Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warszawa, 12 września 2011. Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warszawa, 12 września 2011. Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości."— Zapis prezentacji:

1 Warszawa, 12 września 2011

2 Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości występowania szumów usznych Objęcie opieką diagnostyczną, terapeutyczną i rehabilitacyjną dzieci z wykrytymi zaburzeniami słuchu Edukacja społeczna i profilaktyka zdrowotna

3 Organizatorzy Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niesłyszących i Niedosłyszących Partnerzy Komitet Patofizjologii Klinicznej PAN Polskie Towarzystwo Naukowe Zaburzeń Słuchu, Głosu i Komunikacji Językowej Wojewódzkie Kuratoria Oświaty Władze samorządowe i Dyrekcje szkół Narodowy Fundusz Zdrowia Poradnie psychologiczno-pedagogiczne

4 Informacje podstawowe Program realizowany jest od 2008 r. na terenie gmin wiejskich w całej Polsce Skierowany jest do uczniów szkół z terenów wiejskich w wieku 7-12 lat Uczestnictwo w badaniach słuchu jest bezpłatne i dobrowolne Badania słuchu są bezpieczne i nieuciążliwe dla dziecka

5 Finansowanie bez udziału budżetu Państwa Środki statutowe: Funduszu Składkowego IFiPS SPONIN Koszt jednego badania: zł

6 Zainteresowanie Programem szkół w wybranych województwach Województwo podlaskie99,9% podkarpackie97,4% lubelskie96,9% mazowieckie96,5% warmińsko-mazurskie92,7% małopolskie89,9% świętokrzyskie86,3%

7 Wyniki 2008/ Udział dzieci w wieku 7 lat Udział dzieci w wieku od 8 do 12 lat Liczba dzieci objętych Programem łącznie Liczba szkół uczestniczących w Programie Odsetek szkół88,4%88,6% Odsetek rodziców, którzy wyrazili zgodę na badania dziecka 84,1%89,2% Odsetek rodziców nieświadomych zaburzeń słuchu u ich dziecka 59,5%58,8%

8 Wyniki 2008/ ,7 % Odsetek dzieci w wieku 7 lat z zaburzeniami słuchu 14,0% Odsetek dzieci w wieku 8-12 lat z zaburzeniami słuchu 13,9% Odsetek dzieci w wieku 7 lat z zaburzeniami słuch u 14,4% Odsetek dzieci w wieku 8-12 lat z zaburzeniami słuchu

9 Program w 2011 r. W 2011 roku Program obejmie około 130 tys. dzieci z szkół z gmin w Polsce W okresie od 14 marca do 21 czerwca zbadano ponad 59 tys. dzieci z szkół podstawowych

10 Wnioski Program potwierdził zasadność prowadzenia badań przesiewowych w całej populacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym Badania unaoczniły, że co 5-6 dziecko ma problemy ze słuchem, ok. 60% rodziców nie miało świadomości istnienia zaburzeń słuchu u swoich dzieci 14% dzieci wymaga specjalnej uwagi w procesie edukacji, ze względu na podejrzenia zaburzeń słuchu Dzieci, u których wykryto zaburzenia słuchu, powinny być objęte zintegrowaną opieką audiologiczną Konieczna jest powszechna edukacja i profilaktyka zaburzeń słuchu

11 Dlaczego warto? Prof. Henryk Skarżyński: KRUS przyczynił się do nienotowanego wcześniej w skali międzynarodowej sukcesu (…) Te nadzwyczajne efekty chcemy propagować w Europie i na świecie Atest,


Pobierz ppt "Warszawa, 12 września 2011. Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości."

Podobne prezentacje


Reklamy Google