Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotowali: Maciej Blaszków, Ola Łyczko, Kasia Krupa, Weronika Mikraszewicz, Paula Kosińska, Zuzia Misiejuk, pod okiem Pani Małgorzaty Kani.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotowali: Maciej Blaszków, Ola Łyczko, Kasia Krupa, Weronika Mikraszewicz, Paula Kosińska, Zuzia Misiejuk, pod okiem Pani Małgorzaty Kani."— Zapis prezentacji:

1 Przygotowali: Maciej Blaszków, Ola Łyczko, Kasia Krupa, Weronika Mikraszewicz, Paula Kosińska, Zuzia Misiejuk, pod okiem Pani Małgorzaty Kani

2

3 1.Jakie posiłki jesz w ciągu dnia ? 88%-obiad 75%-śniadanie 75%-kolacja 26%- podwieczorek 2.Ile posiłków jesz w ciągu dnia ? 42%-3 28%-4 15%-2 11%-więcej 4%-1

4 3. Ile porcji warzyw i owoców jesz dziennie ? 59% %-0 11% %- więcej niż Która odpowiedź określa twój sposób żywienia ? 48%- jem mało ale często 25%- jem dużo ale rzadko 14%-nie interesuje się zdrowym żywieniem 7%- objadam się 6%-inne

5 5. Wolisz warzywa czy owoce ? 59%-owoce 28%-warzywa i owoce 14%-warzywa 6. Czy uważasz że zdrowe odżywianie wpływa na jakość życia ? 68%- tak 22%-nie 10%- trudno powiedzieć 7. Czy znasz zasady zdrowego odżywiania ? 47%-tak 45%-trochę 8%-nie

6 8.Czy stosujesz zasady zdrowego odżywiania? 52%-tak 48%-nie 9.Czy często zdarza Ci się spożywać potrawy o późnych godzinach? 60%-tak 40%-nie 10.Jak często spożywasz potrawy mleczne ? 54%-codziennie 27%-raz w tygodniu 16%-rzadziej 3%-raz w miesiącu

7 11.Jaki jest twój ulubiony owoc? *najbardziej popularne owoce w naszej szkole to : 1.Jabłko 2.Banan 3.Truskawka 4.Arbuz 5.Kiwi *najbardziej popularne warzywa w naszej szkole to : 1.Pomidor 2.Sałata 3.Papryka 4.Ogórek 5.Brokuły

8 12.Czy chętnie zjadasz surówki ? 85%-tak 15%-nie 13.Czy codziennie jesz słodycze? 51%-tak 49%-nie 14.Który posiłek uważasz za najważniejszy? 60%-śniadanie 38%-obiad 2%-kolacja

9 15.Ile razy w ciągu tygodni ćwiczysz ? 68%-kilka razy w tygodniu 11%-raz w tygodniu 11%-wcale 10%-bardzo rzadko 16. Ile czasu podczas dnia spędzasz przed telewizorem lub komputerem ? 45%-3 godziny 19%-więcej 18%-2 godziny 18%-1 godzinę

10 17. Kto przekazuje Ci informację o zdrowym odżywianiu i zdrowym trybie życia? 38%-rodzice 30%-nauczyciele 11%-koledzy 11%-inni 10%-nikt 18.Czy uważasz, że twój organizm otrzymuje wszystkich niezbędnych składników odżywczych? 66%-tak 34%-nie

11 19. Czy zwracasz uwagę na zawartość konserwantów w produktach, które kupujesz ? 50%-nie 29%-czasami 21%-tak 20. Jak często korzystasz z Fast foodów ? 67%-rzadko 25%-często 8%-nigdy 21. Czy jesz swoje posiłki w pośpiechu? 35%-nie 35%-czasami 24%-tak 6%-nigdy

12 22. Które z tych słów najlepiej określa twój tryb życia? 77%-aktywny 52%-spokojny 11%-zestresowany 23.Jak spędzasz czas wolny ? 1.Piłka nożna 2.Rower 3.Koszykówka 4.Biegi 5.Tenis stołowy 6.Deskorolka 7.Taniec

13 24. Czy palisz papierosy? 64%-nie 23%-tak 13%-od czasu do czasu 25. Czy uprawiasz jakieś sporty ? 94%-tak 6%-nie

14

15 Chcesz wyglądać jak pączuszek, czy mieć ładny zgrabny brzuszek ? PączuszekZgrabny brzuszek

16 10 Zasad zdrowego żywienia 1.Dużo pij. 2.Zredukuj ilość spożywanych tłuszczów. 3. Zredukuj ilość spożywanych mięs. 4.Jedz dużo warzyw i owoców. 5.Spożywaj ryby raz w tygodniu. 6.Regularne spożywaj produkty pełnoziarniste. 7.Unikaj soli. 8.Używaj zdrowych tłuszczów. 9.Nie spożywaj alkoholu !!! 10.Rozkoszuj się smakiem.

17 Jedz produkty zbożowe są dobre i zdrowe! - Chleb razowy - Bułki pełno ziarniste - Makarony - Kasza

18 Warzywa: Burak ( witaminę C i B, białko, sole mineralne) Cebula ( Białko, witamina PP, C, B, A, potas, wapń, żelazo) Kalafior ( witaminy C, B, magnez, potas, wapń, żelazo, fluor) Kalarepa ( witamina C, E, B, A) Koper ( C, A, E, B1, B2, fosfor, wapń, żelazo) Kukurydza ( A, E, B1, B2, sole mineralne, fosfor magnez, wapń żelazo) Marchew ( A, B1, B2, C, E, wapń, magnez, fosfor, żelazo ) Ogórek (A, B1, B2, C wapń, magnez, fosfor, woda)

19 Cytryna (C, E, B1, B2, B6, karoten, magnez, sód, potas, wapń, fosfor, żelazo, jod) Żurawina (C, B1, B2, potas, magnez, wapń, fosfor ) Truskawka (C, B1, B2, potas, magnez, wapń, sód, fosfor) Pomarańcz (C, B1, B2, B6, potas, wapń, fosfor, magnez) Pomarańcza (C, A, kwas foliowy, wapń, potas, żelazo, sód, magnez, cynk)

20 Mleko i przetwory mleczne i ju ż wszystko jest bajeczne !

21 W ciągu 30 minut spalamy : Jazda na rowerze- 213 kcal Wchodzenie po schodach- 474 kcal Skoki na skakance kcal Aerobik- 355 kcal Bieganie- 245 kcal Pływanie- 234 kcal

22 Dziękujemy za uwagę.


Pobierz ppt "Przygotowali: Maciej Blaszków, Ola Łyczko, Kasia Krupa, Weronika Mikraszewicz, Paula Kosińska, Zuzia Misiejuk, pod okiem Pani Małgorzaty Kani."

Podobne prezentacje


Reklamy Google