Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA. Piramida zdrowego odżywiania to zestaw produktów i proporcje produktów, które pokazują, ile trzeba jeść, aby zachować zdrowie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA. Piramida zdrowego odżywiania to zestaw produktów i proporcje produktów, które pokazują, ile trzeba jeść, aby zachować zdrowie."— Zapis prezentacji:

1 PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA

2 Piramida zdrowego odżywiania to zestaw produktów i proporcje produktów, które pokazują, ile trzeba jeść, aby zachować zdrowie. Produkty, które powinny być spożywane najczęściej znajdują się na najniższym poziomie. Produkty na wyższym poziomie piramidy powinny być mniej spożywane. Pierwsza piramida zdrowego żywienia powstała w USA w 1992 roku. Od tego czasu kilka nowych piramid zostały dodane, aby pokazać nawyki żywieniowe ludzi w różnym wieku (dzieci i dorosłych) oraz różnych punktów widzenia, co czynidietę zdrową (dieta śródziemnomorska).

3 Podstawą zdrowego odżywiania w piramidzie był chleb, makaron, ryż i kasza. Na kolejnym poziomie znajdowały się warzywa i owoce. Wyżej znajdowały się mięso i produkty mleczne. Na najwyższym poziomie zostały umieszczone słodycze i tłuszcze. Po wielu latach jeden z lekarzy powiedział, że piramida była nieprawidłowa i może być szkodliwa dla zdrowia ludzkiego i została stworzona dla pieniędzy z rolnictwa i żywności. Współczesna piramida zdrowego żywienia znacznie różni się od pierwszej.

4 Aktywność fizyczna jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze, itp. jest podstawą nowej piramidy jako niezbędne do utrzymania formy. Zgodnie z zaleceniami lekarzy, na następnym poziomie bardzo ważne jest spożywanie oleju roślinnego, jarzyn i produktów pełnoziarnistych jak ciemny chleb, makaron, ryż, mąka żytnia. Powinniśmy jeść je kilka razy dziennie. Wyżej w piramidzie są owoce i warzywa, które dostarczają organizmowi człowieka niezbędne witaminy.

5 Mniej istotne od warzyw są rośliny strączkowe takie jak groch, fasola, bób, soja, soczewica, nasiona i orzechy. Raz czy dwa razy dziennie powinniśmy jeść ryby, drób, mięso, nabiał, sery oraz preparaty uzupełniające wapń. Na szczycie piramidy znajdują czerwone mięso, słodycze, tłuszcze nasycone, fast-foody. Te produkty powinny być spożywane bardzo rzadko.

6 Niektóre diety nie uwzględniają tej piramidy, ale należy pamiętać, co możemy, a czego nie możemy jeść często.

7 QUIZ 1.Czy każda dieta stosuje się do zaleceń piramidy zdrowgo żywienia? Tak Nie Może 1.Co jest podstawą nowoczesnej oraz pierwszej piramidy zdrowego żywienia ? Podstawą nowczesnej piramidyzdrowego żywienia są produkty zbożowe a pierwszej piramidy – owoce i warzywa Podstawą nowoczesnej piramidy zdrowego żywienia są produkty zbożowe a pierwszej – aktywność fizyczna Podstawą nowoczesnej piramidy zdrowego żywienia jest aktywność fizyczna a pierwszej piramidy – owoce i warzywa Podstawą nowoczesnej piramidy zdrowego żywienia jest aktywność fizyczna a pierwszej – produkty zbożowe

8 3. Dlaczego owoce i warzywa są dobre dla naszego zdrowia? Dlatego, ponieważ są pyszne Dlatego, ponieważ zawierają wiele szkodliwych substancji Dlatego, ponieważ wszyscy je jedzą Dlatego, ponieważ dostarczają organizmowi człowieka niezbędne witaminy 4. Które mięso jest najbardziej niezdrowe dla nas? Kurczak Wołowina Czerwone mięso Każdy rodzaj mięsa jest szkodliwy

9 5. Jak często podczas dnia powinniśmy spożywać sumplementy wapnia? Raz Dwa Trzy razy Raz lub dwa Dwa lub trzy razy 6. Ile piramid zdrowgo żywienia jest na świecie? Tylko jedna Dwie Dużo Żadna 7. Dlaczego ludzie stworzyli pierwszą piramidę zdrowego żywienia? Dla pieniędzy Dla sławy Dla postępu moralnego


Pobierz ppt "PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA. Piramida zdrowego odżywiania to zestaw produktów i proporcje produktów, które pokazują, ile trzeba jeść, aby zachować zdrowie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google