Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlicja Widuliński Został zmieniony 10 lat temu
1
Uczestnictwo nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej nr 59 im. Jana Matejki w Katowicach w projektach COMENIUS w roku szkolnym 2012/2013
2
Celem programu COMENIUS "Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej” jest podnoszenie kwalifikacji kadry oświatowej, poprzez dofinansowanie udziału w zagranicznych szkoleniach w krajach europejskich.
3
Międzynarodowy kurs dla nauczycieli w Portugalii
Nauczycielki Barbara Pyka oraz Agnieszka Pocenty w dniach od lipca 2013 roku uczestniczyły w międzynarodowym kursie doskonalenia zawodowego nauczycieli : „Action Methods Improving Motivation and Quality in Learning Environments”, który zorganizowała agencja EUROPEAN BRIDGES CONSULTING. W kursie brało udział 30 nauczycieli z 11 różnych krajów europejskich. Głównym tematem było stosowanie metod aktywizujących poprawiających motywację i jakość w środowisku nauczania.
4
Kurs oparty jest na założeniach, że metody aktywizujące stymulują zaangażowanie i zrozumienie zarówno podczas indywidualnego jak i grupowego uczenia się, które wywodzi się z doświadczeń uczestników grupy.
5
Zajęcia twórcze / drama
Zajęcia twórcze wyzwalały kreatywność, inspirowały wyobraźnię, uczyły współpracy i empatii. Metody aktywizujące promują tworzenie dobrych grup i dobrej atmosfery w grupach.
6
Współdziałanie w grupie
W dobrych, współpracujących grupach funkcjonują: otwartość, dialog i zaangażowanie, a metody aktywizujące mają za zadanie promować te elementy.
7
Zajęcia prozdrowotne / Współdziałanie
Metody aktywizujące pomagają uczestnikom poznać się nawzajem przełamując tzw. pierwsze lody, redukują stres, usuwają agresję pomagają wyrażać emocje, rozwijać pozytywne cechy, zmysły, uczą rzeczy nowych i stanowią doskonałą sposobność do odkrycia umiejętności i talentów, wzmacniają poczucie pewności siebie. Zajęcia prozdrowotne / Współdziałanie
8
CAPOEIRA Metody aktywizujące są stosowane:
* regularnie, aby wzmacniać pozytywną atmosferę w grupie; * aby uczenie mogło odbywać się na innych poziomach niż tylko werbalny i intelektualny; * aby utrzymać atmosferę pracy w grupie na pozytywnym poziomie emocjonalnym. CAPOEIRA
9
Zajęcia twórze / Współdziałanie
Nie sposób wymienić wszystkich ćwiczeń i praktyk, których doświadczyłyśmy na kursie . Zajęcia twórze / Współdziałanie
10
Zajęcia prozdrowotne / Przełamywanie barier
Oprócz zajęć w salach wykładowych były zajęcia w plenerze wycieczki: do Lisbony do Setubal, dzielnicy Belem, na Costa Caparica. Zajęcia prozdrowotne / Przełamywanie barier
11
Zajęcia plastyczne Pracując w międzynarodowych grupach roboczych mogliśmy zobaczyć jak działają instytucje edukacyjne w innych krajach UE. Nawiązaliśmy przyjaźnie z przedstawicielami innych krajów, dzięki którym możemy na bieżąco wymieniać doświadczenia, które mam nadzieję w przyszłości zaowocują współpracą w ramach realizacji innych projektów europejskich.
12
„Tańcząca matematyka”
Aby zapoznać się z portugalskim systemem edukacji gościliśmy wykładowcę lokalnej Uczelni. Wykorzystywaliśmy różne materiały dydaktyczne, w tym narzędzia technologii informacyjnej, prezentacje video, prezentacje ppt, muzykę,
13
Learning caffe / zajęcia muzyczne
Korzyści Stosowane metody angażowały nas w pracę na zajęciach, budowały poczucie więzi w grupach, poczucie bezpieczeństwa i kreatywną atmosferę, gdzie każdy był zaangażowany w proces przyswajania wiedzy, a członkowie grupy uczyli się od siebie nawzajem . Formy pracy dobrane były tak, aby jak najpełniej wskazać wachlarz możliwości pozytywnego oddziaływania na ucznia w każdym wieku szkolnym.
14
Zajęcia plastyczne Refleksje…
Szkolenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela jest koniecznością. Jeżeli odbywa się w malowniczym miejscu na Wybrzeżu Lizbońskim i prowadzone jest w sposób niezwykle profesjonalny pozwalając nauczycielowi na uaktualnienie wiedzy metodycznej i pedagogicznej, poznanie twórczych i nowatorskich metod pracy wzmacniających motywacje uczniów, może być przedsięwzięciem, które łączy przyjemne z pożytecznym. Zostałyśmy zainspirowane nowymi pomysłami, które pragniemy realizować w dalszej pracy zawodowej.
15
Wycieczka fakultatywna do Lizbony.
Wykorzystanie i upowszechnianie Polecamy wszystkim tę formę doskonalenia zawodowego zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym. Miałyśmy wyjątkową sposobność poznawania kultur i mentalności Europejczyków, a także zwiedzenia najważniejszych historycznie miejsc Lizbony. Agnieszka Pocenty, Barbara Pyka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.