Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wiem, co jem. Zdrowe odżywianie Ruta Katarzyna

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wiem, co jem. Zdrowe odżywianie Ruta Katarzyna"— Zapis prezentacji:

1 Wiem, co jem. Zdrowe odżywianie Ruta Katarzyna

2 Spis treści Tajemnice zdrowia Zasady prawidłowego odżywiania Piramida zdrowego żywienia, czyli czego jeść więcej, a czego mniej Co spożywać? Podsumowanie

3 Tajemnice zdrowia Tajemnice zdrowia nie zależą wcale od zdrowej żywności, ale od prawidłowego odżywiania się! Co za dużo lub za mało, to nie zdrowo!

4 Zasady prawidłowego odżywiania się Dwie najważniejsze zasady prawidłowego odżywiania się to: I Dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości pokarmów. II Dostarczenie organizmowi odpowiedniej jakości pokarmów.

5 Piramida zdrowego żywienia, czyli czego jeść więcej, a czego mniej

6 Co spożywać? Picie płynów (napojów) jest bardzo ważne! Dziennie powinniśmy wypić od 1,5 do 4 litrów napojów. Latem zawsze należy pić więcej, niż w dni chłodne. Najbardziej wskazana jest czysta woda mineralna, soki i napoje owocowe.

7 Węglowodany powinniśmy spożywać co najmniej 2 razy dziennie! Bogate w węglowodany są takie produkty, jak: pieczywo ziemniaki produkty zbożowe

8 Warzywa i owoce Zapewniają niezbędne witaminy i minerały, błonnik, a także inne substancje, które są istotne dla zdrowia. Aby zachować zdrowie, jedz owoce i warzywa dwa lub więcej razy dziennie!

9 Wartościowe składniki w owocach i warzywach … źródła witaminy A (karotenu) znajdziesz w: pomidorach marchwi dyni morelach

10 źródła witaminy C znajdziesz w: kiwi truskawkach ziemniakach sałacie szpinaku

11 źródła kwasu foliowego znajdziesz w: pomarańczach orzeszkach ziemnych fasoli groszku szpinaku

12 źródła potasu znajdziesz w: bananach śliwkach ziemniakach kabaczku soczewicy

13 Jedz wszystkie dostępne owoce i warzywa w każdej postaci (świeże, mrożone, suszone, puszkowane, pod postacią soków). Pamiętaj, aby przed jedzeniem dokładnie umyć owoce i warzywa!

14 Mięso, drób, ryby Jedz te produkty na przemian jeden do dwóch razy dziennie!

15 Nabiał – zawiera białko, tłuszcze, sole mineralne i witaminy Do nabiału zaliczamy: mleko produkty mleczne: masło śmietana ser kefir

16 Przekąski i cukry Ich spożycie powinno się maksymalnie ograniczać!

17 Podsumowanie - Zdrowe odżywianie warunkuje utrzymanie dobrego zdrowia. - Właściwe odżywianie wymaga spożywania odpowiedniej ilości i jakości pokarmu. Pamiętaj! Pij dużo napojów i jedz owoce oraz warzywa bogate w witaminy!

18 Bibliografia Wikipedia – Wolna Encyklopedia: Źródła ilustracji: pg pg

19 SC01080.jpg SC01080.jpg pg pg Bibliografia

20 g g d.jpg d.jpg elijke_plant_%28Spinacia_oleracea_female_plant%29.jpg elijke_plant_%28Spinacia_oleracea_female_plant%29.jpg Bibliografia

21 chipsy1.jpg Bibliografia

22 KONIEC


Pobierz ppt "Wiem, co jem. Zdrowe odżywianie Ruta Katarzyna"

Podobne prezentacje


Reklamy Google