Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ROLA POSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH Podstawową zasadą zdrowego odżywiania jest różnorodnośc spożywanych produktów, aby dostarczy organizmowi energii.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ROLA POSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH Podstawową zasadą zdrowego odżywiania jest różnorodnośc spożywanych produktów, aby dostarczy organizmowi energii."— Zapis prezentacji:

1

2 ROLA POSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH Podstawową zasadą zdrowego odżywiania jest różnorodnośc spożywanych produktów, aby dostarczy organizmowi energii i wszystkich niezbędnych składników odżywczych, w tym witamin i soli mineralnych. Składnikami pokarmowymi dostarczającymi energii są cukry, białka i tłuszcze.

3 PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA

4 JEDZ WARZYWA I OWOCE Warzywa i owoce powinny wchodzic w skład codziennej diety, gdyż są źródłem cennych witamin, zwłaszcza witaminy C oraz B – karotenu.

5 PRODUKTY ZBOŻOWE Produkty przygotowane ze zbóż tj. pszenica, ryż, owies są podstawą diety. Zapewniają witaminy, węglowodany, składniki mineralne i inne substancje niezbędne dla zdrowia. Spożywanie razowego chleba, płatków owsianych i innych produktów zbożowych pomoże Ci unikną wielu chorób.

6 PRZETWORY MLECZNE Mleko i produkty mleczne odgrywają bardzo ważną rolę z żywieniu człowieka. Najbardziej rozpowszechnione są produkty mleczne pochodzące od krów Mleko, jogurty i inne przetwory mleczne powinny być stałym elementem codziennej diety zarówno dzieci, jak i osób dorosłych. Zgodnie z wytycznymi żywieniowymi, codziennie powinno się spożywać co najmniej dwie pełne szklanki mleka lub tyle samo jogurtu lub kefiru oraz 1, 2 plasterki sera.

7 10 ZASAD ZDROWEGO ODŻYWIANIA 1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie. 2. Bądź codziennie aktywny fizycznie - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę. 3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole). 4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.

8 5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych. 6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce. 7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych. 8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów. 9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę. 10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

9 CZEGO UNIKAĆ

10 czy-wiesz-co-jesz-cz-1.html ŹRÓDŁO

11 KONIEC


Pobierz ppt "ROLA POSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH Podstawową zasadą zdrowego odżywiania jest różnorodnośc spożywanych produktów, aby dostarczy organizmowi energii."

Podobne prezentacje


Reklamy Google