobów Ludzkich do obsługi w/w instytucji, zadań spośród bezrobotnych, zagrożonych zwolnieniami, grup defaworyzowanych na rynku pracy i pracowników – mieszkańców Ziemi Chrzanowskiej

7 Instytucje partnerskie zaangażowane w realizację projektu : Samorząd powiatowy i gminny powiatu chrzanowskiego; Powiatowy Urząd Pracy w Chrzanowie; Ośrodki szkoleniowe, szkoły; Rady sołeckie, zebrania wiejskie, Koła Gospodyń Wiejskich; Gminy ościenne: Gmina Zator- Dolina Karpia, Gmina Rodaki- Kraina Gęsiego Puchu; Grupa Partnerska Partnerstwo na Jurze; Międzynarodowe Centrum Partnerstwa Partners Network w Krakowie Muzeum w Chrzanowie- Skansen w Wygiełzowie; Małopolskie Muzeum Pożarnictwa;

8 Instytucje zaangażowane w realizację projektu: Gastronomia, usługi, handel; Baza rekreacyjno- turystyczna; hotele, baseny; Zrzeszenie Przedsiębiorców Powiatu Chrzanowskiego; Media: Gazeta Krakowska, Przełom, Dziennik Polski, Lokalna TV, Radio RMF; Przedsiębiorstwa: m.in. Fablok, Biura Turystyczne; Domy kultury; Właściciele stadnin koni; Koła PTTK;

9 Zostaną opracowane projekty szkoleniowe w nowym okresie programowania Szkolenia językowe; Agroturystyka – pełny zakres Opracowywanie biznes planu, samozatrudnienie; Gastronomia, hotelarstwo; Szkolenia dla terapeutów; Szkolenia na uzyskanie patentów żeglarskich; Public relations, reklama, marketing;

10 Pojektów szkoleniowych w nowym okresie programowania z zakresu Kapitału Ludzkiego HACCP; Pierwsza pomoc; Po wybraniu produktu regionalnego szkolenia w zakresie produkcji i dystrybucji; Przewodnik muzealny, pilot wycieczek; Pozyskiwanie środków zewnętrznych dla przedsiębiorców; Pracownik ochrony;

11 Dotychczasowe podjęte działania przez partnerów w zakresie realizacji projektu Chrzanolandia Działania promujące Ziemniaki po cabańsku jako propozycja na wybór produktu regionalnego – czerwiec 2006 Targi Przedsiębiorczości i Pracy Małopolski Zachodniej - czerwiec 2006 Udział Partenrów w Akademii Outplacementu – FISE – lipiec – wrzesień 2006 Promocja i I miejsce w półfinale Małopolskiego Festiwalu Smaku – Oświęcim – sierpień 2006 Promocja Chrzanolandii na dożynkach powiatowych Karniowice – wrzesień 2006 Promocja i I miejsce na Małopolskim Festiwalu Smaku Kraków - wrzesień 2006 Podsumowanie warsztatów i utworzenie grup projektowych październik 2006

12 CHRZANOLANDIA ZAPRASZAMY Powiatowy Urząd Pracy w Chrzanowie Międzynarodowe Centrum Patnerstwa Partners Network


Pobierz ppt "CHRZANOLANDIA POWIAT CHRZANOWSKI WRZESIEŃ 2006 AKADEMIA OUTPLACEMENTU FISE Międzynarodowe Centrum Partnerstwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google