Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013."— Zapis prezentacji:

1 Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013

2 Celem programu COMENIUS "Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej jest podnoszenie kwalifikacji kadry oświatowej, poprzez dofinansowanie udziału w zagranicznych szkoleniach w krajach europejskich.

3 Międzynarodowy kurs dla nauczycieli w Portugalii Nauczycielki Barbara Pyka oraz Agnieszka Pocenty w dniach od lipca 2013 roku uczestniczyły w międzynarodowym kursie doskonalenia zawodowego nauczycieli : Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environments, który zorganizowała agencja EUROPEAN BRIDGES CONSULTING. W kursie brało udział 30 nauczycieli z 11 różnych krajów europejskich. Głównym tematem było stosowanie metod aktywizujących poprawiających motywację i jakość w środowisku nauczania.

4 Kurs oparty jest na założeniach, że metody aktywizujące stymulują zaangażowanie i zrozumienie zarówno podczas indywidualnego jak i grupowego uczenia się, które wywodzi się z doświadczeń uczestników grupy.

5 Zajęcia twórcze / drama Zajęcia twórcze wyzwalały kreatywność, inspirowały wyobraźnię, uczyły współpracy i empatii. Metody aktywizujące promują tworzenie dobrych grup i dobrej atmosfery w grupach.

6 Współdziałanie w grupie W dobrych, współpracujących grupach funkcjonują: otwartość, dialog i zaangażowanie, a metody aktywizujące mają za zadanie promować te elementy.

7 Zajęcia prozdrowotne / Współdziałanie Metody aktywizujące pomagają uczestnikom poznać się nawzajem przełamując tzw. pierwsze lody, redukują stres, usuwają agresję pomagają wyrażać emocje, rozwijać pozytywne cechy, zmysły, uczą rzeczy nowych i stanowią doskonałą sposobność do odkrycia umiejętności i talentów, wzmacniają poczucie pewności siebie.

8 CAPOEIRA Metody aktywizujące są stosowane: * regularnie, aby wzmacniać pozytywną atmosferę w grupie; * aby uczenie mogło odbywać się na innych poziomach niż tylko werbalny i intelektualny; * aby utrzymać atmosferę pracy w grupie na pozytywnym poziomie emocjonalnym.

9 Zajęcia twórze / Współdziałanie Nie sposób wymienić wszystkich ćwiczeń i praktyk, których doświadczyłyśmy na kursie.

10 Zajęcia prozdrowotne / Przełamywanie barier Oprócz zajęć w salach wykładowych były zajęcia w plenerze wycieczki: do Lisbony do Setubal, dzielnicy Belem, na Costa Caparica.

11 Zajęcia plastyczne Pracując w międzynarodowych grupach roboczych mogliśmy zobaczyć jak działają instytucje edukacyjne w innych krajach UE. Nawiązaliśmy przyjaźnie z przedstawicielami innych krajów, dzięki którym możemy na bieżąco wymieniać doświadczenia, które mam nadzieję w przyszłości zaowocują współpracą w ramach realizacji innych projektów europejskich.

12 Tańcząca matematyka Aby zapoznać się z portugalskim systemem edukacji gościliśmy wykładowcę lokalnej Uczelni. Wykorzystywaliśmy różne materiały dydaktyczne, w tym narzędzia technologii informacyjnej, prezentacje video, prezentacje ppt, muzykę,

13 Learning caffe / zajęcia muzyczne Korzyści Stosowane metody angażowały nas w pracę na zajęciach, budowały poczucie więzi w grupach, poczucie bezpieczeństwa i kreatywną atmosferę, gdzie każdy był zaangażowany w proces przyswajania wiedzy, a członkowie grupy uczyli się od siebie nawzajem. Formy pracy dobrane były tak, aby jak najpełniej wskazać wachlarz możliwości pozytywnego oddziaływania na ucznia w każdym wieku szkolnym.

14 Zajęcia plastyczne Refleksje… Szkolenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela jest koniecznością. Jeżeli odbywa się w malowniczym miejscu na Wybrzeżu Lizbońskim i prowadzone jest w sposób niezwykle profesjonalny pozwalając nauczycielowi na uaktualnienie wiedzy metodycznej i pedagogicznej, poznanie twórczych i nowatorskich metod pracy wzmacniających motywacje uczniów, może być przedsięwzięciem, które łączy przyjemne z pożytecznym. Zostałyśmy zainspirowane nowymi pomysłami, które pragniemy realizować w dalszej pracy zawodowej.

15 Wycieczka fakultatywna do Lizbony. Wykorzystanie i upowszechnianie Polecamy wszystkim tę formę doskonalenia zawodowego zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym. Miałyśmy wyjątkową sposobność poznawania kultur i mentalności Europejczyków, a także zwiedzenia najważniejszych historycznie miejsc Lizbony. Agnieszka Pocenty, Barbara Pyka


Pobierz ppt "Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google