Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Ziemi Mazurskiej w Miłomłynie ID grupy: 96/30_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Odnaleźć swoją drogę Semestr/rok szkolny: V/2011/2012

3 Blok przedmiotów, w których czuję się najlepiej:

4 Wybór szkoły

5 Zainteresowania

6 Kto/co ma wpływ na podjęcie decyzji

7 Co po szkole?

8 Czy masz obawy w związku z podjęciem nauki w nowym miejscu?

9 Przyczyny obaw

10 Wymarzone zawody

11 Wybór zawodu

12 Naśladowanie drogi rodziców :

13 Znajomość doradcy zawodowego:

14 Styczność z doradcą

15 W jakim stopniu pomógł?

16 Ambicje młodego człowieka: 1

17 2 wybór

18 Szkoły Zawodowe : Elbląg Iława Morąg Olsztyn Ostróda Pasłęk

19 Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 1 w Elblągu ul. Zamkowa 16A Elbląg Tel. (55)

20 Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 jest jedną z najstarszych szkół technicznych w Elblągu istnieje od 6 września 1946 roku. Od wielu lat kształci w zawodach związanych z: eksploatacją pojazdów samochodowych, obróbką mechaniczną metali, spawalnictwem, automatyką przemysłową, elektromechaniką. Absolwenci naszej szkoły dobrze dają sobie radę w trudnych warunkach gospodarki rynkowej. W szkole prowadzone są zajęcia sportowe w następujących dyscyplinach: piłka koszykowa, piłka nożna, piłka siatkowa, tenis stołowy, Unihokej Szkoła ma dobrze wyposażone gabinety przedmiotowe, trzy pracownie komputerowe z dostępem do Internetu (Neostrada), bogatą bibliotekę, salę sportową z zapleczem (siłownia, sauna).

21 Proponowane zawody Elektromechanik pojazdów samochodowych Mechanik pojazdów samochodowych Blacharz samochodowy Elektromechanik Ślusarz Operator obrabiarek skrawających Lakiernik Operator urządzeń przemysłu chemicznego

22 Zespół Szkół im. Bohaterów Września 1939 Roku w Iławie ul. Zamkowa 8A Iława Tel. (89)

23 W roku szkolnym 2010/2011 Zespół Szkół im. Bohaterów Września 1939 roku w Iławie obchodził 40-lecie istnienia szkoły. W roku szkolnym 2010/2011 Zespół Szkół im. Bohaterów Września 1939 roku w Iławie obchodził 40-lecie istnienia szkoły. Uczniowie mają możliwość: poznawać i rozwijać swoje zdolności: językowe, plastyczne, dziennikarskie pracować w kołach: języka angielskiego komputerowym plastycznym budowlanym recytatorskim ekologicznym ekonomicznym przeżyć przygodę ze sportem: sekcje lekkoatletyki piłki siatkowej piłki koszykowej piłki nożnej tenisa stołowego i inne Proponowane zawody : Technolog robót wykończeniowych Murarz Stolarz Cieśla Szkoła z Internatem !

24 Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie ul. Mierosławskiego Iława Tel. (89) (89)

25 Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie jest szkołą o bardzo bogatej tradycji. Powołana do pełnienia swych funkcji edukacyjnych w roku wówczas jeszcze pod nazwą Publicznej Średniej Szkoły Zawodowej - zmieniała swój charakter, dostosowując profile kształcenia do potrzeb podnoszącego się z pożogi wojennej miasta. Szkoła dysponuje dobrze wyposażonymi pracowniami przedmiotowymi i systematycznie dba o podnoszenie jakości kształcenia. Uczniowie Szkoły maja możliwość realizacji swych pasji w różnego rodzaju kołach zainteresowań: wokalne językowe koło plastyczne koło kabaretowe koła sportowe: piłka siatkowa piłka nożna halowa Proponowane zawody: sprzedawca klasa wielozawodowa, w tym zawody: sprzedawca, kucharz małej gastronomii, fotograf, lakiernik

26 Zespół Szkół Zawodowych w Morągu im. 9 Drezdeńskiej Brygady Artylerii ul. Kujawska Morąg Tel. (89)

27 Zespół Szkół Zawodowych to szkoła z tradycjami. 11 października 1975 roku nadane zostało imię naszej szkole - 9 Drezdeńska Brygada Artylerii i wręczony został ufundowany przez rodziców sztandar. BAZA SZKOŁY : nowoczesne pracownie komputerowe specjalistyczne pracownie przedmiotowe biblioteka szkolna z Centrum Informacji internat warsztaty szkolne gabinet pielęgniarki medycznej stołówka sklepik szkolny Proponowane zawody : stolarz 2 klasy wielozawodowe : z wyodrębnioną grupą stolarz z wyodrębnioną grupą sprzedawca Szkoła z Internatem !

28 Szkoły Zawodowe w Olsztynie : Samochodowa Mechaniczno-Energetyczna Gastronomiczno-Spożywcza Ekonomiczno-Handlowa Budowlana Więcej informacji na: =11

29 Zespół Szkół Zawodowych im. S. Staszica w Ostródzie ul. Kardynała Wyszyńskiego Ostróda Tel. (89)

30 Zespół Szkół Zawodowych im. St. Staszica to szkoła nowoczesna i atrakcyjna, dysponująca świetnie wyposażonymi pracowniami i gabinetami przedmiotowymi. Na szczególną uwagę zasługuje pracownia informatyczna, pracownia automatyki, mechaniki i sala gimnastyczna - jedna z największych w Ostródzie. Zespół Szkół Zawodowych im. St. Staszica to szkoła nowoczesna i atrakcyjna, dysponująca świetnie wyposażonymi pracowniami i gabinetami przedmiotowymi. Na szczególną uwagę zasługuje pracownia informatyczna, pracownia automatyki, mechaniki i sala gimnastyczna - jedna z największych w Ostródzie. Proponowane zawody : mechanik pojazdów samochodowych kowal ślusarz operator obrabiarek skrawających elektromechanik kucharz sprzedawca stolarz

31 Zespół Szkół Ekonomicznych i Technicznych im. Stanisława Mikołajskiego Al. Wojska Polskiego Pasłęk Tel. (55)

32 Szkoła oferuje Możliwość nauki czterech języków: angielskiego, francuskiego, niemieckiego, Rosyjskiego Liczne wyjazdy na przedstawienia teatralne i premiery kinowe Udziały w licznych olimpiadach szkolnych i ogólnopolskich Wyjazdy na obozy i rajdy ekologiczne Wymianę językową w ramach programu Socrates Comenius Baza dydaktyczna: Internat połączony ze szkołą Stołówka zapewniająca ciepłe posiłki Biblioteka szkolna Świetlica wyposażona w sprzęt audiowizualny i komputery Nowoczesna i dobrze wyposażona sala gimnastyczna połączona z szatniami, w których znajdują się natryski i toalety Siłownia szkolna Dwie nowoczesne sale komputerowe z dostępem do Internetu Proponowane zawody : mechanik-operator pojazdów i maszyn rolniczych mechanik pojazdów samochodowych kucharz małej gastronomii

33 Liceum Ogólnokształcące im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie

34 Ukierunkowanie administracyjne środowiskowe ekonomiczne medyczne politechniczne humanistyczne Wyposażenie pracownia komputerowa pracownia multimedialn a, sala gimnastyczna, siłownia, pięknie położone boiska oraz park przyszkolny, biblioteka Wymiana uczniów Ostrede am Harz z Wilnem Koła zainteresowań Chór Kółko teatralne Klub Europejski Drużyna sportowa

35 Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Iławie

36 Ukierunkowanie Oferta prawo matematyczno- fizyczne (techniczne) ekonomiczne biologiczno- chemiczne językowe dziennikarstwo artystyczne psychologiczne sportowe KLUB EUROPEJSKI KLUB ONZ KLUB INFORMATYCZNY KLUB FILOZOFICZNY KLUB SCRABLE KOŁO DZIENNIKARSKIE LIGA OBRONY KRAJU LIGA OCHRONY PRZYRODY, POLSKI CZERWONY KRZYŻ ZHP ZESPÓŁ MUZYCZNY KOŁO PLASTYCZNE KOŁO TEATRALNE ZESPÓŁ TAŃCA NOWOCZESNEGO KLUB SPORTOWY ŻACZEK KOŁA PRZEDMIOTOWE

37 Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza W Olsztynie

38 Koła zainteresowań Wymiany zagraniczne filozoficzne, chemiczne, miłośników języka włoskiego i kultury śródziemnomorskiej, sportowe zajęcia translatorskie z j. łacińskiego. chór i zespół muzyczny "Muzyczna Scena Jedynki". PCK Klub Europejski Szkolne Koło Caritas. z Amos Comenius Gymnasium w Bonn -Niemcy z Berufskolleg w Herne - Niemcy.

39 Liceum Ogólnokształcące w Pasłęku

40 Ukierunkowanie Politechniczne humanistyczno- dziennikarskie przyrodniczo- medyczne bezpieczeństwa publicznego matematyczno- fizyczno- inżynierskie humanistyczno-prawne sportowo- turystyczne OFERTA nauka j. obcych uczestnictwo w wyjazdach do teatrów, kina i opery uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych udział w projektach realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz programu Socrates Comenius udział w kursach i szkoleniach (w tym np. kurs prawa jazdy) organizowanych w ramach projektów unijnych udział w zajęciach na wyższych uczelniach: Politechnice Gdańskiej, Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie uczestnictwo w wymianach młodzieży z partnerskich szkół i powiatów z Niemiec. WYPOSAZENIE bogato wyposażona biblioteka szkolna Centrum Multimedialne sklepik i bar szkolny oferujący ciepłe posiłki bardzo dobrze wyposażone zaplecze sportowe (sala gimnastyczna, siłownia, nowoczesny komplet boisk sportowych) sala komputerowa z dostępem do Internetu dobrze wyposażone gabinety przedmiotowe nowoczesne laboratorium chemiczne

41 Liceum Ogólnokształcące nr 2 im. Kazimierza Jagiellończyka w Elblągu

42 Koła zainteresowań aerobik piłka siatkowa piłka koszykowa kursy na stopień młodszego ratownika koło sportowe SKS unihokej język włoski koło geograficzne język angielski koło fizyczne język niemiecki warsztaty pisarskie z j. angielskiego koło biblioteczne koło historyczne koło j. francuskiego Wyjazdy edukacyjno-rekreacyjne Obozy żeglarskie Obozy narciarskie Obozy językowo-naukowe językowe Niemcy - Belgia - Francja Austria -Włochy Zajęcia wyrównawcze j. polski j. niemiecki j. angielski matematyka dla maturzystów

43 Bibliografia: k=blogcategory&id=42&Itemid=89 k=blogcategory&id=42&Itemid=89 dodatkowe html

44 Technikum Ostróda Olsztyn Elbląg Pasłęk Morąg Iława

45 Zawód technik : agrobiznesu, ochrony środowiska, architektury krajobrazu, rolnik, ogrodnik, technologii żywności, żywienia i usług gastronomicznych, obsługi turystycznej, turystyki wiejskiej, kelner, hotelarstwa, informatyk, energetyk, mechanik, pojazdów samochodowych, masażysta, handlowiec, technologii drewna, logistyk, ekonomista

46 Technik agrobiznesu Zajęcia zawodowe Kształcenie zawodowe obejmuje między innymi przedmioty: produkcja i pozyskiwanie surowców, marketing w agrobiznesie, przedsiębiorczość, rachunkowość, przetwórstwo spożywcze, wybrane zagadnienia z psychologii, technikę biurową i komputerową, wybrane zagadnienia prawne, zarządzanie firmą. Perspektywa Zdobycie zawodu pozwala absolwentowi kontynuowanie nauki w ramach studiów licencjackich lub magisterskich na uczelniach ekonomicznych, rolniczych lub innych, albo do podjęcia pracy w: - przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego - firmach handlowych -urządzeniach administracji samorządowej

47 Technik ochrony środowiska Zadania zawodowe prowadzenie eksploatacji obiektów, urządzeń i instalacji związanych ze składowaniem odpadów, uzdatnianiem wody i oczyszczaniem ścieków monitorowanie poziomu zanieczyszczeń w powietrzu, wodzie i glebie określanie stanu zanieczyszczeń środowiska oraz zmian zachodzących na skutek działalności człowieka oznaczanie parametrów określających stopień zanieczyszczenia wody, powietrza, poziom hałasu i stopień zanieczyszczenia gruntów i gleby określanie zgodności z normami oczyszczania ścieków, powietrza i odpadów wykonywanie pomiarów poziomu hałasu i drgań mechanicznych badanie i kontrolowanie emisji i imisji zanieczyszczeń sporządzanie bilansów zanieczyszczeń odprowadzanych do powietrza, wód i ziemi obsługiwanie typowych dla techniki ochrony środowiska urządzeń i aparatury kontrolno-pomiarowej przygotowywanie propozycji zarządzania środowiskiem na szczeblu lokalnym oraz prowadzenie kampanii na rzecz poprawy stanu środowiska, a w szczególności w zakresie edukacji ekologicznej posługiwanie się techniką komputerową; normowanie pracy sprzętu, taboru oraz podległych brygad wykorzystywanie w działalności zawodowej znajomości procesów zachodzących w gospodarce rynkowej przestrzeganie stosowania przepisów prawa dotyczących ochrony przyrody oraz ochrony i kształtowania środowiska

48 Technik architektury krajobrazu Zadania zawodowe: planowanie i projektowanie terenów zieleni miast i obszarów wiejskich wyznaczanie miejsc do zakładania trawników, rabat bylinowych, nasadzeń drzew i krzewów posługiwanie się dokumentacją projektową w poszczególnych etapach realizacji i konserwacji terenów zieleni urządzanie terenów zieleni miast i obszarów wiejskich wg przygotowanego projektu przygotowywanie terenów do obsadzeń, miejsc do sadzenia drzew i krzewów, zakładania trawników i kwietników, obsadzania waz kwiatowych wybór drzew, krzewów, bylin i innych roślin do zaplanowanych nasadzeń przygotowywanie receptur mieszanek ziemi ogrodowych, torfu i nawozów mineralnych rekultywacja terenów zdegradowanych: wyznaczanie drzew do karczowania i ścinania itp. opieka nad powierzoną zielenią na osiedlach, w parkach oraz przed obiektami użyteczności publicznej: wyznaczanie drzew i krzewów do cięć sanitarnych, nadzorowanie przycinania żywopłotów, strzyżenia trawników, usuwania konarów i gałęzi drzew w bliskim sąsiedztwie nadziemnych urządzeń inżynieryjnych pielęgnowanie parków i starodrzewu odczytywanie projektów terenów zieleni i wykonywanie ich w terenie

49 Technik rolnik Zadania zawodowe dokonywanie wyboru rodzaju produkcji (towarowa, hodowlana), wyboru gleby dla poszczególnych roślin, opracowywanie technologii i płodozmianu lub zmianowania dla wybranych roślin hodowlanych i produkcyjnych rozpoznawanie nasion zbóż, roślin pastewnych, okopowych, przemysłowych oraz występujących w nich nasion chwastów projektowanie oraz zakładanie pól hodowlanych z zachowaniem niezbędnej izolacji gatunkowej i odmianowej opracowywanie, kontrolowanie i wykonywanie podstawowych zabiegów agrotechnicznych związanych z uprawa gleby: oranie i bronowanie organizowanie, nadzorowanie i wykonywanie prac związanych z uprawą roli, nawożeniem, siewem nasion, sadzeniem, pielęgnowaniem i zbiorem roślin oraz przygotowywanie zebranych plonów do sprzedaży lub przechowywania dokonywanie okresowej kontroli i oceny plantacji nasiennych w okresie wegetacji roślin oraz ustalanie potrzeb, metod i środków zwalczania chwastów, szkodników i chorób nadzorowanie pracy lub obsługiwanie ciągników, kombajnów i innych maszyn oraz urządzeń stosowanych w produkcji rolnej planowanie zaopatrzenia i zaopatrywanie gospodarstwa rolnego w niezbędne maszyny i sprzęt rolniczy, nasiona, nawozy oraz środki ochrony roślin ustalanie optymalnego terminu i technologii zbioru roślin pobieranie próbek oraz przesyłanie ich do oceny i atestów kwalifikacyjnych prowadzenie dokumentacji dotyczącej produkcji roślinnej, kalkulacji kosztów produkcji rolnej

50 Technik ogrodnik Zadania zawodowe dobieranie gatunków i odmian roślin ogrodniczych oraz zaopatrywanie się w potrzebne nasiona, cebulki, sadzonki, materiał szkółkarski, potrzebne do produkcji lub zagospodarowania terenów zieleni przygotowywanie podłoży do produkcji ogrodniczej oraz stosowanie odpowiedniej uprawy gleby, odpowiednich narzędzi ogrodniczych i nawożenia dobieranie terminu siania lub sadzenia, kierowanie siewem nasion oraz sadzeniem drzewek owocowych i ozdobnych prowadzenie selekcji materiału hodowlanego, ustalanie i sporządzanie mieszanek traw na trawniki; - kierowanie przygotowywaniem kwietników do obsadzenia i sadzeniem kwiatów jednorocznych i bylin oraz obsadzanie i pielęgnowanie waz kwiatowych prowadzenie prac pielęgnacyjnych upraw, nasadzeń i starych drzew oraz kierowanie ochroną roślin przed chorobami i szkodnikami, wykonywanie zabiegów leczniczych, dokonywanie inwentaryzacji kierowanie ścinaniem oraz karczowaniem starych drzew w sadach i na ulicy, cięciem i formowaniem drzew i krzewów w sadach, parkach, zieleńcach i na ulicach przy użyciu sprzętu mechanicznego klasyfikowanie roślin oraz zbiorów zgodnie z normami branżowymi dobieranie roślin kwiatowych w zależności od wymogów środowiska i celów dekoracyjnych prowadzenie zapyleń i krzyżówek w celu otrzymania nowych odmian roślin kierowanie przesadzaniem drzew przy użyciu sprzętu mechanicznego, z zapewnieniem warunków ich przyjęcia się, wzrostu i rozwoju kierowanie cięciem i formowaniem żywopłotów kierowanie zbiorem płodów ogrodniczych oraz przygotowywanie ich do przechowywania w okresie zimowym, prowadzenie sprzedaży materiału roślinnego i zbiorów odczytywanie projektów budowy sadów, terenów zieleni i wykonywanie ich w terenie

51 Technik technologii żywności Zajmuje się opracowywaniem nowych produktów żywnościowych i technologii. Organizuje i nadzoruje proces produkcji produktów żywnościowych na powierzonym im odcinku produkcji. Może zajmować się również świadczeniem pomocy technicznej związanej z badaniami w zakresie nowoczesnych technik i technologii oraz opracowywaniem nowych asortymentów produktów żywnościowych.

52 Technik żywienia i usług gastronomicznych Planuje produkcję i ustala asortyment potraw, dokonuje oceny jakości półproduktów i wyrobów gotowych, potraw i napojów, pod kątem ich zgodności z przepisami kulinarnymi, nadzoruje przebieg procesów technologicznych zgodnie z normami, obowiązującymi recepturami i wymogami sanitarnymi, prowadzi dokumentację dotyczącą rozliczeń produkcji gastronomicznej i kalkulację, obsługuje maszyny i urządzenia gastronomiczne, organizuje i nadzoruje obsługę konsumentów, pracę magazynu oraz organizuje i nadzoruje proces produkcyjny, często prowadzi własną placówkę gastronomiczną.

53 Technik obsługi turystycznej Ustala, koordynuje i nadzoruje realizację obsługi turystycznej, w celu uzyskania maksymalnych efektów finansowych i społecznych firmy, bada popyt oraz kreuje podaż usług turystycznych dla klientów krajowych i zagranicznych, współpracując z innymi uczestnikami rynku. Planuje trasy podróży i dokonuje rezerwacji w hotelach dla klientów; organizuje lub sprzedaje pełne grupowe wyjazdy służbowe lub urlopowe.

54 Technik turystyki wiejskiej Zawód technik turystyki wiejskiej przygotowuje do: planowania i organizowania pobytu turystom w na obszarach wiejskich, organizacji i wykonywania prac w gospodarstwie rolnym, prowadzenia własnej działalności gospodarczej, prowadzenia gospodarstwa rolnego lub agroturystycznego, do dokonywania analizy i planowania strategii rozwoju własnej działalności, podjęcia pracy biurach turystycznych, hotelach i pensjonatach, prywatnych domach letniskowych. Nauka w zawodzie technik turystyki wiejskiej daje możliwość dalszego rozwoju i poszerzania wiedzy na studiach rolniczych, przyrodniczych oraz na kierunku agroturystyka.

55 Technik kelner W zawodzie technik kelner uczniowie: - poznają zagadnienia związane z prawidłowym nowoczesnym żywieniem człowieka, - nabywają umiejętności sporządzania różnych grup potraw, - poznają zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa gastronomicznego, - nabywają umiejętność prawidłowej, sprawnej, kulturalnej obsługi klienta. Predyspozycje: bardzo dobry stan zdrowia, zainteresowanie zawodem, życzliwość, uprzejmość, uczciwość, odpowiedzialność, operatywność. Umiejętność pracy w zespole. Podczas rekrutacji dodatkowo będzie brana pod uwagę ocena z zachowania.

56 Technik hotelarstwa Zadania zawodowe fachowa i kompleksowa obsługa gościa hotelowego posługując się technikami pracy na stanowiskach w różnych rodzajach i kategoriach bazy hotelowej organizowanie pracy w zakładzie hotelarskim organizowanie usług gastronomicznych oraz prawidłowe obsługiwanie konsumenta organizowanie i obsługiwanie kongresów, targów, zjazdów i innych imprez organizowanie usług turystycznych i rekreacyjnych wyposażanie i urządzanie wnętrza różnych jednostek hotelowych i gastronomicznych współpracowanie z firmami świadczącymi usługi dla zakładów hotelarskich prowadzenie korespondencji i obsługiwanie nowoczesnego sprzętu biurowego Do podstawowych zadań zawodowych wykonywanych przez technika hotelarstwa należą wszystkie czynności związane z fachową i kompleksową obsługą gościa hotelowego (recepcja, służba piętrowa, gastronomia, usługi komplementarne), ponadto zbieranie danych, gromadzenie informacji, kreowanie rozwoju i planowanie różnego rodzaju usług hotelarskich na potrzeby prowadzonych zadań przez organy administracji samorządowej oraz branżowych organizacji i stowarzyszeń.

57 Technik informatyk Niezbędne Umiejętności posługiwanie się wiedzą o budowie i działaniu systemów operacyjnych w stopniu pozwalającym na opanowanie umiejętności pracy z innymi systemami i innymi rodzajami komputerów, także pracujących w sieci posługiwanie się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym korzystanie z pisanej po angielsku dokumentacji oprogramowania i sprzętu posługiwanie się komputerami typu PC obsługiwanie wybranych rodzajów sieci komputerowych posługiwanie się typowym oprogramowaniem użytkowym i narzędziowym dobieranie i konfigurowanie sprzętu i oprogramowania dla podstawowych zastosowań posługiwanie się językami obsługi wybranych rodzajów baz danych, w tym językiem SQL projektowanie i utrzymywanie baz danych i nadzorowanie ich pracy programowanie w wybranych językach, w szczególności Pascal, C++ przeprowadzanie analizy powierzonego do wykonania zadania i stosowanie optymalnego, powszechnie używanego, języka programowania opracowywanie algorytmów według podanych założeń, będących podstawą do samodzielnego wykonywania programów użytkowych uruchamianie i obsługiwanie urządzeń peryferyjnych systemu komputerowego usuwanie uszkodzeń powstających w urządzeniach systemu komputerowego oraz testowanie jakości ich pracy wykonywanie rozliczenia kosztów wyrobów i usług organizowanie i utrzymywanie własnego stanowiska pracy i podległego zespołu zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa danych i procesów przetwarzania informacji

58 Technik energetyk W wyniku kształcenia w zawodzie absolwent powinien umieć: mechanicznej, elektrotechniki, elektroniki i automatyki; dobierać materiały konstrukcyjne i eksploatacyjne zgodnie z dokumentacją techniczną; stosować podstawowe metody obróbki i łączenia materiałów; instalować i obsługiwać maszyny, urządzenia elektryczne oraz aparaturę sterującą i kontrolno - pomiarową; posługiwać się dokumentacją konstrukcyjną, technologiczną i eksploatacyjną; projektować prostą instalację energetyczną; wykonywać pomiary podstawowych wielkości fizycznych oraz opracowywać i interpretować wyniki pomiarów; nadzorować procesy wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej; ustalać parametry technologiczne prowadzonych procesów; analizować zmiany parametrów w trakcie przemian termodynamicznych; kontrolować przepływ energii cieplnej i elektrycznej; stosować zasady obowiązujące w gospodarce paliwowej, wodnej oraz w gospodarce odpadami, prowadzić dokumentację produkcyjną; posługiwać się narzędziami i oprzyrządowaniem technologicznym; oceniać stan techniczny maszyn i urządzeń energetycznych; stosować zasady eksploatacji podstawowych maszyn i urządzeń wykorzystywanych w procesach przetwarzania energii; stosować normy dotyczące zapewnienia jakości produkcji; posługiwać się językiem obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych; stosować przepisy prawa dotyczące wykonywanych zadań zawodowych; przestrzegać przepisów prawa energetycznego; przestrzegać przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska; organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii; stosować przepisy Kodeksu pracy dotyczące praw i obowiązków pracownika i pracodawcy; udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy;

59 Technik mechanik Zadania zawodowe opracowywanie dokumentacji technicznej i ruchowej produkcji maszyn i urządzeń organizowanie obsługi technicznej maszyn i urządzeń przyjmowanie do naprawy maszyn i urządzeń i ich części składowych planowanie napraw, zaopatrzenia w części zamienne, materiały pędne i smary dobieranie technologii naprawy maszyn i urządzeń ogólnego przeznaczenia organizowanie i obsługiwanie stanowisk pracy w zależności od rodzaju wykonywanych zadań (stanowiska: ślusarskie, montażowe, kontrolno-pomiarowe i itp.) przeprowadzanie konserwacji oraz regulacji maszyn i urządzeń w czasie pracy i po naprawach organizowanie, wykonywanie i nadzorowanie produkcji, prac montażowych, naprawczych i konserwacyjnych oraz weryfikacji części i zespołów maszyn i urządzeń; wykonywanie prób działania, wykrywanie usterek w maszynach i urządzeniach oraz usuwanie przyczyn wadliwej ich pracy sprawdzanie działania montowanych i naprawionych maszyn oraz urządzeń za pomocą przyrządów kontrolno-pomiarowych wykonywanie rozliczeń kosztów naprawy maszyn, określanie norm czasowych napraw organizowanie bezpiecznej pracy w małych grupach pracowniczych, którym powierzono montaż, demontaż, naprawę lub obróbkę części maszyn i urządzeń

60 Technik pojazdów samochodowych Zadania zawodowe technika pojazdów samochodowych obejmują: posługiwanie się oprogramowaniem specjalistycznym, prowadzenie dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej związanej z obsługą i naprawą pojazdów samochodowych, wykonywanie oceny stany technicznego pojazdu samochodowego i jego zespołów, dobieranie części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, obsługiwanie i naprawianie pojazdu samochodowego i jego zespołów, organizowanie i nadzorowanie procesów obsługowo-naprawczych pojazdów samochodowych. Absolwent po ukończeniu szkoły kształcącej w zawodzie i zdaniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe będzie miał ukształtowane następujące umiejętności: analizowania i sporządzania dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej związanej z obsługą i naprawą pojazdów samochodowych, sporządzania dokumentów dotyczących ewidencji, obrotu i ubezpieczenia pojazdów, posługiwania się urządzeniami diagnostycznymi i naprawczymi, ocenienia stanu technicznego pojazdów samochodowych i ich zespołów, weryfikowania części pojazdów samochodowych, ustalania przyczyn uszkodzenia elementów pojazdów samochodowych, ustalania zakresu prac naprawczych przywracających sprawność techniczną pojazdu samochodowego, dobierania części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, organizowania procesów obsługowo-naprawczych pojazdów samochodowych, posługiwania się programami komputerowymi stosowanymi w obsłudze i naprawie pojazdów samochodowych.

61 Technik masażysta Technik masażysta realizując swoje zadania zawodowe działa na rzecz ludzi w różnych stanach zdrowia i choroby, w różnym wieku, pochodzących z różnych środowisk i mających różne problemy zdrowotne. Technik masażysta jest członkiem zespołów rehabilitacyjnych. Samodzielnie wykonuje zabiegi z zakresu kompleksowej rehabilitacji, usprawniające pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem masażu.

62 Technik handlowiec Zadania zawodowe organizacja komórki handlowej w firmie produkcyjno-usługowej organizacja, rejestrowanie i uruchamianie działalności małej firmy handlowej (handlu hurtowego i detalicznego) prowadzenie działalności akwizycyjnej planowanie poziomu, struktury asortymentowej, geograficznej, odbiorców oraz form sprzedaży towarów i usług (w tym formy internetowej) samodzielne lub we współdziałaniu z przełożonymi, opracowywanie projektu strategii marketingowej firmy, programu jej wdrożenia badanie rynku, czynników kształtujących oczekiwania, potrzeby i możliwości nabywcze klientów; podejmowanie działań, mających na celu pozyskanie nowych klientów i rynków oraz umacnianie pozycji już osiągniętych prowadzenie negocjacji z dostawcami i odbiorcami towarów i usług przygotowywanie oraz zawieranie umów handlowych, zgodnie z pełnomocnictwami swoich przełożonych analiza skuteczności oraz efektywności różnych form sprzedaży i kanałów dystrybucji określanie i proponowanie najbardziej efektywnych form sprzedaży adekwatnych do rodzaju towaru, usługi, rynku, oczekiwań klienta stosowanie różnych form i technik sprzedaży hurtowej i detalicznej; przygotowywanie właściwej dokumentacji sprzedaży towarów i usług, w tym faktur, gwarancji; załatwianie reklamacji klientów analiza kosztów działalności podmiotu gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem kosztów handlowych

63 Technik technologii drewna Zadania zawodowe opracowywanie dokumentacji technologicznej wyrobów, uczestniczenie w projektowaniu konstrukcji nowych wyrobów ustalanie harmonogramu prac w działach produkcyjnych i opracowywanie schematów procesów technologicznych nowych wyrobów wykonywanie klasyfikacji asortymentowej i jakościowej surowców oraz półfabrykatów z drewna i tworzyw drzewnych dobieranie sposobów, środków i nadzorowanie procesu zabezpieczania drewna i tworzyw drzewnych przed wpływem czynników atmosferycznych, grzybów i szkodników kontrolowanie procesu suszenia materiałów drzewnych, wykonywanie analiz laboratoryjnych surowców i materiałów drzewnych stosowanych w produkcji tworzyw drzewnych nadzorowanie przygotowania do pracy, ustawienia i poprawności obsługiwania typowych obrabiarek, linii obróbczych i produkcyjnych oraz kontrolowanie jakości i parametrów procesu produkcyjnego w przemyśle drzewnym dobieranie narzędzi do zadań technologicznych i kontrolowanie poprawności ich mocowania, ocenianie stopnia zużycia narzędzi oraz poprawności pracy obrabiarek, maszyn i urządzeń na podstawie jakości obróbki kontrolowanie jakości obróbki skrawaniem, obróbki wykończeniowej oraz montażu, pakowania i ekspedycji, zgodnie z zaleceniami norm technicznych oraz warunków odbioru technicznego nadzorowanie pracy urządzeń transportowych, kierowanie pracami magazynów półfabrykatów i gotowych wyrobów oraz ekspedycją gotowych wyrobów określanie zużycia materiałów i sporządzanie planu zapotrzebowania na surowce i materiały drzewne

64 Technik logistyk Zadania zawodowe przygotowywanie ofert handlowych w zakresie świadczenia usług logistycznych przygotowywanie procesu logistycznego dokonywanie wyboru dostawców towarów na podstawie określonych wymagań przyjmowanie i kompletowanie zamówienia usług logistycznych dobieranie środków do załadunku i rozładunku towarów oraz środków transportu dobieranie opakowań jednostkowych i transportowych obliczanie ilości miejsca do składowania towarów przygotowywanie taryf przewozowych, spedycyjnych i ustalanie należności za usługi logistyczne: kosztów transportu, magazynowania i usług logistycznych sporządzanie dokumentów logistycznych oraz zawieranie umów sprzedaży usług logistycznych prowadzenie rozliczeń i rachunków ze spedytorami, klientami krajowymi i zagranicznymi analizowanie kosztów dostawy i magazynowania oraz podstawowych parametrów wydajności procesów magazynowych organizowanie przyjęcia i wydania towarów z magazynu organizowanie logistyki miejskiej organizowanie recyklingu i utylizacji odpadów w działalności logistycznej podejmowanie działalności marketingowej na rynku usług logistycznych ocenianie jakości świadczonych usług logistycznych i efektywności podejmowanych działań ustalanie nieprawidłowości w stanie i sposobie przechowywania zapasów w przedsiębiorstwie organizowanie własnego miejsca pracy oraz podległych pracowników zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska

65 Technik ekonomista Zadania zawodowe analiza związków między realizacją celów polityki społeczno-ekonomicznej a sprawnością i efektywnością działania przedsiębiorstw, instytucji publicznych i prywatnych sporządzanie projektów poprawy struktury kosztów analiza znaczenia poszczególnych czynników wytwórczych w procesie produkcji towarów i usług; rozpoznawanie i określanie czynników kształtujących wydajność pracy dobór, obliczanie i interpretacja wskaźników określających kondycję ekonomiczną gospodarki, przedsiębiorstwa, gospodarstwa domowego, samorządu(w tym: Produkt Krajowy Brutto, Produkt Narodowy Brutto, PKB i PNB per capita, wskaźniki poziomu dobrobytu, zysk, inne wskaźniki analizy ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa i analogiczne wskaźniki oceny kondycji ekonomicznej samorządu)

66 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google