Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

*Źródło: Podręcznik/Internet. 5-6 porcji dziennie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "*Źródło: Podręcznik/Internet. 5-6 porcji dziennie."— Zapis prezentacji:

1 *Źródło: Podręcznik/Internet

2

3

4 5-6 porcji dziennie

5 Jednym z najczęściej popełnianych błędów żywieniowych jest niewystarczające spożycie warzyw, tymczasem stanowią one doskonałe źródło witamin, składników mineralnych i błonnika pokarmowego w naszej diecie. Ponadto charakteryzują się dość dużą zawartością wody, co sprawia, że są niskokaloryczne. Odgrywają kluczową rolę w profilaktyce i leczeniu otyłości w różnych grupach wiekowych, w tym także u dzieci.

6 Najwięcej witaminy mają jabłka, śliwki, gruszki, maliny. Choć nikogo o tym nie trzeba przekonywać, są tacy, którzy nadal sięgają po nie rzadko. Błąd! Przysmaki z sadów to przecież multiwitaminowa pigułka dostępna przez cały rok. Wzmacnia organizm i łagodzi wiele dolegliwości.

7 Mleko jest najważniejszym źródłem wapnia w diecie. Dwie duże szklanki spożywane codziennie zapewniają prawie wystarczającą ilość wysokowartościo- wego białka i witaminy B2

8 Mięso jest nie tylko dobrym źródłem białka ale też cynku, witaminy B1, żelaza, niacyny. Mięso białe (drób) uważane jest za zdrowsze od czerwonego. Należy wybierać chude gatunki.

9 Rybie mięso jest bardzo łatwo przyswajalne i wartościowe pod względem odżywczym. Zawiera wysokiej jakości białko, jod, fosfor, potas, wapń oraz witaminy A i D.

10

11

12 Możesz to osiągnąć poprzez zrównoważenie ilości spożywanego pożywienia z aktywnością fizyczną

13 Alkohol nie zawiera żadnych niezbędnych składników pokarmowych, podnosi ciśnienie krwi. Wysokie spożycie alkoholu stanowi ryzyko nagłej śmierci sercowej, a częste jego spożywanie nawet w niewielkich ilościach może doprowadzić do uzależnienia. Ludzie pijący alkohol chorują na marskość wątroby, zwyrodnienie mięśnia sercowego, nowotwory i inne choroby! Brr…

14

15 Pamiętajmy, że najważniejsza jest aktywność fizyczna Starajmy się dostosowywać nasze posiłki do piramidy zdrowego żywienia Pijmy dużo wody Unikajmy nadwagi i otyłości Jedzmy jak najmniej przetworzone jedzenie Unikajmy alkoholu i innych używek 1. Dziękuję za uwagę Wiktoria Nalepa


Pobierz ppt "*Źródło: Podręcznik/Internet. 5-6 porcji dziennie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google