Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZDROWE ODŻYWIANIE SIĘ Prezentacja dla uczniów gimnazjum.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZDROWE ODŻYWIANIE SIĘ Prezentacja dla uczniów gimnazjum."— Zapis prezentacji:

1 ZDROWE ODŻYWIANIE SIĘ Prezentacja dla uczniów gimnazjum

2 PIRAMIDA ŻYWIENIOWA Piramida Zdrowego Żywienia jest graficznym przedstawieniem grup produktów spożywczych wchodzących w skład wzorcowej dziennej racji pokarmowej. W codziennej racji pokarmowej powinien występować co najmniej 1 produkt z każdej grupy, choć pożądana jest większa liczba produktów.

3

4 Jak rozumieć piramidę żywienia? Kalorie zawarte w produktach zbożowych powinny stanowić około 50% naszej dziennej liczby przyjmowanych kalorii. Dzienne spożycie warzyw i owoców ma wynosić około 700 g. W naszej diecie powinno znajdować się dużo produktów mlecznych o obniżonej zawartości tłuszczu. Są one trudnym do zastąpienia źródłem wapnia. Dostarczają także dużo witaminy B2.

5 Jak rozumieć piramidę żywienia? Nie należy zapominać o dostarczeniu organizmowi białka, którego brak uzupełnimy jedząc ryby lub nasiona roślin strączkowych. W wierzchołku piramidy zlokalizowano tłuszcze, przedstawiając olej jako tłuszcz o najwyższych walorach zdrowotnych. Oleje zawierają dużo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, bardzo ważnych dla naszego organizmu.

6 INNE ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA SIĘ

7 1. Spożywaj 4-5 posiłków dziennie Organizm funkcjonuje najlepiej, gdy "otrzymuje" regularnie średnioenergetycze posiłki. Spożywanie 4-5 posiłków dziennie gwarantuje nam wzrost tempa metabolizmu o kilka procent. Nie należy najadać się do syta, a tylko zaspakajać głód.

8 2.Pij dużą ilość wody Woda jest zdrowa i nie posiada wad innych napojów, jak chociażby napojów słodzonych. Dzienna dawka to około 1,5 litra wody. Woda obniża stres, poprawia trawienie, odżywia skórę.

9 3. Jedz zredukowane ilości mięsa Spożywanie mięsa dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy aby pokryć zapotrzebowanie na żelazo. Zaleca się przyrządzanie chudych mięs, takich jak mięso z kurczaka czy indyka.

10 4. Spożywaj dużo warzyw i owoców Spożywanie 5 porcji warzyw lub owoców rozłożonych w ciągu dnia jest jak najbardziej wskazane. W ten sposób organizm zostaje zaopatrywany w cenne witaminy i substancje mineralne oraz wspomagające zdrowie drugorzędne substancje roślinne.

11 5. Regularnie jedz produkty pełno zbożowe Produkty z mąki pszennej czy oczyszczony ryż, zastąp produktami z pełnego ziarna jak n. p. gryka, proso czy orkisz. Wpłynie to pozytywnie na zawartość witamin w organizmie.

12 6. Unikaj soli Spożywanie soli w nadmiernych ilościach może stanowić czynnik prowadzący do nadciśnienia. Według Światowej Organizacji Zdrowia dzienne spożycie soli nie powinno przekroczyć 5 gram, jednakże przeciętny Polak zjada 2-3 razy więcej.

13 7. Jedz potrawy bogate w tłuszcze i oleje roślinne Tłuszcze roślinne powinny stanowić istotny element diety człowieka. Stanowią bowiem źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystnie wpływają na zdrowie człowieka. Ponadto przeciwdziałają chorobom układu krążenia

14 Dziękuję za uwagę! Prezentację wykonała: Izabela Winnicka


Pobierz ppt "ZDROWE ODŻYWIANIE SIĘ Prezentacja dla uczniów gimnazjum."

Podobne prezentacje


Reklamy Google