Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT."— Zapis prezentacji:

1 PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT

2 Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort Producenci specyficznych produktów turystycznych z sektora prywatnego: -Przedsiębiorstwa lokalne -Przedsiębiorstwa o regionalnym zasięgu działania -Przedsiębiorstwa o krajowym lub ponadnarodowym zasięgu działania -Jednostki nie nastawione na zysk

3 Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort Producenci specyficznych produktów turystycznych z sektora publicznego: -Administracja lokalna, regionalna, centralna -Przedsiębiorstwa publiczne -Wyspecjalizowane agendy administracyjne (np. konserwator zabytków lub przyrody)

4 Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort Inne jednostki oddziałujące na kształt produktu ort -Lokalne biura promocji turystyki -Zrzeszenia producentów usług turystycznych -Mieszkańcy

5 Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort JEDNOSTKI SEKTORA PRYWATNEGO Wytwórcy specyficznych produktów turystycznych (np. łańcuchy hotelowe, sieci ośrodków wypoczynkowych, konsorcja hotelowe) Touroperatorzy i agenci podróży (głównie dystrybucja) Organizacje nie nastawione na zysk (np. stowarzyszenia turystyki, izby gospodarcze, izby turystyczne)

6 Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort Międzynarodowe organizacje nie nastawione na zysk (np. organizacja miast bliźniaczych) Organizacje zrzeszające osoby zainteresowane uprawianiem turystyki (np. American Automobile Association)

7 Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort JEDNOSTKI SEKTORA PUBLICZNEGO Komórki odpowiedzialne za rozwój gospodarczy, lokalne biura informacji turystycznej, biura ds. kongresów i odwiedzających, biura promocji turystyki Urzędy ds. turystyki lub narodowe organizacje turystyczne

8 Podmioty oddziałujące na cenę produktu ort Duży wpływ warunków otoczenia i decyzje zewnętrzne w stosunku do podmiotów lokalnych Narzędzia umożliwiające władzom lokalnym sterowanie kształtem produktu ort mogą być instrumentem oddziaływania na poziom cen, np. system kontroli wykorzystania przestrzeni, bodźce dla inwestorów itp.

9 Podmioty oddziałujące na cenę produktu ort Uprawnienia regulacyjne władz lokalnych, regionalnych umożliwiają im ustalanie systemu odpłatności za korzystanie z walorów i lokalnego transportu (np. taksa klimatyczna, podatek hotelowy, opłaty drogowe itp.) Umiejętnie prowadzona promocja ort i jego produktów (np. uzyskanie przez ort miana unikatowego lub przeznaczonego dla zamożniejszej części rynku)

10


Pobierz ppt "PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT."

Podobne prezentacje


Reklamy Google